Preživeli smo šest mesecev brez denarja
Dočakali smo in po šest mesecev trajajočih birokratskih-tehnokratskih postopkih 2. julija 2007 v ljubiteljskih kulturnih društvih in samostojnih skupinah po pogodbi prejeli iz občinskega proračuna prvo subvencijo: »sredstva za prostorske pogoje in programe lokalnega pomena«. Šest mesecev trajajoči »postopek dodeljevanja finančnih sredstev – kulturi« je bil opredeljen v »prilogi 2« Pravilnika o dodeljevanju sredstev občinskega proračuna za programe in projekte s področja družbenih dejavnosti, ki ga je sprejel občinski svet.
Za ljubiteljsko kulturo je bilo v napisanih postopkih od priprave predloga meril za vrednotenje kulturnih programov in projektov do podpisovanja pogodb kar 14 etap, ki je vsaka zahtevala določen čas. Na primer, 7. februarja 2007 so društva prejela Javni razpis za projekte in programe s področja družbenih dejavnosti v letu 2007 z rokom prijave do 16. marca. »Obvestilo«, s katerim smo bili seznanjeni, koliko sredstev nam je namenila sedemčlanska strokovna komisija, smo prejeli 19. aprila in je društvom omogočala podati »izjavo« o morebitnih pripombah do 4. maja. »Odločbo« po obravnavi v celoti zavrnjenih pripomb na »izjavo« smo morali prevzeti na Občini od 16. do 21. maja in nanjo je bila dana možnost pritožbe »po županu občine Jesenice« v 15 dneh in končno smo 26. maja 2007 prejeli v podpis Pogodbo o sofinanciranju kulturnih programov v občini Jesenice v letu 2007 (vsa gradiva od razpisa do pogodbe so vsebovala 41 tipkanih strani).
Ta dejstva navajam zato, da opozorim, da za tako dolgotrajen postopek niso bila kriva društva, ki so »po pravnem poduku« vložila »izjavo« in »pritožbo«, žal v celoti zavrženi. Strokovno – pravno presojo pa bi zaslužila tudi »pogodba«, po kateri se društva in samostojne skupine med drugim zavezujejo, da bodo »program«, ki je predmet te pogodbe, izvajali kvalitetno in v skladu s cilji programa« - toda o programih in ciljih programov v pogodbi niti besede. Občina bo na osnovi pogodbe tudi »izvajala nadzor nad dogovorjenim obsegom in kvaliteto opravljenih storitev oz. del«, kakšne pa so te storitve oz. dela, pa ni mogoče razbrati iz pogodbe. In še bi lahko navajal nesmisle iz pogodbe.
Žal pa o vsem tem še vedno prevladuje mnenje, da je vse to, kar »producira« Oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve, »regularno« v skladu z zakonodajo in upravnimi postopki«. Zakaj se ob številnih pisnih in javno izrečenih pritožbah, ugovorih in kritikah s temi »dokumenti« ne sooči nadzorni odbor občine, za kar ima v 24. členu Statuta občine vsa pooblastila. Še zlasti bi bilo to potrebno zato, da se očitki na birokratske in tehnokratske postopke ne bi posploševali na celotno občinsko upravo, ki v večini zelo uspešno deluje, da se ugotovijo odstopanja konkretne službe, ki jo navajam, ali argumentirano zavržejo moje kritiki in pritožbe. K temu pisanju me je spodbudil tudi razgovor s svetnico občinskega sveta Vero Pintar v Jeseniških novicah 29. junija 2007, kjer ugotavlja, da se »problemi kažejo pri prevzemanju odgovornosti za društva, zaradi vse bolj zapletenih birokratskih poti«. Naj dodam, da je v naši občini še vedno v kulturi veliko ljubiteljskega dela, ki veliko prispeva h kulturni podobi občine, žal pa je res, da vedno težje pridobivamo ljudi za vodstvene funkcije v društvih.
Joža Varl