Družinska prostornost
Test: Renault Grand Scenic 2.0 dCi Proactive Privilege
Pri francoskem Renaultu radi poudarjajo, da so »izumitelji« razreda kompaktnih enoprostorcev. Njihov scenic že vrsto let kraljuje na številnih trgih, od leta 2003 z drugo generacijo in od začetka lanske jeseni z osvežitvijo. Seveda ima scenic ob sebi vse več posnemovalcev, ki mu tanjšajo kos tržne pogače, zato ga je bilo treba z manjšimi lepotnimi in tehničnimi posegi ohraniti v dobri kondiciji. Novost pri podaljšani izvedbi grand scenic, je petsedežna izvedba, ki je nastala zato, ker kupci tovrstnih avtomobilov zelo redko uporabijo še tretjo sedežno vrsto, radi pa imajo velik prtljažnik. Oblikovne spremembe zunanjosti so precej diskretne oziroma komaj opazne in omejene na masko hladilnika in žarometa, več pa je tistega, kar se na hitro ne vidi.
Pod motornim pokrovom sta nova 2,0-litrski štirivaljni turbodizel in samodejni šeststopenjski menjalnik, ki sta vzorna partnerja za neutrudljivo, dinamično in ekonomično vožnjo. Stroj teče mirno in kultivirano, raven hrupa je tudi pri vrtljajih, kjer je še mogoče izkoriščati motorno moč, povsem sprejemljiva. Menjalnik je japonskega porekla in ima v primerjavi z avtomatiko, ki jo je Renault ponujal doslej, skoraj brezhibno odzivnost. Ostale lastnosti tega avtomobila so že znane: tri sedeže v drugi vrsti je mogoče razvrščati glede na potrebe po prevozu prtljage; uporabnost dopolnjujejo številni predali in odlagalne police, ki so tudi na bolj neobičajnih mestih, na primer v dnu kabine pred zadnjimi sedeži; sedežem je mogoče podreti naslonjala ali jih odstraniti iz notranjosti in takrat iz že tako velikega prtljažnika nastane prostor, ustrezen tudi za zahtevnejše kose tovora.
Dobro prostorsko načrtovanje nekoliko zasenčijo manj posrečen izbor plastike armaturne plošče, nepregledna digitalizacija merilnikov in premalo natančna obdelava posameznih delov. Če bi bilo nekaj elementov v tem avtomobilu drugačnih, bi se ga lahko oprijemale le pohvalne besede. Moteče je tudi nezanesljivo delovanje elektronskih sklopov, ki vozniku najedajo strpnost in dobro voljo. Tako poslušnost občasno odpoveduje »pametna« elektronska kartica za odklepanje ključavnic v vratih in zagon motorja, še bolj pa moti očitno nezanesljiv sistem za nadzor zraka v pnevmatikah, ki odpoveduje postopno; najprej izmenično za posamezne pnevmatike javlja, da je v njih prenizek tlak, nato pa se še poslabša, ko ugotovi, da je ena od gum preluknjana in jo je treba zamenjati, čeprav je tlak v njej povsem normalen. Z malce več pozornosti bi si Renault tudi na področju zanesljivosti popravil podobo, sicer pa se za vso elektronsko navlako ni treba odločiti, saj sodi na doplačilni seznam opreme. In nenazadnje je grand scenic tudi brez teh dodatkov povsem prepričljiv družinski enoprostorec.
Tehnični podatki
Mere: d. 4.493, š. v. 1770 m, medosje 2,736 m
Prostornina prtljažnika: 553/960 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1570/2125 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 340 pri 2000
Najvišja hitrost: 198 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,4/ 6,0/ 7,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 27.200 EUR (6.518.208 SIT)
Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana