Vsako leto večji pretovor
Avtomobilski terminal Luke Koper je eden najbolje urejenih v Sredozemlju, letos bo šlo skozenj več kot 400.000 vozil.
Pretovor avtomobilov je za koprsko pristanišče vse bolj pomemben posel, avtomobilski terminal pa se je v zadnjih petnajstih letih razvil v enega najsodobnejših in največjih v Sredozemlju. Skozenj gredo vozila več kot dvajsetih svetovnih proizvajalcev, obvladujejo blagovne tokove evropske proizvodnje v izvozu ter večinoma japonske, južnokorejske in turške proizvodnje v smeri uvoza. Skladiščne površine so večinoma asfaltirane, ograjene in osvetljene, za skladiščenje avtomobilov so v petih etažah garažne hiše s 3.800 parkirnimi mesti na voljo tudi pokrite površine. S celovitim video sistemom je omogočena najvišja stopnjo varovanja 24 ur na dan, celotno operativno delo na terminalu je v celoti računalniško podprto.
Ideja o avtomobilskem terminalu v Luki Koper je začela dozorevati v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Najpomembnejši mejnik predstavlja prihod prve Hyundaijeve ladje, ki je avtomobile v koprsko pristanišče pripeljala aprila leta 1990. Zgledu so začeli slediti tudi ostali korejski in japonski proizvajalci, v Koper prihajajo tudi avtomobili iz tovarn v Turčiji, v obratnem toku pa ladje odvažajo modele evropskih proizvajalcev. Tako gre zdaj skozi luške operativne procese že po 400 tisoč avtomobilov letno. Največja ladja za prevoz avtomobilov je v pristanišče priplula pred nekaj leti in hkrati pripeljala 8064 avtomobilov različnih proizvajalcev, kar je tudi za Luko predstavljalo precejšen zalogaj. V zadnjem letu je na luških površinah hkrati tudi po okoli 40.000 avtomobilov, kar celo nekoliko presega zmogljivosti, zato imajo v načrtu, da bodo v doglednem času zgradili garažno hišo z osem tisoč mesti. Na terminalu dnevno opravijo povprečno okoli tisoč vhodnih in izhodnih manipulacij z avtomobili in raztovorijo ali natovorijo povprečno po eno ladjo na dan. Podatki o dnevno povprečno opravljenem delu sicer ne odražajo prave slike, saj je delo skoncentrirano na prihod ladij, ki jih morajo raztovoriti v čim krajšem času. Zaradi varnosti dela je hitrost avtomobilov omejena na 40 kilometrov na uro, glede na velikost ladje pa se v Luki tudi odločajo za število delavcev.
Od leta 1997 se operativni procesi na avtomobilskem terminalu v celoti odvijajo s pomočjo računalniške podpore, ki Zagotavlja sprotno sprejemanje zunanjih specifikacij, najav prihodov in tehničnih podatkov o avtomobilih, planiranje z uporabo prenosnih laserskih terminalov za odčitavanje črtnih kod tudi planiranje in beleženje vseh izvedenih premikov avtomobilov.
Avtomobilski terminal Luke Koper
Operativna obala 500 m
Število privezov 5
Ro-Ro rampe 4
Skladiščne površine 800.000 m2
Železniške rampe 6