Alternativa bencinu in nafti
Tudi v Sloveniji je za pogon avtomobilov vse bolj zanimiv utekočinjeni naftni plin.
Nestabilne cene nafte in vse bolj kritično segrevanje ozračja s toplogrednimi plini porajajo vse bolj glasna razmišljanja in zahteve po nadomeščanju fosilnih goriv z alternativnimi. Trenutno je v večini evropskih držav kot eno od alternativnih goriv za »vmesni čas«, dokler se ne bo uveljavil vodik, najbolj razširjen utekočinjeni naftni plin LPG (Liquified Petroluem Gas), ki ga poznamo tudi pod imenom avtoplin. Avtoplin je lahko hlapljiva tekočina, ki je po svoji energijski vrednosti najbližje bencinu. Kljub temu z enim litrom zaradi njegove nižje energijske gostote vozilo prevozi do 20 odstotkov manj kilometrov kot z litrom bencina, za približno desetino pa se zmanjša tudi moč motorja. LPG ima višjo točko samovžiga kot bencin, za uporabo v vozilih se toči v posode, ki so močnejše in odpornejše od običajnih bencinskih rezervoarjev. Standardizirane posode morajo prenesti tlak 10 atmosfer, polnjenje pa je vsakokrat le 80-odstotno, saj med spreminjanjem temperature pride do raztezanja tekočine. Tudi vsi drugi deli plinske napeljave morajo biti standardizirani, v primeru, da bi plin iz posode vendarle začel uhajati in bi prišlo do vžiga, je nevarnost manjša kot pri bencinu, saj plin gori z usmerjenim plamenom in se ne razlije. Predelavo vozila je priporočljivo opraviti v pooblaščenih servisih, kjer preverijo celotno delovanje naprave in izdajo certifikat o ustreznosti. Nekaj izkušenj z avtoplinom že imamo tudi v Sloveniji, vendar je doslej primanjkovalo točilnih mest ob glavnih prometnicah. Zdaj se bo to spremenilo, saj je naftna družba Petrol napovedala, da bo avtoplin do konca leta mogoče natočiti na tridesetih njihovih bencinskih servisih, od katerih jih bo polovica ob avtocestah, ostali pa v večjih mestih. Ena od prednosti avtoplina je tudi precej nižja cena kot velja za plinsko olje in neosvinčeni bencin, pri nas je treba trenutno za liter odšteti 0,575 evra.