Najboljši sosed po načrtih
Uprava največjega slovenskega trgovca ocenjuje, da so lani poslovali uspešno in v skladu z gospodarskim načrtom.
Ljubljana – Za dobro petino (21,9 odstotka) višji kosmati denarni tok iz poslovanja in za skoraj četrtino (23,6 odstotka) višji primerljivi čisti dobiček sta po mnenju uprave Skupine Mercator najverodostojnejša kazalnika uspešnosti poslovanja v lanskem letu, ki pomeni, kot je poudaril predsednik uprave Žiga Debeljak, uresničevanje strategije razvoja skupine. V Skupini Mercator je bilo konec leta 2006 19.539 zaposlenih, od teh 5.892 zunaj Slovenije.
Vlagali v strateške povezave
Podatkov o čistih prihodkih iz prodaje – teh je bilo lani za 495 milijard tolarjev, in doseženem čistem dobičku v višini 7,2 milijarde tolarjev, namreč zaradi sprememb znotraj poslovne skupine ni mogoče neposredno primerjati s podatki za leto 2005. V poslovno skupino sta v letu 2005 vstopili Erini družbi na Hrvaškem, lani pa družba M-Rodić v Srbiji. Poleg za skoraj 36 milijard tolarjev naložb v osnovna sredstva so lani v Mercatorju kar 28 milijard tolarjev namreč namenili za dolgoročne finančne naložbe, od tega dobršen del za strateško povezavo, s katero je Mercator dobil 76-odstotni lastniški delež v družbi M-Rodić in postal drugi največji trgovec z živili in podobnim blagom v Srbiji. Sicer so lani odprli dva večja trgovska centra (tudi v Lescah), štiri obnovili in začeli gradnjo štirih novih – pri nas v Bohinjski Bistrici. Sicer pa v Mercatorju ocenjujejo, da so na poslovanje v letu 2006 pozitivno vplivali visoka gospodarska rast in s tem rast potrošnje na domačem trgu ter ugodnejša makroekonomska gibanja na ključnih trgih v tujini, negativno pa visoka rast obresti, zaprtje neživilskih trgovin ob nedeljah v pretežnem delu poslovnega leta, stroški priprav na uvedbo evra ter slaba sezona prodaje tekstilnega in športnega programa ob koncu leta 2006 zaradi mile zime.
Vizija: vodilni trgovec na Balkanu
Uspešno poslovanje lani je po oceni uprave Mercatorja dobra osnova za nadaljevanje uresničevanja strategije razvoja v letu 2007, ki sledi viziji, da Mercator postane vodilno trgovsko podjetje z živili v regiji jugovzhodne Evrope. Letos načrtujejo 13,3-odstotno rast prihodkov, ki naj bi dosegli 2,3 milijarde evrov, ter čisti poslovni izid v vrednosti 30,4 milijona evrov. Načrtujejo, da bodo v osnovna sredstva naložili 202 milijona evrov, pri čemer naj bi dogradili v Sloveniji štiri nove trgovske centre, tri razširili, na Hrvaškem in v Srbiji pa izgradili pet novih trgovskih centrov. Tudi v letu 2007 bodo iskali nove strateške povezave s primernimi trgovci na ključnih trgih zunaj Slovenije, proučili pa naj bi tudi način financiranja novih nepremičnin. Pomembno se bo povečalo tudi število zaposlenih. Do konca leta 2007 naj bi bilo v Skupini Mercator 20.683 zaposlenih, od česar bo 33,4 odstotka zaposlenih na trgih zunaj Slovenije.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke

