Malček z domovinsko pravico
V novomeškem Revozu so s polno paro začeli izdelovati novi Renault Twingo.
Čez dober mesec bodo na slovenske ceste zapeljali prvi primerki novega Renaultovega Twinga, avtomobila, ki so ga začeli pred kratkim serijsko izdelovati v novomeškem Revozu. Novinec se v dolenjski avtomobilski tovarni pridružuje cliu druge generacije, ki ga izdelujejo od leta 1998. Zanimanje za clio je še vedno precejšnje, saj so jih lani izdelali 153.000, skupaj s twingom pa naj bi vsako leto iz proizvodnih dvoran prišlo po 210.000 avtomobilov. Ker oba modela izdelujejo na isti liniji, lahko razmerje med enim in drugim prilagajajo, vendar pri Renaultu za zdaj še ne napovedujejo cliove upokojitve. Clio in novi twingo temeljita na najmanjši Renaultovi platformi, kar pomeni predvsem veliko skupnih delov podvozja. Enakih je 130 delov je enakih in so jo s tako imenovano metodo “carry over” lahko iz clia brez težav prenesli v twinga. Enakih je tudi kar okoli 80 odstotkov vseh proizvodnih postopkov, kar pomeni znaten finančni prihranek. Pri twingu se je delež tako imenovane lokalne integracije (domačih dobaviteljev) povzpel na okoli 60 odstotkov.
Novomeški Revoz je edina Renaultova tovarna, od koder bo prihajal novi twingo. Francozi so se za Dolenjce odločili tako zaradi kakovosti proizvodnje kot tudi zaradi prispevka slovenske države. Za proizvodnjo novega modela je bilo treba industrijske obrate delno modernizirati in vpeljali nove tehnologije. Tovarna se je v razvoj avtomobila, ki je nosil oznako X44, vključila že v začetni fazi. V Renaultov center za raziskave in razvoj v Francijo se je odpravilo nekaj deset inženirjev, tehnikov in proizvodnih delavcev. V času priprav na serijsko proizvodnjo je prvič v zgodovini tovarne v njej potekala izdelava prototipov, v nadaljevanju pa so francoski inženirji in tehniki prišli v Novo mesto na pomoč svojim slovenskim kolegom.
Trenutno v Revozu izdelajo po 750 avtomobilov dnevno, tretjina je cliov. Obratovanje s polno paro pomeni tudi tretjo (nočno) izmeno, za katero so morali v Revozu poiskati nove delavce. Iskanje ni bilo lahko, saj v dolenjski regiji kvalificirane delovne sile primanjkuje. Na novo je bilo zaposlenih 700 delavcev in zdaj jih je skupaj že skoraj 3000. Za vsakega novega delavca so v povprečju pripravili po 70 ur izobraževanja, dodatno usposabljanje pa po potrebi poteka tudi med proizvodnim procesom. Twingo bo uradno predstavljen že konec maja, ko ga bo po slovenskih cestah najprej preizkušalo 800 domačih in tujih novinarjev, takrat pa bodo znane tudi cene.