Čakajo jih nove naloge
Letalska enota policije je praznovala 40 let, v prihodnje bo še okrepila svoje delovanje, ki bo zahtevalo tudi kadrovske okrepitve.
Brnik – Letalska enota policije je pred kratkim obeležila štirideseto obletnico delovanja. Ustanovili so jo leta 1967, ko je takratna milica dobila v uporabo prvi trisedežni helikopter, ki je že naslednje leto prvič sodeloval pri reševanju v gorah. Reševanje v gorah pa je samo ena od nalog, ki jih že štiri desetletja opravljajo policisti letalci. Helikopterji so postali nenadomestljivi pri urejanju in nadzorovanju cestnega prometa, zasledovanju storilcev kaznivih dejanj, nadzoru državne meje in reševanju ob naravnih nesrečah in nesrečah v gorah, pri prevozu dojenčkov v inkubatorjih, hudo bolnih in poškodovanih, pri odkrivanju in gašenju požarov na prostem, gradnji žičnic, planinskih koč, pri postavljanju oddajnikov in daljnovodov. Nešteto je primerov, ko so lahko helikopterji učinkovito priskočili na pomoč in rešili dragoceno življenje ali preprečili hujše posledice.
Enota letalske policijske enote, ki ima svoje hangarje in prostore na letališču na Brniku poleg policijskih operativnih nalog opravljajo tudi iskanje in reševanje, nujno helikoptersko medicinsko pomoč, prevoze bolnikov in ponesrečencev, prevoze dojenčkov v inkubatorju, »gostje« policistov pa so nemalokrat tudi predstavniki države. Letalska policijska enota, ki jo vodi Vojko Robnik, vsako leto opravi približno 2000 ur letenja s helikopterji, večino pri izvajanju policijskih nalog in nalog v sistemu zaščite in reševanja. Trenutno je v enoti zaposlenih 19 pilotov. Štiri posadke sodelujejo pri vsakodnevnem opravljanju helikopterske nujne medicinske pomoči, tri pa pri gorskem reševanju. Te naloge se opravljajo »na klic«, zato morajo biti posadke dobro usposobljene, ker časa za pripravo na let praktično ni, za natančno lokacijo pristanka pa posadka pogosto izve šele, ko je že v zraku. Pri opravljanju nalog z veččlansko posadko so bolj izkušeni piloti vodje helikopterja, mlajši pa v vlogi kopilotov pridobivajo dragocene izkušnje. Poleg pilotov je v enoti zaposlenih tudi 11 tehnikov-letalcev, ki skrbijo za brezhibno delovanje helikopterjev in opreme, poleg tega pa tudi aktivno sodelujejo kot člani letalskih posadk pri nekaterih nalogah policije. Do leta 2012 bo enota povečala število zaposlenih pilotov in tehnikov letalcev, prav tako je načrtovana organizacijska prilagoditev schengenskim zahtevam, kot je na primer začasna namestitev helikopterjev in posadk na druga letališča. Poleg bo v skladu s temeljnim razvojnim programom posodobljen tudi letalski park, že prihodnji mesec pričakujejo novi Eurocopter EC-135, ki bo namenjen nadzoru schengenske meje.