Festivalski vrhunci na dva
Nastop armenskega glasbenika Karena Asatriana s skupino in Orkestrom SFK v ponedeljek v blejski Festivalni dvorani je bil nedvomno eden vrhuncev Festivala Bled, na katerem letos spet uživamo ob izvrstni glasbeni ponudbi.
Prijetno napolnjena blejska Festivalna dvorana je v okviru Festivala Bled v ponedeljek zvečer pozdravila odličnega armenskega pianista in skladatelja Karena Asatriana in njegovo sicer mednarodno zasnovano skupino Armenian Spirit. Asatrian prihaja iz Erevana, a že dlje časa živi v Avstriji, kjer je ob sebi zbral pestro skupino glasbenikov iz Armenije, Avstrije, Venezuele in Urugvaja. Po zelo ekspresivnem etno jazzovskem uvodu in prvi skladbi so v nadaljevanju vsi začetni pomisleki o vlogi Orkestra SFK, ki se je na odru priključil Asatrianovi zasedbi, v nadaljevanju dobili povsem konkreten odgovor. Glasbo instrumentalno jazzovske zasedbe, poleg klavirja ali klaviatur še saksofon ali flavta, električni bas, percussion, bobni ter buzuki za arabski melos, zadnji »instrument« pa izjemni glas vokalistke Ali Gaggl, so v večini skladb učinkovito nadgrajevali mladi godalci iz Orkestra SFK pod vodstvom Nenada Firšta. Orkester, ki deluje že kakih pet let in ga sestavljajo učenci akademije in glasbenih konservatorijev Slovenije, Furlanije in avstrijske Koroške, je dopolnjeval še sestav spremljevalnih glasov. Ljudsko glasbo, ki jo je avtor spoznaval v mladosti v Armeniji, je v novo celoto povezal z glasbo obogateno z jazzovskimi vplivi. Poslušalstvo so navduševale tako virtuozne pasaže posameznih instrumentalistov kot bodisi dinamčino in živahno bodisi umirjeno, skoraj ambientalno muziciranje skupine in orkestra. Zvočno zlitje pevke in orkestrskih violin na primer je bilo malodane popolno. Celosten glasbeni vtis koncerta je bilo mogoče določiti v povezovanju tradicionalnega s sodobnim. Dolg aplavz po uri glasbe je od glasbenikov zahteval še, kar so nastopajoči ponudili v dvajsetminutnem dodatku. Podobno publika z odra ni pustila nedeljskega Klaus Paier tria, ki je na temo More than tango navduševal v Paviljonu Belvedere.
Festival Bled po dvanajstih letih obstoja nedvomno krepi svojo pozicijo, vzdržuje kvalitetno raven nastopajočih in na Bled privabi širši krog poslušalcev. Pobudniku in še gonilni sili festivala Jerneju Brencetu, izvrstnega violinista smo tudi tokrat videli igrati v ozadju orkestra, je z zvesto ekipo sodelavcev uspelo na Bledu pripraviti še en dogodek na najvišji ravni. Dvotedenski festival je gorenjski biser oplemenitilo in ga še plemeniti z enajstimi koncerti in zaključnim koncertom mojstrskih tečajev, ki v tem času že po tradiciji potekajo pri priznanih profesorji. V Festivalni dvorani so na ogled tudi umetniške fotografije Eve Petrič. Festival se te dni preveša v zaključni del. Danes bo v Vili Bled na sporedu Noč slovenskih skladateljev. Komorni orkester solistov Društva slovenskih skladateljev bo pod vodstvom dirigenta Jürgena Brunsa igral dela naših mojstrov Alojza Ajdiča, Petra Kopača, Igorja Krivokapiča, Dušana Bavdka in Petra Šavlija. V ponedeljek bosta v cerkvi sv. Martina pianist Hinko Haas in violist Jerzy Kosmala izvajala dela Schuberta, Blocha, Brucha in Szymanowskega, v torek pa bo na vrsti spet nekoliko drugačen večer, saj bo v viteški dvorani na Blejskem gradu Jani Kovačič s skupino izvajal srednjeveške pesmi o ljubezni. Festival bo zaključil Ansambel Javorkai s skladbami na temo My gipsy soul. Tako kot v preteklih letih bo strokovna žirija tudi letos izbrala najboljša tečajnika viole in violine.