Uspešno poslovanje nadgrajujejo z investicijo
"Naše poslanstvo je z odličnimi izdelki omogočiti ljudem zdravo spanje, obnovitev energije in uživanje v počitku," pravi Melita Rebič, direktorica škofjeloške Odeje.
Škofja Loka – Odeja, tovarna prešitih odej, letos praznuje 75-letnico delovanja. Prvi začetki podjetja segajo v obdobje, ko se je z izdelavo prešitih odej začela ukvarjati družina Thaler v Arnolovi hiši v Škofji Loki. Uradna ustanovitev Odeje sega v leto 1932 in v podjetju s 155 zaposlenimi bodo pripravil interno praznovanje v začetku junija. O podjetju, ki sedaj deluje na Trati, in številnih aktualnih vprašanjih pa nam smo se pogovarjali z direktorico Melito Rebič.
Družina Thaler je začela izdelovati prešite odeje, program ste v tem času sicer dopolnjevali, vendar še vedno glavni izdelek ostaja prešita odeja?
»Od prvih začetkov se je program zelo razširil, naši vodilni izdelki pa so prešite odeje, vzglavniki, nadvložki, pregrinjala, torej vse, kar se dela iz prešitja, in posteljnina. Vse oblikujemo v podjetju in izdelujemo in različnih materialov, tako da zadovoljuje različne potrebe kupcev. Program je širok in vsebuje naravne materiale, ki so vsi uvrščeni v bombažni ali volneni program, uporabljamo pa tudi razna specialna poliestrska vlakna, ki imajo določene funkcije, to je za ljudi, ki se zelo potijo, pa za astmatike, alergike in podobno. S tem skušamo narediti izdelke, ki zadovoljujejo določene potrebe naših kupcev.«
V kakšni kondiciji je danes Odeja?
»Ob primerjavi poslovnih rezultatov iz leta 2006 in 2005 so bili prihodki od prodaje približno enaki in so znašali nekaj čez sedem milijonov evrov. Neto dobiček po obdavčitvi je lani znašal 132 tisoč evrov in je bil za malenkost nižji kot leto prej. Za tekstilno industrijo smo v solidni kondiciji, rezultati letošnjih prvih mesecev pa kažejo, da presegamo zastavljene načrte za sedem odstotkov. Poudariti moram, da smo zelo sezonsko orientirano podjetje, ko jesenski meseci lahko ustvarijo dobro poslovno leto in obratno.«
Vam mila zima, kot je bila letošnja, lahko prekriža načrte?
»Kljub mili zimi se nam prodaja letos ni zmanjšala, manj smo prodali le prešitih odej, vendar se je povečala prodaja drugih izdelkov. Tudi nesezona, ki se ponavadi začne s prvimi spomladanskimi meseci, se letos še ni pokazala.«
Pred dobrim mesecem se je spremenila lastniška struktura podjetja, ko je veliko večino pridobila Odeja, družba za upravljanje, ki je v lasti zaposlenih. Bo to vplivalo na boljše rezultate?
»To bi moralo vplivati na motivacijo, saj smo skozi njo zaščitili lastništvo in bi morali biti še bolj zainteresirani za dobro delo. Naša vizija je, da smo vrhunsko podjetje na področju prešitih odej in posteljnine za dom in prepoznavni v državah vzhodne Evrope.«
Poslujete relativno dobro, kot da se poceni kitajsko blago pri vas ne bi poznalo?
»Imamo vrhunsko kvalitetne izdelke, lastno oblikovanje in proizvodnjo v Slovenijo, ki to omogoča. V naši strategiji ostaja, da vse, kar Odeja prodaja, izdelamo v Škofji Loki. Konkurenca je sicer velika, vendar bo vedno ostajal tudi kupec, ki si želi kakovost. Vrednost izdelkov, ki jih glede na ceno ponujamo kupcem, je velika.«
Kakšne načrte ste si zadali za prihodnost?
»Za letos smo si zadali rast prodaje za šest odstotkov, rast dodane vrednosti za tri odstotke. Naš načrt je tudi povečanje števila koristnih predlogov s strani zaposlenih. Na investicijskem področju že povečujemo proizvodnjo in skladišče gotovih izdelkov v skupni vrednosti dobrih sedemsto tisoč evrov.«
Ali zaradi sezonskega dela potrebujete več skladiščnih prostorov?
»Da. Za jesensko, prodajno zelo uspešno obdobje pripravimo veliko zalogo, kar je tudi razlog za našo investicijo. Jeseni je prodaja tako velika, da naša proizvodnja ne bi zmogla sprotnih naročil.«