Varnost na preizkušnji

Neodvisni konzorcij Euro NCAP izvaja preizkusna trčenja, na katerih vse več avtomobilov dobiva najvišje ocene, več varnosti bo treba nameniti pešcem in otrokom.

Varnostna tehnologija v avtomobilih v zadnjih letih hitro napreduje in številni proizvajalci so začeli razvijati in vgrajevati opremo, ki naj bi pripomogla k zmanjšanju smrtnosti in števila hudih telesnih poškodb v prometnih nesrečah. Podatki večine analiz prometnih nesreč omenjajo, da je med nesrečami največ čelnih trčenj dveh vozil, saj njihov delež dosega kar 69 odstotkov, preostanek je v približno enakem razmerju porazdeljen na trčenja v zadnji del ali bok, medtem ko statistike beležijo precej manj prevračanj.

Ker je varnost pomemben dejavnik pri nakupu avtomobilov, si proizvajalci prizadevajo, da bi njihovi modeli v kar največji meri ustrezali varnostnim predpisom in standardom in zato že v razvojni fazi opravijo številne računalniške simulacije in tudi preizkusna trčenja, ki jim dokaj točno napovedujejo rezultate na neodvisnih varnostnih preizkusih.

V Evropi za najbolj relevantno in priznano ocenjevanje avtomobilske varnosti veljajo preizkusi, ki jih izvaja neodvisni konzorcij Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Ustanovitelji in člani konzorcija so nemški avtomobilski klub ADAC, nemško ministrstvo za promet, britanski vladni oddelek za transport, nizozemsko ministrstvo za transport, javna dela in upravljanje z vodnimi viri, direkcija Evropske komisije za splošni transport in energijo, mednarodna avtomobilska organizacija FIA, vladni oddelek za transport in industrijo španske Katalonije, Mednarodna organizacija za potrošniške raziskave in preizkuse iz Londona, francosko ministrstvo za cestno varnost, švedska nacionalna cestna administracija Vaegverket in predstavniška organizacija britanskih avtomobilskih zavarovalnic Thatcham. Prvo fazo preizkusov, ki so zajeli majhne avtomobile, je konzorcij opravil v začetku leta 1997 in s tem sledil združenim državama Amerike, ki so lasten sistem preizkusnih trčenj vzpostavila že leta 1978, leto za njimi Avstralija in kmalu tudi Japonska.

S preizkusnimi trčenji in varnostnimi ocenami avtomobilov je Euro NCAP že od vsega začetka sledil dvema ciljema: informiranju kupcev avtomobilov o stopnji varnosti posameznih modelov in posredovanje podatkov o zanesljivosti in šibkih točkah posameznih elementov varnostne opreme.

Konzorcij Euro NCAP pri preizkusnih trčenjih uporablja procedure na osnovi priporočil Evropskega komiteja za eksperimentalna vozila (EEVC), vendar s še dodatno zaostrenimi kriteriji. Gre za štiri različne preizkuse in sicer čelno trčenje v oviro s hitrostjo 64 kilometrov na uro (priporočilo EEVC 56 kilometrov na uro), bočno trčenje s hitrostjo 50 kilometrov na uro, bočni trk v drog s hitrostjo 29 kilometrov na uro in preizkus trčenja v pešce s hitrostjo 40 kilometrov na uro. Po mnenju konzorcija ti preizkusi simulirajo pomemben delež prometnih nesreč in proizvajalcem posredujejo zadostne napotke za izboljšanje varnostnih elementov. Preverjanje poškodb potnikov izvajajo s preizkusnimi lutkami, stopnje poškodb pa določajo s pomočjo posebnih instrumentov vgrajenih vanje. V zadnjem času Euro NCAP preizkuša tudi varnost otrok v avtomobilskih sedežih, zato so bili uvedeni novi standardi in ločeno ocenjevanje. Preizkus poteka z otroškimi varnostnimi sedeži, ki jih predlagajo avtomobilski proizvajalci, žal pa dosedanje ugotovitve kažejo, da bo temu področju treba v prihodnje posvetiti več pozornosti, saj varnost najmlajših potnikov še zdaleč ni zadovoljiva.

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / ponedeljek, 27. november 2023 / 11:28

Banke kritične

Ljubljana – Nasprotujoče si in spreminjajoče se odločitve vnašajo negotovost v slovenski pravni red, še posebno z retroaktivno razlago vsebine zakona, zadnje odločitve vrhovnega sodišča v zvezi s k...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sobota, 26. maj 2007 / 07:00

Pohujšanje v mestu šentloškem

Da bi se v mestu, ki je bilo nekdaj freisinško, dogajalo pohujšanje - to se pa res ne spodobi! V škofovsko mesto sodi pasijon, ne pa razne nečednosti. V tem, da jih ne dopušča, je loški župan spodobni...

Gorenjska / sobota, 26. maj 2007 / 07:00

Mednarodni prostovoljni tabori

Pomagaj zgraditi muzej na prostem in poučevati romunske otroke... in spoznal boš sebe in svet

Gorenjska / sobota, 26. maj 2007 / 07:00

Od Števerjana do Števerjana

Sklenjen je "Venec Slovenije" z Dragom Kraljem

Gorenjska / sobota, 26. maj 2007 / 07:00

Les za violine in jahte

Slovenski lastniki gozdov zaradi naraščajočih proizvodnih stroškov in padanja cen lesa iščejo čim boljše možnosti za prodajo. Ob državnih in kmečkih gozdovih je vse več novih, drobnih lastnikov gozdov...

Gorenjska / sobota, 26. maj 2007 / 07:00

Z novim oknom lahko tudi varčujemo

Oken in vrat ne kupujemo le za opremo novogradenj, ampak tudi ob njihovi izrabi.