"Butalski otok"
Nekateri uporabniki ceste se nenavadnemu "domisleku" čudijo, drugi se smejijo, tretji se sprašujejo, čemu je ovira namenjena, peti morajo k vulkanizerju. V dveh mesecih je bližnji vulkanizer zabeležil osem presekanih gum ...
Tik pred Kranjsko Goro (iz smeri Jesenice) je sredi glavne državne ceste (magistralke) zrasel nenavaden cestni stvor, za katerega nihče ne ve, čemu je namenjen. Nekdo ga je tudi že krstil za butalski otok. Kockasti stranski granitni mozaik daje objektu še dodano 'umetniško' vrednost. Očitno se je nekdo še posebej izživljal z ozkim kockastim delom otoka, ki nevarno štrli v cestišče (glej rdeče-beli prometni stožec na fotografiji). Ta del menda še posebej 'ljubijo' komunalci, ki plužijo cesto. Škoda da se investitor z barvastimi kockami ni podpisal v obcestni mozaik, tako da bi vsi vedeli, kdo je zmožen takšnih 'dosežkov'.
Nekateri uporabniki ceste se nenavadnemu 'domisleku' čudijo, drugi se smejijo, tretji se sprašujejo, čemu je ovira namenjena, peti morajo k vulkanizerju. V dveh mesecih je bližnji vulkanizer zabeležil osem presekanih gum, očividci pa trdijo, da jih je bilo več. Nekateri trdijo, da je butalski otok namenjen umirjanju prometa, toda spretnejši vozniki so že ugotovili, da je mogoče tudi z nezmanjšano hitrostjo priti mimo ovire. Avtobusi in tovornjaki pa tako in tako vozijo kar naravnost. Seveda se je mogoče tudi vprašati, zakaj je treba drastično umirjati promet na magistralni cesti, ko naselje že zapustimo. Na mestu butalskega otoka pa domačini tudi ne pomnijo prometne nesreče, zaradi katere bi bilo treba umirjati promet. Seveda je mogoče domnevati, da marsikdo požene svojega konjička, ko pride na ravni del ceste, toda če bi povsod v Sloveniji, kjer se to dogaja, postavljali sredi ceste butalske otoke, bi jih rabili milijon. Predvsem pa imamo za umirjanje prometa več učinkovitejših sredstev, tudi kamero. Zagotovo bi bila kamera cenejša od butalskega otoka sredi ceste. Popolnoma zastonj pa bi bila živa kontrola z radarjem, pa še nekaj bi se nabralo za proračun.
Ko so zgradili nepotrebno cestno oviro, so resda pred njo postavili znak, ki opozarja na nevarnost. Graditelji torej vedo, da je otok nevaren! Primer spominja na Butalce, ki so na sredo varne ceste zvalili veliko skalo, nato pa pred njo postavili znak, ki opozarja na nevarnost. Ne gre tudi spregledati, da so delavci zaradi butalskega otoka prestavili tablo, ki označuje začetek Kranjske Gore in s tem dosegli, da je ovira zrasla v naselju, ne pa zunaj naselja. Umetno, s prestavljanjem table, so torej naredili, da je butalski otok zakonit. Po zakonu namreč fizičnih ovir ni mogoče postavljati na glavne ceste zunaj naselja. Vse skupaj spominja na otroške igre v peskovniku. Da so oviro gradili več kot mesec dni, je drugo vprašanje. Približno v istem času so v sosednjem Podkorenu trije zidarji zgradili hišo. Menda se s takšnimi gradnjami ukvarja Direkcija RS za ceste. Vedno sem mislil da ima Direkcija RS za ceste veliko pametnejšega dela, kot graditev nepotrebnih butalskih otokov na državnih (magistralnih) cestah. Res je nenavadno, da gradimo butalske cestne otoke, ne poskrbimo pa za zapornice tam, kjer ceste nezavarovano prečkajo železnico in se redno dogajajo tragične nesreče. Ja, vem, za zapornice so najbrž pristojni drugi … čeprav je to težko razumeti.