Jan van den Bosch

Prostor igralcem

Jan van den Bosch, režiser predstave Dom

Z besedilom ste se prvič srečali na lanskem TSD v okviru dramskih delavnic, ki ste jih vodili. Kako ste se lotili njegove postavitve na oder kranjskega gledališča?

»Verjamem, da ima pri razvoju drame vsak od ustvarjalcev nekje v njej svoje mesto, tako režiser kot tudi dramatik in igralci. Morda je na trenutke zaradi referenčnih okvirjev posameznikov, ki izhajajo iz različnih okolij, prihajalo do manjših kratkih stikov v sporazumevanju, a zadeve so bile potem skozi proces dogovarjanja, dialoga, ponovno postavljene na svoje mesto. Drama kot taka se lahko interpretira kot družinska situacija, lahko se interpretira kot geopolitična situacija, kot situacija v gledališču … ob tem pa ni strogo podvržena samo eni in edini zaprti interpretaciji. Odprta je posamezniku, da jo vidi skozi svoje oči.«

Beseda o režiranju besedila avtorja, ki je prisoten in sam lahko vpliva na proces pri nastajanju predstave …?

»Dolžnost režiserja je, da služi dramskemu delu. Seveda pa je proces ustvarjanja predstave povsem drugačen, če obstaja priložnost sodelovanja z avtorjem. Pri delu preminulega avtorja, ki je bilo na primer že velikokrat uprizorjeno, imaš bolj proste roke in prosto pot k lastni interpretaciji in pogledom. Ob sodelujočem avtorju pa se lahko z njim posvetuješ, kar ima velik pomen pri tem, da dramsko delo lahko oblikuješ čim bolj znotraj okvira avtorjeve misli.«

 

Kako ste se ob vaših izkušnjah, bodisi pri vodenju dramskih delavnic ali režiji, po različnih evropskih državah, vživeli v delo pri nas?

»Kot tujcu, mi je vedno težko priti v okolje, kjer ne poznam niti jezika, še manj pa mehanizme in sisteme delovanja, ko gre za ustvarjanje predstave. Ko sem prišel, nisem vedel, kakšna je tradicija delovanja režiserjev tukaj, ali vajeti povsem vzamejo v svoje roke ali več kreativnosti prepuščajo igralcem. Veliko časa sem tako porabil za vzpostavljanje situacije, ki bi bila blizu mojemu načinu dela, da bi tako lahko od tukajšnje ekipe lahko dobil maksimum. Sam veliko prostora dajem igralcem, da sami s svojo kvaliteto vplivajo na to, kako bo tekst uprizorjen. Tudi sicer lahko rečem, da je ta produkcija plod skupnih naporov vseh sodelujočih.«

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 17. december 2008 / 07:00

Stavba je stara, a dragocena

O problematiki enote Center Osnovne šole Simona Jenka so spregovorili tudi na ponedeljkovem zboru krajanov.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 10. november 2008 / 07:00

Lahko sem strog urednik

Urednikovanje oddaje ŠKL, ki jo v nedeljo dopoldne predvajajo na POP TV, je v novi sezoni prevzel Kranjčan Adi Omerovič.

Prosti čas / ponedeljek, 10. november 2008 / 07:00

Prva glaska Gorenjske

Osemletni Ana Skumvač iz Zgornjih Gorij in Aleksandra Vovk iz Mojstrane sta zmagali na prireditvi Prvi glasek Gorenjske 2008.

GG Plus / ponedeljek, 10. november 2008 / 07:00

Stvarnost fantastike

Za t. i. zdravo pamet je fantastika nasprotje stvarnosti. Med slovenskimi umetniki pa smo imeli enega, ki je fantastiko doživljal kot stvarnost in jo zmogel kot tako tudi naslikati: Franceta Miheliča...

GG Plus / ponedeljek, 10. november 2008 / 07:00

Črno-belo v barvah

Nejč Slapar je eden tistih kranjskih umetnikov, ki ga poznajo vsi. Ljubitelji likovne umetnosti ne le po sivobradi pojavi, ampak tudi po njegovih delih, na primer črno-belih geometrijah, ki se v optič...

GG Plus / ponedeljek, 10. november 2008 / 07:00

Sedmica: Podalpski cinizem

Končno. Cirkusa je konec. Američani so izvolili štiriinštiridesetega predsednika po vrsti.