Dijaki so raziskovali
Predstavljamo zanimive raziskovalne naloge, ki so nastale na Srednji šoli Jesenice in so prejele priznanja na regijskem in državnem tekmovanju.
Na Srednji šoli Jesenice vsako leto nastane nekaj zanimivih raziskovalnih nalog. Tudi letos ni bilo nič drugače, saj so dijaki pripravili štiri naloge, ki so jih pred kratkim tudi predstavili. Zanimivo je, da so vsi dijaki, avtorji raziskovalnih nalog, že zaključila peti letnik programa ekonomski tehnik. In kaj so raziskovali? Ena naloga je s področja sociologije, njen naslov je Odnos verskih skupnosti in institucij do družbenega položaja žensk, ena s področja psihologije, njen naslov je Odnos do dijakov s posebnimi potrebami na Srednji šoli Jesenice, dve nalogi pa sta turistični, in sicer Veselo s čebelo in Pyrum Ferreum. Naloge bomo predstavili v dveh nadaljevanjih, tokrat prvi dve, v prihodnji številki Jeseniških novic pa preostali dve.
Pod mentorstvom Marije Vidic in Klaudije Ane Sotlar so dijakinje Anita Korač, Sladjana Bjelonič in Ines Mešič raziskovale odnos verskih skupnosti in institucij do družbenega položaja žensk. Kot so ugotovile, naj bi ženske v krščanski verski skupnosti imele enake pravice kot moški, medtem ko naj bi v islamski skupnosti imeli vodilno vlogo moški. Dijakinje so tudi zapisale, da ženske pri zaposlovanju nimajo enakih pravic kot moški, povprečne plače žensk zaostajajo za moškimi, pa tudi pri vstopu v politiko so ženske vsaj v preteklosti naletele na številne ovire. A ženske ne pristajajo na stališče, da niso enako sposobne kot moški, zato se tudi borijo za svoje pravice, so ugotovile dijakinje.
V drugi nalogi so dijakinje Diana Skenderovič, Tina Rekar in Barbara Urevc raziskovale odnos do dijakov s posebnimi potrebami na Srednji šoli Jesenice. Mentorici sta bili Azira Kozjek in Monika Lotrič. Kot so ugotovile dijakinje, se večina, kar 95 odstotkov dijakov s posebnimi potrebami na šoli počuti zelo dobro, pet odstotkov dobro, slabo pa nihče. Sošolci so jim pripravljeni pomagati, čutijo se dovolj vključene v razred. Tudi profesorji so jim, kot so povedali v anketi, pripravljeni pomagati, namenjajo pa jim tudi večjo pozornost. Profesorjev prisotnost dijakov s posebnimi potrebami pri pouku ne moti, motijo pa jih dijaki z motnjami osebnosti in vedenja. Na regijskem tekmovanju v Kranju so dijakinje osvojile prvo mesto, na državnem tekmovanju v Murski Soboti pa srebrno priznanje.