Po poteh lepih spominov

Test: Peugeot 207 1.4 16V Premium

Pri francoskem Peugeotu imajo z majhnimi avtomobili že vrsto let veliko uspeha. Obdobje presežnikov, ki ga je začel model 205 in lani nadgradil rekordno proizvajani 206, zdaj dopolnjuje še sveži 207. Najnovejši »otrok« levje družine ima pred seboj častno in hkrati zahtevo nalogo, saj od njega pričakujejo, da bodo prodajne številke še višje kot pri obeh predhodnikih.

Pavšalna trditev, da je tudi peugeot 207 pretežno ženski avto, bi bila moško samovšečna in pretirana, čeprav je res, da so za volanom predhodnika največkrat sedel predstavnice lepšega dela vozniškega občinstva. Novi levček naj bi bil z nabuhlo karoserijsko pločevino, ozkimi poševnimi žarometi, strašljivo velikimi režami za zajemanje zraka in nenazadnje s skoraj kupejevsko ukrojenim zadkom, všeč tudi tistim, ki menijo, da lahko vozijo le športne ali pa občutno večje avtomobile. Petvratna karoserijska zgradba ima za odtenek več družinskih lastnosti kot trivratna, nenazadnje je dostop do zadnje klopi precej lažji in tudi steklenih površin je za nekaj kvadratnih centimetrov več.

Kljub temu da je peugeot 207 v primerjavi z 206 v dolžino zrasel kar za 20 centimetrov, tega v notranjosti ni mogoče občutiti v celoti. Že sprednja sedeža sta zaradi masivnosti armaturne plošče daleč od vetrobranskega stekla, medtem ko potnikom na zadnji klopi že krepko zmanjkuje prostora za kolena, zlasti če sta voznik in njegov sopotnik na desnem sedežu nekoliko večja. V sprednjem delu kabine prostora sicer ne primanjkuje in sedeža sta dobro oprijemljiva, moti le, da se naklon naslonskega dela nastavlja z vzvodom in ne z vijakom. Tudi s prtljažnikom je 207 dokaj skromen, saj se z 270 litri lahko primerja bolj s tekmeci prejšnje generacije kot z aktualnimi rivali. Napredek pri oblikovanju notranjosti in izdelavi je opazen, armaturna plošča se ponaša z lepše oblikovanimi merilniki, ki imajo premalo razločne številčnice in ponoči ne preveč prijetno oranžno-rdečo osvetlitev. Privajanje na gumbe in menuje radijskega sprejemnika in potovalnega računalnika zahtevata kar nekaj časa in potrpljenja, odlično oprijemljiv je volanski obroč in načeloma je življenje v tem avtomobilu prijetno, tudi zaradi plastike, ki ni več tako cenena in spojev, ki so natančnejši. Z dna razpredelnice bencinskega dela motorjev je drugi 1,4-litrski štirivaljnik, ki vsaj na papirju obljublja solidne vozne lastnosti. Zanimivo je, da voznik ves navor lahko izkoristi že v srednjem območju vrtljajev, velik del pa v nizkem, podobno kot pri dizelskih motorjih. Suverenosti pri pospeševanju zato ne manjka, a sapo začne motor loviti, že preden pokaže vso svojo moč, še pred tem upirati z zamolklim hrupom. Petstopenjski ročni menjalnik je natančnejši od pričakovanj, a še vedno se prestavna ročica »sprehaja« predaleč naprej in nazaj.

Podvozje je nastavljeno dinamični vožnji in solidnemu udobju v prid, avtomobilu ugaja tudi bolj dinamična vožnja skozi ovinke, kjer morda zna presenetiti z rahlo prešibkim volanskim električnim servoojačevalnikom.

Peugeot 207 ima torej pred seboj dovolj izzivov, na eni strani bogato dediščino predhodnika, na drugi kruto bojevanje z agresivnimi tekmeci.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,030 š. 1,748, v. 1,502 m, medosje 2,540 m

Prostornina prtljažnika: 270/923 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1280/1700 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V

Gibna prostornina: 1360 ccm

Največja moč pri v/min: 65 kW/88 KM pri 5250

Največji navor pri v/min: 133 pri 3200

Najvišja hitrost: 180 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,2/ 8,5/ 6,4 l/100 km

Maloprodajna cena: 13.720 EUR (3.287.861 SIT)

Uvoznik: Peugeot Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 11. julij 2012 / 07:00

Zlato priznanje Pihalnemu orkestru Tržič

Tržič - V soboto je v Velenju potekalo 5. mednarodno tekmovanje Pihalnih orkestrov v koncertnem igranju, ki se ga je udeležil tudi Pihalni orkester Tržič pod vodstvom dirigenta F...

Objavljeno na isti dan


Kranj / torek, 20. maj 2014 / 14:30

Zbiranje pomoči za Srbijo in BiH

Kranj – Ob uničujočih poplavah, ki so najbolj prizadele Srbijo in BiH, so tudi na Gorenjskem začeli akcijo zbiranja pomoči. Kulturno društvo Brdo Kranj v koordinaciji z Zvezo srbskih društ...

Razvedrilo / torek, 20. maj 2014 / 14:29

Stari zaradi priimka

Stari je z leti postal zaščitno ime za rokerja, spačkarja, športnika in žurerja Aljaža Stareta. Eden redkih prof. dr.-jev, ki mu niso tuje »šmiraste roke«. Letos jih je obrnil petdeset, pred dnevi tud...

Kranj / torek, 20. maj 2014 / 14:25

Mešetarjenje z obljubami?

Kranjski župan pravi, da je vir onesnaževanja potoka ob industrijski coni Laze najverjetneje nekdanje črno odlagališče, ki ni bilo sanirano. Civilno iniciativo za zeleno Stražišče bo po vrstah neodgov...

Kranj / torek, 20. maj 2014 / 14:12

Tudi oni znajo in zmorejo

Kranj – Mladi športnik so naslovili prireditev, ki so jo v kolektivu razvojnih oddelkov pri Kranjskih vrtcih minulo soboto pripravili drugič. Mladi so pri premagovanju nalog na poligonu, od plezanj...

Škofja Loka / torek, 20. maj 2014 / 14:11

Strategija premalo ambiciozna

Dokument o razvojni strategiji občine Škofja Loka 2025+ so v prvo branje dobili občinski svetniki. V razpravi jih je večina ocenila, da so njeni cilji premalo ambiciozni.