Eleganca na brezpotjih

Test: Mitsubishi L200 2.5 DI-D Instyle

Japonski Mitsubishi si je s svojimi terenskimi poltovornjaki dolga leta nabiral izkušnje in slavo, L200 pa je skozi nekaj generacij postal skoraj legenda. Pred rojstvom lani novega modela so morali Mitsubishijevi strategi najti novo formulo uspeha in zato je novinec v marsičem drugačen od predhodnika in tudi od svojih neposrednih tekmecev. Tudi pri dostavnih avtomobilih ima oblikovanje vse pomembnejšo vlogo in L200 se vsaj na prvi pogled zdi že malce preveč »našminkan« za opravljanje prevoznih nalog na brezpotjih. Prva oblikovna posebnost, ki pade v oči, je velika maska hladilnika, ki se spogleduje z Mitsubishijevim terencem Outlanderjem, nič manj ni zanimiv okroglo prirezan zadnji del (dvojne) kabine in po njej oblikovan začetek tovornega dela. Za dodatno ustvarjanje lepotnega vtisa poskrbijo še plastične obrobe kolesnih izrezov, za nameček pa še kromirani dodatki. Estetika vseeno ni najpomembnejša lastnost terenskih poltovornjakov, pri katerih sta še vedno najbolj cenjeni prostornost in nosilnost tovornega prostora. Mitsubishi L200 v različici z dvojno kabino ima sicer uporaben, vendar ne največji tovorni prostor v razredu, vendar si ga je mogoče prilagoditi za različne namene. Z dokupom plastičnega ali aluminijastega pokrova, zaščitnih lokov ali nadgradnje s stekli, se robustnež lahko spremeni tudi v nekoliko manj dodelanega družinskega terenca ali pa zgolj v marljivega terenskega delavca. Potniška kabina pri najbolj razkošni izvedbi s štirimi vrati streže z največ potniškega udobja. Posebnost je zadnje steklo, ki se odpira s pomočjo elektrike, česar pri bližnjih tekmecih še niso jemali. Zadnja klop je udobnejša, kot bi se dalo pripisati poltovornjaškemu razredu, še boljša sta sprednja sedeža, voznikovo delovno okolje pa se skoraj v celoti spogleduje z limuzinskim. Armaturna plošča je pregledna, merilniki imajo elegantno modro osvetlitev, vsa stikala so na dostopnih mestih, ne manjka tudi odlagalnih polic in predalov. Mehanična osnova novega L200 je v precejšnji meri spremenjena, izboljšan je bil tudi 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki uspe težko gmoto premikati dovolj hitro, vendar ob priganjanju tudi precej hrupno. Motor se vsaj v srednjem območju vrtljajev trudi ustvariti vtis lahkotnosti, toda pri naglem pospeševanju mu dokaj hitro zmanjkuje sape. Pogon je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je obnašanje brez obremenitve tovornega prostora nekoliko bolj negotovo, še zlasti na mokri podlagi. Za premagovanje terenskih preprek je treba ročno vključiti štirikolesni pogon, pri najtežjih naporih pomagata tudi reduktor motorne moči in zapora sredinskega diferenciala. Mitsubishi L200 je tako kot novejši tekmeci vsestransko uporaben terenski poltovornjak, ki se z izboljšanim udobjem dobro znajde tudi na cestah. V različici z dvojno kabino je tovorni prostor nekoliko krajši, vendar še vseeno uporaben za tovor, ki ga ni mogoče voziti z drugimi avtomobili ali za prevoz večjih športnih pripomočkov.

Tehnični podatki

Mere: d. 5,000, š. 1,805, v. 1,750 m, medosje 3,000 m

Teža (prazno v./ dovoljena): 1890/2850 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2477 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 314 pri 2000

Najvišja hitrost: 167 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 14,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,7/ 7,4/ 8,7 l/100 km

Maloprodajna cena: 30.900 EUR (7.404.876 SIT)

Uvoznik: AC Konim, Ljubljana

 

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / četrtek, 15. julij 2010 / 07:00

Interaktivno oblikovanje

Na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) so v študijskem letu 2009/2010 odprli novo smer interaktivno oblikovanje, s katero bo ALUO v koraku s časom in smernicami, ki jih od nje zah...

Objavljeno na isti dan


Kultura / nedelja, 22. junij 2014 / 11:40

Povabilo k sodelovanju na razstavi

Razstava čipkarskih izdelkov v Gorenjskem muzeju

Kamnik / nedelja, 22. junij 2014 / 11:40

Nevarnosti za Kamničane ni več

Glavnina črnega smodnika in drugih najbolj nevarnih eksplozivnih sredstev na območju KIK-a je uničenih, sanacija, vredna 1,4 milijona evrov, pa se nadaljuje in bo predvidoma potekala še vse do jeseni...

Kultura / nedelja, 22. junij 2014 / 11:13

Ko pesem pišem, jo tudi vidim

Pred dnevi je izšel glasbeni album v stripu skupine Martin Ramoveš band. O albumu Nesojeni kavboj sva se pogovarjala z vodjo skupine, piscem besedil in avtorjem stripa Martinom Ramovešem. Nesojenega k...

Nasveti / nedelja, 22. junij 2014 / 11:12

V goste h kralju Matjažu

Peca, Kordeževa glava (2126 m) - Drugi najvišji vrh severnih Karavank. Lepotica z vzhoda, ki v svojem nedrju skriva številna naravna bogastva, eno najbolj znanih slovenskih legend, čudovito favno in f...

Nasveti / nedelja, 22. junij 2014 / 11:05

Otroci na cesti

Ne vem, če ste opazili, ampak ob in na cestah je v tem času potrebna posebna previdnost. Bližajoče se počitnice delajo otroke še bolj razigrane in neprevidne. Otroci dirkajo s skiroji, s kolesi in...