Po poteh lepih spominov

Test: Peugeot 207 1.4 16V Premium

Pri francoskem Peugeotu imajo z majhnimi avtomobili že vrsto let veliko uspeha. Obdobje presežnikov, ki ga je začel model 205 in lani nadgradil rekordno proizvajani 206, zdaj dopolnjuje še sveži 207. Najnovejši »otrok« levje družine ima pred seboj častno in hkrati zahtevo nalogo, saj od njega pričakujejo, da bodo prodajne številke še višje kot pri obeh predhodnikih.

Pavšalna trditev, da je tudi peugeot 207 pretežno ženski avto, bi bila moško samovšečna in pretirana, čeprav je res, da so za volanom predhodnika največkrat sedel predstavnice lepšega dela vozniškega občinstva. Novi levček naj bi bil z nabuhlo karoserijsko pločevino, ozkimi poševnimi žarometi, strašljivo velikimi režami za zajemanje zraka in nenazadnje s skoraj kupejevsko ukrojenim zadkom, všeč tudi tistim, ki menijo, da lahko vozijo le športne ali pa občutno večje avtomobile. Petvratna karoserijska zgradba ima za odtenek več družinskih lastnosti kot trivratna, nenazadnje je dostop do zadnje klopi precej lažji in tudi steklenih površin je za nekaj kvadratnih centimetrov več.

Kljub temu da je peugeot 207 v primerjavi z 206 v dolžino zrasel kar za 20 centimetrov, tega v notranjosti ni mogoče občutiti v celoti. Že sprednja sedeža sta zaradi masivnosti armaturne plošče daleč od vetrobranskega stekla, medtem ko potnikom na zadnji klopi že krepko zmanjkuje prostora za kolena, zlasti če sta voznik in njegov sopotnik na desnem sedežu nekoliko večja. V sprednjem delu kabine prostora sicer ne primanjkuje in sedeža sta dobro oprijemljiva, moti le, da se naklon naslonskega dela nastavlja z vzvodom in ne z vijakom. Tudi s prtljažnikom je 207 dokaj skromen, saj se z 270 litri lahko primerja bolj s tekmeci prejšnje generacije kot z aktualnimi rivali. Napredek pri oblikovanju notranjosti in izdelavi je opazen, armaturna plošča se ponaša z lepše oblikovanimi merilniki, ki imajo premalo razločne številčnice in ponoči ne preveč prijetno oranžno-rdečo osvetlitev. Privajanje na gumbe in menuje radijskega sprejemnika in potovalnega računalnika zahtevata kar nekaj časa in potrpljenja, odlično oprijemljiv je volanski obroč in načeloma je življenje v tem avtomobilu prijetno, tudi zaradi plastike, ki ni več tako cenena in spojev, ki so natančnejši. Z dna razpredelnice bencinskega dela motorjev je drugi 1,4-litrski štirivaljnik, ki vsaj na papirju obljublja solidne vozne lastnosti. Zanimivo je, da voznik ves navor lahko izkoristi že v srednjem območju vrtljajev, velik del pa v nizkem, podobno kot pri dizelskih motorjih. Suverenosti pri pospeševanju zato ne manjka, a sapo začne motor loviti, že preden pokaže vso svojo moč, še pred tem upirati z zamolklim hrupom. Petstopenjski ročni menjalnik je natančnejši od pričakovanj, a še vedno se prestavna ročica »sprehaja« predaleč naprej in nazaj.

Podvozje je nastavljeno dinamični vožnji in solidnemu udobju v prid, avtomobilu ugaja tudi bolj dinamična vožnja skozi ovinke, kjer morda zna presenetiti z rahlo prešibkim volanskim električnim servoojačevalnikom.

Peugeot 207 ima torej pred seboj dovolj izzivov, na eni strani bogato dediščino predhodnika, na drugi kruto bojevanje z agresivnimi tekmeci.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,030 š. 1,748, v. 1,502 m, medosje 2,540 m

Prostornina prtljažnika: 270/923 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1280/1700 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V

Gibna prostornina: 1360 ccm

Največja moč pri v/min: 65 kW/88 KM pri 5250

Največji navor pri v/min: 133 pri 3200

Najvišja hitrost: 180 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,2/ 8,5/ 6,4 l/100 km

Maloprodajna cena: 13.720 EUR (3.287.861 SIT)

Uvoznik: Peugeot Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Jesenice / ponedeljek, 17. april 2017 / 18:20

Plaz odslej redno spremljajo

Plaz na Potoški planini z 1,4 milijona kubičnih metrov plazovine grozi Koroški Beli. Stanje plazu zdaj redno spremljajo, še ta mesec pa bodo izvedli tudi nekaj konkretnih ukrepov za večjo varnost.

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Nezakonitosti v postopkih javnih naročil

Zgodba je še sveža: javni razpis za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Brniku so razveljavili zaradi domnevnih nezakonitih dejanj. Bi se jih dalo preprečiti že v kali?

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Komentar: Tudi višina stolpa je pomembna

Razveljavitev javnega razpisa za gradnjo centra za vodenje in kontrolo zračnega prometa na Brniku, ki je posledica domnevnih nezakonitosti v postopku izbire izvajalca gradbenih del, je...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Odstopil, čeprav ne čuti odgovornosti

Srečko Janša je na ministrov poziv odstopil z mesta direktorja Kontrole zračnega prometa, čeprav se ne čuti odgovornega za domnevne nezakonitosti pri razpisu za gradnjo centra za vodenje in kontrolo z...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Ptice so odličen pokazatelj ohranjenosti narave

V Angliji bi gozdove, v katerih živi črna žolna, razglasili za naravni rezervat - če bi jih imeli. V Sloveniji živi ta v Evropi zaščitena ptica tako rekoč v vseh gozdovih, na 60 odstotkih ozemlja drža...

Splošno / petek, 7. marec 2008 / 07:00

Moje finance

Vprašanja - odgovori