Natančno in brez težav do cilja
Vse več voznikov si za sopotnika izbere navigacijsko napravo. V Sloveniji v zadnjih let skokovita rast prodaje.
Navigacijski sistemi za uporabo v avtomobilih postajajo skoraj tako običajni, kot so pred leti mobilni telefoni. S hitrim razvojem tehnologije, ki hkrati postaja tudi cenovno dostopnejša, satelitsko vodenje po cestnih omrežjih postaja vse bolj nepogrešljivo, izpopolnjeni sistemi pa voznika opozarjajo tudi na zgostitve prometa in zastoje zaradi cestnih del ali prometnih nesreč. V nekaterih sodobnih avtomobilih, zlasti pri tistih iz višjih velikostnih in cenovnih razredov, je satelitski navigacijski sistem na voljo kot del doplačilne opreme. V zadnjem času je vse več tovrstnih naprav tudi v avtomobilih nižjih razredov, čeprav so cene za navigacijo še vedno sorazmerno visoke. Predhodno vgrajeni navigacijski sistemi postajajo vse bolj sestavni del drugih elektronskih sklopov v vozilih in se z njimi medsebojno povezujejo. Tako na njihovo delovanje vplivajo tudi podatki potovalnega računalnika, ki med drugim beležijo hitrost, prevožene razdalje, porabljen čas in podobno.
Sistemi satelitske navigacije, ki jih je mogoče prenašati iz enega v drugo vozilo so običajno precej cenejši od serijsko vgrajenih, vendar premorejo manj funkcij. Delujejo s pomočjo prednaloženih digitalnih kart, precejšnjo prednost pred vgrajenimi sistemi pa predstavlja tudi možnost, da nekatere modele naprava lahko uporabljamo tudi izven vozila in najdemo tudi lokacije, ki so v conah za pešce in na drugih z vozili nedostopnih krajih.
V Sloveniji je bilo treba precej dolgo čakati na možnost uporabe navigacijskih naprav, saj so kartografski podatki veljali skoraj za državno skrivnost. Podatkovna baza je bila v državnem kartografskem zavodu sicer že nekaj časa izdelana, vendar naj bi zanjo zahtevali preveč, zato se ponudniki navigacijske opreme niso odločili za odkup, ampak so se digitalizacije pomembnejših prometnic raje lotili sami. V nekaterih napravah so karte že na voljo in med drugim omogočajo kartografski in tabelarični prikaz cestne mreže (avtocest, regionalnih, lokalnih in gozdnih cest, pešpoti, železnice, mest, interesnih točk ter mestnega potniškega prometa v Ljubljani in Mariboru, prav tako nekatere navigacije že znajo voditi od vrat do vrat. Nadaljnji razmah uporabe navigacijskih naprav naj bi se začel prihodnje leto, ko bo Evropska unija predvidoma vzpostavila skupni navigacijski sistem Galileo. Z njim se bodo evropske države otresla ameriške odvisnosti od njihovega sistema GPS. Delovanje sistema bodo sprva zagotavljali štirje, v končni fazi pa 30 satelitov, ki bodo krožili na višini 23.000 kilometrov in bodo pošiljali natančne signale v gostih časovnih intervalih različnim sprejemnikom. Po vzpostavitvi bodo v avtomobile začeli vgrajevati sprejemni sistem, ki se bo uporabljal za navigacijo in elektronsko plačilo cestnin, pristojne službe pa bodo imele večji nadzor nad gibanjem ukradenih avtomobilov.