Pohodništvo v krvi
Test: Mazda BT-50 4x4 Free Style Cab
Terenski poltovornjaki so tista avtomobilska skupina, ki je v zadnjih letih začela pridobivati veljavo, še zlasti jih cenijo tisti, ki želijo imeti vsestransko uporaben avtomobil za prevoz tovora in ljudi. Pri Mazdi so potrebe teh uporabnikov vrsto let zadovoljevali z modelom B2500, lansko jesen pa je prišel na cesto novi BT-50. Ker tudi pri dostavnih avtomobilih vse pomembnejšo vlogo igra oblikovanje, je nova mazda BT-50 precej bolj uglajen, kot je bila predhodnica. Prav oblikovna posebnost, ki pade v oči, je velika maska hladilnika, s poudarjenima kromiranima letvicama in z masivnim okvirjem pod njo, nato visoko privzdignjena žarometa in zajetne obrobe blatnikov. Za dodatno ustvarjanje lepotnega vtisa poskrbijo skoraj kičast kromiran zadnji odbijač in stopnici na bokih, ki pomagajo tistim, ki težko zlezejo v višji avtomobil.
Všečnost seveda ni najpomembnejša lastnost tovrstnih štirikolesnikov, pri katerih sta še vedno najbolj cenjeni prostornost in nosilnost tovornega prostora. Mazdina novinka se ponaša z višjimi stranicami in možnostjo namestitve prekrivnega roloja, ki ni s spiska originalne opreme, vendar je »ukrojen« po meri. Z izjemo nerodne ključavnice in kljukice za odpiranje, tej širitvi ni očitati nič slabega. Pohvale na račun funkcionalnosti gredo tudi serijski plastični oblogi tovornega prostora. Potniška kabina je pri karoserijski izvedbi, ki ji pravijo free style svojevrstna, saj jo odpirajo dvojna krilna vrata, zadnja z odpiranjem v nasprotno smer. Sredinskega stebrička ni, zato je dostop do zadnjih dneh sedežev precej olajšan, sedenje pa nič boljše, saj sta sedeža pravzaprav zasilna klop s pokončnim naslonjalom. Precej bolje je poskrbljeno za voznika in sopotnika na sprednjem desnem sedežu, saj je okolje že blizu potniškim avtomobilom. Armaturna plošča je pregledna, vsa stikala so na dostopnih mestih, le ročica ročne zavore še vedno grdo štrli z desne strani pod dobro oprijemljivim volanskim obročem.
Ob upoštevanju dejstva, da je osnova Mazde BT-50 ostala skoraj enaka kot pri predhodnici, je bil največji napredek narejen pri motorju. Pogonski stroj je še vedno 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki so mu s »friziranjem« krepko povečali zmogljivost, povečali in na novo razporedili navor, očistili izpuh tako, da je v okviru veljavnih predpisov, in znižali hrupnost. Pogon je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je obnašanje brez obremenitve tovornega prostora nekoliko bolj negotovo, še zlasti na mokri podlagi. Za premagovanje terenskih preprek je treba ročno vključiti štirikolesni pogon, pri najtežjih naporih pomaga tudi reduktor motorne moči.
Mazda BT 50 je torej postala nekakšen vsestransko uporaben terenski poltovornjak, ki se z izboljšanim udobjem dobro znajde tudi na cestah. Seveda pa niti ni nujno, da se na tovornem prostoru znajde le tovor namenjen gradnji ali kakšni drugi obrtni dejavnosti; zlahka se tam prevaža tudi kakšen večji športni rekvizit.
Tehnični podatki
Mere: d. 5,075, š. 1,805, v. 1,760 m, medosje 3,000 m
Teža (prazno v./ dovoljena): 1855/3030 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 2500 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 3500
Največji navor pri v/min: 330 pri 1800
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 10,9/ 7,8/ 8,9l/100 km
Maloprodajna cena: 24.996 EUR (5.990.000 SIT)
Uvoznik: MMS, Ljubljana