Težave pri izpolnjevanju
Ljubljana, Kranj - V Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije so načrtovali, da bodo v letošnji subvencijski kampanji dnevno izpolnili 1.450 zahtevkov, a so jih v prvih petih delovnih dneh zaradi težav z aplikacijo za elektronski vnos zaključili in natisnili le 1.053. Dogajalo se je, da so bili kmetijski svetovalci in kmetje ob računalnikih po več ur in da so vnašanje podatkov morali tudi prekinjati, z vlagatelji pa se sestati po večkrat ali jih naročiti na novo. Težave, ki se pojavljajo predvsem ob veliki obremenjenosti računalniškega sistema, se nadaljujejo tudi v tem tednu. Zbornica je v ponedeljek pozvala agencijo za kmetijske trge in razvoj podeželja, da odpravi napake in zagotovi nemoteno delovanje sistema. Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Iztok Jarc, predsednik kmetijsko gozdarske zbornice Peter Vrisk in direktor agencije Franc Kebe so se na torkovem sestanku dogovorili, da bo agencija v sodelovanju z zunanjimi izvajalci poskušala čimprej odpraviti tehnične težave, zbornica pa bo do nadaljnjega za izvedbo kampanje v predvidenem roku (do 15. maja) uvedla delo kmetijskih svetovalcev v dveh izmenah. Sindikat kmetov Slovenije v izjavi za javnost, ki jo je podpisal predsednik Roman Žveglič, opozarja na škodo za kmete in predlaga, da bi odgovornim na agenciji za vsak dan, ko aplikacija ne bo delovala, znižali plačo na letni ravni za en odstotek. In kako težave občutijo na Gorenjskem? Stane Rupnik, vodja oddelka za kmetijsko svetovanje v Kmetijsko gozdarskem zavodu Kranj, je povedal, da so težave podobne kot drugod v Sloveniji in da je v razmerah, ko se navodila spreminjajo iz ure v uro, zelo težko delati. Doslej so vnesli bistveno manj vlog, kot so jih povprečno načrtovali za vsak delovni dan.