Trgovci skupaj o razvoju
Ljubljana – Ali trgovina v Sloveniji v prihodnjih letih lahko še raste in bo slovenski potrošnik pripravljen kupovati še več? Ali so prenove in oživljanja mestnih jeder lahko dobra priložnost za razvoj trgovine in male trgovce? Na ti dve vprašanji bodo skušali jutri odgovoriti na prvi strateški konferenci (TZS) o razvoju trgovine v Sloveniji, ki jo organizirata Trgovinska zbornica Slovenije in Ekonomska fakulteta, na njem pa bo, med številnimi drugimi domačimi in tujimi ugledneži svoje videnje o razvitosti in perspektivi razvoja trgovine predstavil tudi Bine Kordež, prvi mož Merkurja. Konferenca bo jutri v veliki dvorani Smelta z začetkom ob 10. uri.
»V primerjavi s Češko, Slovaško, Madžarsko …, kjer prevladujejo tuji trgovci, imamo v Sloveniji prenovljene domače trgovce in na drugi strani globalne igralce. Vsi so dokaj uspešni. Po tej konferenci bomo lažje razumeli drug drugega. Že ta cilj upravičuje organizacijo srečanja, svoje pa bo dodala ekonomska stroka,« o pričakovanjih pred jutrišnjim kongresom trgovcev pravi predsednik TZS Bojan Papič.
Tanja Dmitrović z Ekonomske fakultete meni, da je trgovina ena pomembnejših gospodarskih dejavnosti v Sloveniji: »Trgovina ustvari znaten delež bruto družbenega proizvoda in ima veliko zaposlenih. Zelo hitro se je začela tržno obnašati.« Kakšen je položaj trgovine v Sloveniji danes? V preteklosti so izgubljali mali trgovci na račun hipermarketov, vendar tudi zanje ostaja prostor pod soncem, če bodo le znali izbrati pravo ponudbo. »Od najpomembnejših mož v slovenski trgovini bomo zahtevali jasne odgovore, ali se bo vrednost slovenske košarice res povečala in se približala vrednosti avstrijske, nemške in švicarske, kaj bo v košarici in ali se bo razširila,« napoveduje Viktor Vauhnik, izvršni direktor TZS. Zbornica združuje približno petino slovenskih trgovcev, ki pa ustvarijo skoraj dve tretjini prometa.