Najboljši sosed po načrtih
Uprava največjega slovenskega trgovca ocenjuje, da so lani poslovali uspešno in v skladu z gospodarskim načrtom.
Ljubljana – Za dobro petino (21,9 odstotka) višji kosmati denarni tok iz poslovanja in za skoraj četrtino (23,6 odstotka) višji primerljivi čisti dobiček sta po mnenju uprave Skupine Mercator najverodostojnejša kazalnika uspešnosti poslovanja v lanskem letu, ki pomeni, kot je poudaril predsednik uprave Žiga Debeljak, uresničevanje strategije razvoja skupine. V Skupini Mercator je bilo konec leta 2006 19.539 zaposlenih, od teh 5.892 zunaj Slovenije.
Vlagali v strateške povezave
Podatkov o čistih prihodkih iz prodaje – teh je bilo lani za 495 milijard tolarjev, in doseženem čistem dobičku v višini 7,2 milijarde tolarjev, namreč zaradi sprememb znotraj poslovne skupine ni mogoče neposredno primerjati s podatki za leto 2005. V poslovno skupino sta v letu 2005 vstopili Erini družbi na Hrvaškem, lani pa družba M-Rodić v Srbiji. Poleg za skoraj 36 milijard tolarjev naložb v osnovna sredstva so lani v Mercatorju kar 28 milijard tolarjev namreč namenili za dolgoročne finančne naložbe, od tega dobršen del za strateško povezavo, s katero je Mercator dobil 76-odstotni lastniški delež v družbi M-Rodić in postal drugi največji trgovec z živili in podobnim blagom v Srbiji. Sicer so lani odprli dva večja trgovska centra (tudi v Lescah), štiri obnovili in začeli gradnjo štirih novih – pri nas v Bohinjski Bistrici. Sicer pa v Mercatorju ocenjujejo, da so na poslovanje v letu 2006 pozitivno vplivali visoka gospodarska rast in s tem rast potrošnje na domačem trgu ter ugodnejša makroekonomska gibanja na ključnih trgih v tujini, negativno pa visoka rast obresti, zaprtje neživilskih trgovin ob nedeljah v pretežnem delu poslovnega leta, stroški priprav na uvedbo evra ter slaba sezona prodaje tekstilnega in športnega programa ob koncu leta 2006 zaradi mile zime.
Vizija: vodilni trgovec na Balkanu
Uspešno poslovanje lani je po oceni uprave Mercatorja dobra osnova za nadaljevanje uresničevanja strategije razvoja v letu 2007, ki sledi viziji, da Mercator postane vodilno trgovsko podjetje z živili v regiji jugovzhodne Evrope. Letos načrtujejo 13,3-odstotno rast prihodkov, ki naj bi dosegli 2,3 milijarde evrov, ter čisti poslovni izid v vrednosti 30,4 milijona evrov. Načrtujejo, da bodo v osnovna sredstva naložili 202 milijona evrov, pri čemer naj bi dogradili v Sloveniji štiri nove trgovske centre, tri razširili, na Hrvaškem in v Srbiji pa izgradili pet novih trgovskih centrov. Tudi v letu 2007 bodo iskali nove strateške povezave s primernimi trgovci na ključnih trgih zunaj Slovenije, proučili pa naj bi tudi način financiranja novih nepremičnin. Pomembno se bo povečalo tudi število zaposlenih. Do konca leta 2007 naj bi bilo v Skupini Mercator 20.683 zaposlenih, od česar bo 33,4 odstotka zaposlenih na trgih zunaj Slovenije.