"Butalski otok"

Nekateri uporabniki ceste se nenavadnemu "domisleku" čudijo, drugi se smejijo, tretji se sprašujejo, čemu je ovira namenjena, peti morajo k vulkanizerju. V dveh mesecih je bližnji vulkanizer zabeležil osem presekanih gum ...

Tik pred Kranjsko Goro (iz smeri Jesenice) je sredi glavne državne ceste (magistralke) zrasel nenavaden cestni stvor, za katerega nihče ne ve, čemu je namenjen. Nekdo ga je tudi že krstil za butalski otok. Kockasti stranski granitni mozaik daje objektu še dodano 'umetniško' vrednost. Očitno se je nekdo še posebej izživljal z ozkim kockastim delom otoka, ki nevarno štrli v cestišče (glej rdeče-beli prometni stožec na fotografiji). Ta del menda še posebej 'ljubijo' komunalci, ki plužijo cesto. Škoda da se investitor z barvastimi kockami ni podpisal v obcestni mozaik, tako da bi vsi vedeli, kdo je zmožen takšnih 'dosežkov'.

Nekateri uporabniki ceste se nenavadnemu 'domisleku' čudijo, drugi se smejijo, tretji se sprašujejo, čemu je ovira namenjena, peti morajo k vulkanizerju. V dveh mesecih je bližnji vulkanizer zabeležil osem presekanih gum, očividci pa trdijo, da jih je bilo več. Nekateri trdijo, da je butalski otok namenjen umirjanju prometa, toda spretnejši vozniki so že ugotovili, da je mogoče tudi z nezmanjšano hitrostjo priti mimo ovire. Avtobusi in tovornjaki pa tako in tako vozijo kar naravnost. Seveda se je mogoče tudi vprašati, zakaj je treba drastično umirjati promet na magistralni cesti, ko naselje že zapustimo. Na mestu butalskega otoka pa domačini tudi ne pomnijo prometne nesreče, zaradi katere bi bilo treba umirjati promet. Seveda je mogoče domnevati, da marsikdo požene svojega konjička, ko pride na ravni del ceste, toda če bi povsod v Sloveniji, kjer se to dogaja, postavljali sredi ceste butalske otoke, bi jih rabili milijon. Predvsem pa imamo za umirjanje prometa več učinkovitejših sredstev, tudi kamero. Zagotovo bi bila kamera cenejša od butalskega otoka sredi ceste. Popolnoma zastonj pa bi bila živa kontrola z radarjem, pa še nekaj bi se nabralo za proračun.

Ko so zgradili nepotrebno cestno oviro, so resda pred njo postavili znak, ki opozarja na nevarnost. Graditelji torej vedo, da je otok nevaren! Primer spominja na Butalce, ki so na sredo varne ceste zvalili veliko skalo, nato pa pred njo postavili znak, ki opozarja na nevarnost. Ne gre tudi spregledati, da so delavci zaradi butalskega otoka prestavili tablo, ki označuje začetek Kranjske Gore in s tem dosegli, da je ovira zrasla v naselju, ne pa zunaj naselja. Umetno, s prestavljanjem table, so torej naredili, da je butalski otok zakonit. Po zakonu namreč fizičnih ovir ni mogoče postavljati na glavne ceste zunaj naselja. Vse skupaj spominja na otroške igre v peskovniku. Da so oviro gradili več kot mesec dni, je drugo vprašanje. Približno v istem času so v sosednjem Podkorenu trije zidarji zgradili hišo. Menda se s takšnimi gradnjami ukvarja Direkcija RS za ceste. Vedno sem mislil da ima Direkcija RS za ceste veliko pametnejšega dela, kot graditev nepotrebnih butalskih otokov na državnih (magistralnih) cestah. Res je nenavadno, da gradimo butalske cestne otoke, ne poskrbimo pa za zapornice tam, kjer ceste nezavarovano prečkajo železnico in se redno dogajajo tragične nesreče. Ja, vem, za zapornice so najbrž pristojni drugi … čeprav je to težko razumeti.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 26. november 2008 / 07:00

Napredek s sistematičnim delom

Kranjski župan Damijan Perne je po polovici svojega prvega mandata zadovoljen z opravljenim delom.

Objavljeno na isti dan


Jesenice / četrtek, 19. november 2015 / 19:31

Smrad bo zaustavila pregrada

Zaradi pritožb občanov zaradi smradu z deponije Mala Mežakla so se v JEKO-IN odločili, da bodo na deponiji postavili pregrado, ki bo preprečila možnost vdora deponijskega plina v dolino.

Škofja Loka / četrtek, 19. november 2015 / 11:04

Tranzitni promet na obvoznico

V novembru bodo v Škofji Loki podrobno spremljali prometne tokove po izgradnji južne obvoznice, na podlagi česar bodo pripravili ukrepe za nov prometni režim.

Železniki / četrtek, 19. november 2015 / 11:04

Strožji pogoji za podaljšan čas

V Železnikih nameravajo gostincem poostriti pogoje za pridobitev in odvzem soglasja za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času.

Kranj / četrtek, 19. november 2015 / 11:03

Zeleni center na Primskovem

Merkurjev center na Primskovem v Kranju s sončno elektrarno na strehi proizvede 60 odstotkov vse potrebne električne energije. Ob centru odprli polnilnico za električne avtomobile.

Kranj / četrtek, 19. november 2015 / 11:03

Za uspešno sodelovanje med mestoma

Kranj – Mestno občino (MO) Kranj je v petek obiskala delegacija iz Slavonskega Broda (Hrvaška). Uvodno srečanje županov obeh občin, Boštjana Trilarja in Mirka Duspara, je potekalo v znamenju dogovo...