Odslužena vozila kazijo okolico
Zlasti moteča so v stanovanjskih soseskah, kjer zasedajo prepotrebna parkirna mesta.
Tako kot v drugih krajih je tudi na Jesenicah v nekaterih stanovanjskih soseskah mogoče opaziti zapuščena vozila, ki jih lastniki preprosto pustijo propadati. Poklical nas je bralec iz Podmežakle, kjer ob stanovanjskem bloku že dalj časa stojita kar dve takšni zapuščeni vozili, ki zasedata prepotrebna parkirna mesta, obenem pa pomenita ekološko nevarnost. Ker to ni osamljen primer – naš fotograf Janez Pipan nas redno zalaga s fotografijami odsluženih vozil – smo se pozanimali, kako je na Jesenicah urejen odvoz zapuščenih vozil. Kot pojasnjujejo na komunalni direkciji, je po veljavnem odloku določeno, da je na javnih površinah prepovedano puščati zapuščena in dotrajana vozila, počitniške prikolice in druga priklopna vozila ter zasedati te površine z drugimi predmeti. Nadzor nad zapuščenimi vozili opravlja občinski redar, ki bodisi takšno vozilo opazi sam ali pa ga nanj opozorijo občani. Kako torej ukrepa, če izve za zapuščeno vozilo? Kot je povedal občinski redar Ivan Demšar, na vetrobransko steklo takega vozila nalepi obvestilo redarstva, s katerim pozove lastnika, naj vozilo v roku osmih dni odstrani. Lastnik ima možnost, da poda ugovor in pojasni, kaj z vozilom namerava storiti – ga znova registrirati, prodati … »Pogosto se zgodi, da stranke nimajo denarja za registracijo, kar tudi povedo. Tako se dogovorimo za določen rok, v katerem bodo vozilo odstranili, prodali ali znova registrirali,« je povedal Demšar. Večji problem pa so vozila, ki so povsem odslužena. V takih primerih vozilo običajno nima več registrskih tablic in lastnika ni mogoče izslediti, ker je tudi številka šasije uničena. »Tako vozilo odpeljemo in damo v razgradnjo na občinske stroške,« je povedal Demšar. In kam ga odpeljejo? Po Demšarjevih besedah na Integral Avto Jesenice, kjer zbirajo odslužena vozila in jih pripravljajo za odvoz in razgradnjo.
Ob tem je Ivan Demšar opozoril na še en problem – mnoge domačine močno moti »zbiralnica« starih vozil na Cesti revolucije, kjer se določeni posamezniki ukvarjajo s preprodajo avtomobilov. »Dobivamo stalne pritožbe sosedov, a ukrepamo zelo težko, ker vozila hitro preprodajo naprej ali pa podajo izjavo, da jih bodo popravili in vnovič registrirali,« je povedal Demšar. Stanje tako ostaja neurejeno, in to kljub uradni določbi, po kateri zadnji lastnik vozila ne more odjaviti iz prometa, dokler upravni enoti ne predloži potrdila, da ga je predal v razgradnjo pooblaščenemu predelovalcu, izvozne deklaracije oziroma izjave o lokaciji vozila. Problem je, kot nam je povedal avtomobilski strokovnjak, prav v omenjeni izjavi, kajti lokacije vozila v praksi nihče ne preverja …