V nenehnem eksperimentu
Drzno in eruptivno hkrati likovno izražanje slikarja Rada Dagarina je v zadnjem času plemenitilo osrednje prostore nekaj bančnih podružnic po Gorenjskem.
»Umetniška dela Rada Dagarina nam odkrivajo snovalca, ki ga v isti sapi privlačita abstraktnost in figuralnost, čeprav je meja med njima večkrat zabrisana,« o delih znanega škofjeloškega slikarja razmišlja umetnostni zgodovinar Boštjan Soklič. Slikar Rado Dagarin je v zadnjem času namreč s svojimi deli oplemenitil nekaj podružnic SKB banke po Gorenjskem. Njegove slike so bile (v dveh bankah so jih odkupili za stalno postavitev) na ogled v podružnicah te banke na Jesenicah, v Radovljici, v Kranju in na Bledu. V razstavljenih slikah je moč takoj zaznati njegov razpoznaven slog z značilno bogato barvno lestvico in pretežno figuralno motiviko, ki je kot rečeno pogosto na meji abstraktnega.
»Drznost, s katero se Dagarin giblje znotraj svojega stilnega načina, je pomenljiv dejavnik vznemirljive likovne govorice, ki je, če jo obravnavamo v širšem slovenskem likovnem kontekstu, izjemno originalna,« v nadaljevanju ugotavlja Soklič in dodaja, da so njegova fabulativno-likovna razmišljanja v slikarsko-kiparskem konglomeratu strukturirana tako vešče, da nam na stežaj odprejo vrata avtorjevega bogatega notranjega sveta, prežetega s prvinami prostora, iz katerega geografsko in idejno izhaja ter dodatno izpolnjenega z močnimi vtisi iz imaginarnih (lahko pa tudi geografsko določljivih) okolij, ki ga magnetično privlačijo in vlečejo vase. »Veliko potujem po svetu in povsod opažam zanimivosti, ki so za naš prostor lahko zelo drugačne. Take posebnosti mi rade padejo v oko, kot se reče, naredijo vtis name. Zato stremim, da tudi sam delam stvari, ki jih tukaj ne zasledimo pogosto oziroma jih sploh ne,« o svojem drznem in eruptivnem, hkrati pa na nek način poetičnem likovnem izražanju razlaga Dagarin, ki je v eksperimentiranju tako z materiali kot v nenehnem iskanju novih oblik zelo pogumen.
S svojo konceptualno akcijo po podružnicah SKB banke po Gorenjskem, zastavljeno dokaj široko in velikopotezno, skuša Rado Dagarin likovno osmisliti prostore, ki niso v funkciji galerijskih prostorov. Odločitev vodstva bank, da v svoje prostore umesti dela uveljavljenega avtorja je dobrodošla, saj gre za umetniški presežek in ne le za dekoracijo notranjih prostorov. Rado Dagarin je vsekakor zrel umetnik, ki si je utrl svojo lastno in prepoznavno izrazno pot do likovne publike in s širokim razponom izvirnih likovnih rešitev vedno znova preseneča in navdušuje ter navdaja z dobro voljo in optimizmom.