Pohodništvo v krvi

Test: Mazda BT-50 4x4 Free Style Cab

Terenski poltovornjaki so tista avtomobilska skupina, ki je v zadnjih letih začela pridobivati veljavo, še zlasti jih cenijo tisti, ki želijo imeti vsestransko uporaben avtomobil za prevoz tovora in ljudi. Pri Mazdi so potrebe teh uporabnikov vrsto let zadovoljevali z modelom B2500, lansko jesen pa je prišel na cesto novi BT-50. Ker tudi pri dostavnih avtomobilih vse pomembnejšo vlogo igra oblikovanje, je nova mazda BT-50 precej bolj uglajen, kot je bila predhodnica. Prav oblikovna posebnost, ki pade v oči, je velika maska hladilnika, s poudarjenima kromiranima letvicama in z masivnim okvirjem pod njo, nato visoko privzdignjena žarometa in zajetne obrobe blatnikov. Za dodatno ustvarjanje lepotnega vtisa poskrbijo skoraj kičast kromiran zadnji odbijač in stopnici na bokih, ki pomagajo tistim, ki težko zlezejo v višji avtomobil.

Všečnost seveda ni najpomembnejša lastnost tovrstnih štirikolesnikov, pri katerih sta še vedno najbolj cenjeni prostornost in nosilnost tovornega prostora. Mazdina novinka se ponaša z višjimi stranicami in možnostjo namestitve prekrivnega roloja, ki ni s spiska originalne opreme, vendar je »ukrojen« po meri. Z izjemo nerodne ključavnice in kljukice za odpiranje, tej širitvi ni očitati nič slabega. Pohvale na račun funkcionalnosti gredo tudi serijski plastični oblogi tovornega prostora. Potniška kabina je pri karoserijski izvedbi, ki ji pravijo free style svojevrstna, saj jo odpirajo dvojna krilna vrata, zadnja z odpiranjem v nasprotno smer. Sredinskega stebrička ni, zato je dostop do zadnjih dneh sedežev precej olajšan, sedenje pa nič boljše, saj sta sedeža pravzaprav zasilna klop s pokončnim naslonjalom. Precej bolje je poskrbljeno za voznika in sopotnika na sprednjem desnem sedežu, saj je okolje že blizu potniškim avtomobilom. Armaturna plošča je pregledna, vsa stikala so na dostopnih mestih, le ročica ročne zavore še vedno grdo štrli z desne strani pod dobro oprijemljivim volanskim obročem.

Ob upoštevanju dejstva, da je osnova Mazde BT-50 ostala skoraj enaka kot pri predhodnici, je bil največji napredek narejen pri motorju. Pogonski stroj je še vedno 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki so mu s »friziranjem« krepko povečali zmogljivost, povečali in na novo razporedili navor, očistili izpuh tako, da je v okviru veljavnih predpisov, in znižali hrupnost. Pogon je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je obnašanje brez obremenitve tovornega prostora nekoliko bolj negotovo, še zlasti na mokri podlagi. Za premagovanje terenskih preprek je treba ročno vključiti štirikolesni pogon, pri najtežjih naporih pomaga tudi reduktor motorne moči.

Mazda BT 50 je torej postala nekakšen vsestransko uporaben terenski poltovornjak, ki se z izboljšanim udobjem dobro znajde tudi na cestah. Seveda pa niti ni nujno, da se na tovornem prostoru znajde le tovor namenjen gradnji ali kakšni drugi obrtni dejavnosti; zlahka se tam prevaža tudi kakšen večji športni rekvizit.

Tehnični podatki

Mere: d. 5,075, š. 1,805, v. 1,760 m, medosje 3,000 m

Teža (prazno v./ dovoljena): 1855/3030 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2500 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 3500

Največji navor pri v/min: 330 pri 1800

Najvišja hitrost: 175 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,9/ 7,8/ 8,9l/100 km

Maloprodajna cena: 24.996 EUR (5.990.000 SIT)

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Radovljica / ponedeljek, 25. maj 2009 / 07:00

Brez odločitve o gradnji

Svetniki radovljiškega občinskega sveta so različnih mnenj o tem, kakšna naj bo stanovanjska gradnja na robu Lesc.

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 29. december 2006 / 06:00

Komentar: Drugi spol

Po noveli volilnega zakona je morala biti na kandidatnih listah za letošnje lokalne volitve zagotovljena 20-odstotna zastopanost drugega spola, ob parlamentarnih leta 2008 pa naj bi bila...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Sedmica: Meka črnih gradenj

Agonija družine Strojan je, vsaj za zdaj, končana. Država jim je najprej porušila streho nad glavo, takoj za tem pa jih je sprejela v svoje naročje in jih preselila v Roje, v enonadstr...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Orkester je škofjeloški pušeljc

Dalmatinec Ivo Gulič, rojen leta 1935 v Sinju v Dalmaciji, je prevzel vodenje škofjeloškega pihalnega orkestra leta 1957. Pretekli teden se je legendarni "barba" kot kapelnik uradno poslovil od njega.

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Med sosedi

Železna Kapla na avstrijski strani mejnega prehoda Jezerski Vrh je v nedeljo, 24. decembra, spokojna pričakovala sveti večer. Gostinski lokali so bili večinoma zaprti, le trg in o...

GG Plus / petek, 29. december 2006 / 06:00

Reci mi kar Ana

Nasilje je bilo del mojega življenja