Eleganca na brezpotjih
Test: Mitsubishi L200 2.5 DI-D Instyle
Japonski Mitsubishi si je s svojimi terenskimi poltovornjaki dolga leta nabiral izkušnje in slavo, L200 pa je skozi nekaj generacij postal skoraj legenda. Pred rojstvom lani novega modela so morali Mitsubishijevi strategi najti novo formulo uspeha in zato je novinec v marsičem drugačen od predhodnika in tudi od svojih neposrednih tekmecev. Tudi pri dostavnih avtomobilih ima oblikovanje vse pomembnejšo vlogo in L200 se vsaj na prvi pogled zdi že malce preveč »našminkan« za opravljanje prevoznih nalog na brezpotjih. Prva oblikovna posebnost, ki pade v oči, je velika maska hladilnika, ki se spogleduje z Mitsubishijevim terencem Outlanderjem, nič manj ni zanimiv okroglo prirezan zadnji del (dvojne) kabine in po njej oblikovan začetek tovornega dela. Za dodatno ustvarjanje lepotnega vtisa poskrbijo še plastične obrobe kolesnih izrezov, za nameček pa še kromirani dodatki. Estetika vseeno ni najpomembnejša lastnost terenskih poltovornjakov, pri katerih sta še vedno najbolj cenjeni prostornost in nosilnost tovornega prostora. Mitsubishi L200 v različici z dvojno kabino ima sicer uporaben, vendar ne največji tovorni prostor v razredu, vendar si ga je mogoče prilagoditi za različne namene. Z dokupom plastičnega ali aluminijastega pokrova, zaščitnih lokov ali nadgradnje s stekli, se robustnež lahko spremeni tudi v nekoliko manj dodelanega družinskega terenca ali pa zgolj v marljivega terenskega delavca. Potniška kabina pri najbolj razkošni izvedbi s štirimi vrati streže z največ potniškega udobja. Posebnost je zadnje steklo, ki se odpira s pomočjo elektrike, česar pri bližnjih tekmecih še niso jemali. Zadnja klop je udobnejša, kot bi se dalo pripisati poltovornjaškemu razredu, še boljša sta sprednja sedeža, voznikovo delovno okolje pa se skoraj v celoti spogleduje z limuzinskim. Armaturna plošča je pregledna, merilniki imajo elegantno modro osvetlitev, vsa stikala so na dostopnih mestih, ne manjka tudi odlagalnih polic in predalov. Mehanična osnova novega L200 je v precejšnji meri spremenjena, izboljšan je bil tudi 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki uspe težko gmoto premikati dovolj hitro, vendar ob priganjanju tudi precej hrupno. Motor se vsaj v srednjem območju vrtljajev trudi ustvariti vtis lahkotnosti, toda pri naglem pospeševanju mu dokaj hitro zmanjkuje sape. Pogon je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je obnašanje brez obremenitve tovornega prostora nekoliko bolj negotovo, še zlasti na mokri podlagi. Za premagovanje terenskih preprek je treba ročno vključiti štirikolesni pogon, pri najtežjih naporih pomagata tudi reduktor motorne moči in zapora sredinskega diferenciala. Mitsubishi L200 je tako kot novejši tekmeci vsestransko uporaben terenski poltovornjak, ki se z izboljšanim udobjem dobro znajde tudi na cestah. V različici z dvojno kabino je tovorni prostor nekoliko krajši, vendar še vseeno uporaben za tovor, ki ga ni mogoče voziti z drugimi avtomobili ali za prevoz večjih športnih pripomočkov.
Tehnični podatki
Mere: d. 5,000, š. 1,805, v. 1,750 m, medosje 3,000 m
Teža (prazno v./ dovoljena): 1890/2850 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2477 ccm
Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 314 pri 2000
Najvišja hitrost: 167 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 14,6 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,7/ 7,4/ 8,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 30.900 EUR (7.404.876 SIT)
Uvoznik: AC Konim, Ljubljana