Elanu še tretja nagrada
Potem ko je lani prejel evropsko nagrado za inovativnost in medaljo za kvaliteto, je tudi prejemnik svetovne nagrade za izjemno oblikovanje.
Ljubljana – V ponedeljek sta vodstvi begunjskega Elana in ljubljanskega podjetja za oblikovanje Gigodesign sklicali tiskovno konferenco, na kateri sta obvestili javnost o tem, da so smuči iz lani predstavljene serije Speedwave prejele nagrado Red Dot Award. Gre za eno od dveh največjih tovrstnih nagrad v svetu, saj je mednarodna žirija priznanih oblikovalcev na podlagi meril, kot so inovativnost, uporabnost, ergonomija, vzdržljivost, ekološka združljivost in čista funkcionalnost, letos presojala 2548 izdelkov iz 43 držav. Nagrajeni izdelki bodo uradno predstavljeni 25. junija 2007 v Essnu v Nemčiji, potem pa bodo eno leto razstavljeni v nemškem red dot design muzeju, največjem razstavišču sodobnega oblikovanja na svetu. K temu dodajmo, da je to druga nagrada za slovenska podjetja, saj jo je v preteklosti že prejelo Gorenje.
O seriji smuči Speedwave, ki sloni na revolucionarni tehnologiji Elana WaveFlex, sta podrobneje spregovorila direktor Elana Matjaž Šarabon in produktni vodja Luka Grilc in poudarila, da se je razvojni oddelek soočil z navidez nemogočim izzivom, razviti smučko, ki bo vzdolžno mehka in hkrati torzijsko stabilna. Takšne mehanske lastnosti so dosegli z valovanjem nosilnih elementov smuči, zaradi česar so razvili posebno tehnologijo lupine v obliki valov. Tako smuči iz serije Speedwave predstavljajo novo kategorijo smučanja: Speed Carving (hitra zarezna tehnika smučanja), ki omogoča hitro, natančno in udobno zavijanje ob spremenljivem radiju. Konstrukcija v obliki valov prinaša kombinacijo mehkega upogiba smučke in torzijske trdnosti, česar ni uspelo združiti še nobenemu proizvajalcu smuči. O tehničnih lastnostih in velikem pomenu te inovacije ter hkrati o oblikovalskem dosežku je na predstavitvi prav po inženirsko spregovoril tudi novi slovenski minister za razvoj Žiga Turk.
Ker gre v primeru nagrade Red Dot Award 2007 za oblikovalski dosežek (lani je Elan poleg domačih nagrad za inovacijo prejel tudi »Ispo European Ski Award 2006« in »Meda log Excellence 2006«), je o veliki dodani vrednosti, ki jo predstavlja oblikovanje, spregovoril tudi Miha Klinar, vodja oblikovanja pri Gigodesign. Uspeh je bilo mogoče doseči, ker je bila oblikovalska agencija vključena v projekt od samega začetka. V Gigodesignu, ki šteje 20 sodelavcev, so v preteklosti izpeljali že 240 celovitih projektov za več kot 60 naročnikov, samo v letu 2006 so sodelovali v projektih, vrednih deset milijonov evrov.
Za zaključek povejmo še pomemben podatek, da so se smuči Speedwave kljub zeleni zimi odlično prodajale, saj so jih prodali 29 tisoč parov ali dvakrat več od načrtov, letos pa naj bi jih prodali 50 tisoč parov. Konkurenca, ki je še pred nekaj leti Elan zasmehovala, ga danes želi posnemati in skuša pridobiti njegov kader.