Kako priklicati zdravnika
Pacienti se pritožujejo, da so telefonske linije za naročanje pri zdravnikih prezasedene. V Bolnišnici Golnik in v Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo Kranj so uvedli spletno naročanje.
Kranj - »Želela sem se naročiti na pregled v ginekološki ambulanti v Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo (BGP) Kranj, a je bila v času uradnih ur naročanja, med 7. in 8. uro zjutraj, telefonska številka ves čas zasedena. Ko se je linija sprostila nekaj minut čez 8. uro, me je medicinska sestra okregala, zakaj kličem izven uradnih ur.« To zgodbo je povedala ena od pacient, ali bo kaj bolje v zvezi s tem, pa smo vprašali direktorico BGP Kranj dr. Andrejo Cerkvenik Škafar. »Problema se zavedamo in iščemo boljše rešitve. Že smo podaljšali čas naročanja v jutranjih urah za pol ure; v ginekološki ambulanti se pacientke lahko naročijo po telefonu vsak delovnik, razen v sredo, od 7. ure do 8.30. Dodatno smo uvedli popoldansko naročanje, in sicer vsak torek in četrtek med 13. in 14. uro. Novost je, da se pacientke za ginekološki pregled lahko naročijo tudi na spletni strani www.bolnisnica-kr.si. V Centru za bolezni dojk naročajo vsak delovnik, razen srede, od 7. ure do 8.30. Pacientke, ki odhajajo iz bolnišnice po porodu ali oskrbi na ginekološkem oddelku, ob odpustu iz bolnišnice že dobijo datum pregleda. Pacientkam, ki potrebujejo nujno medicinsko pomoč, pa je 24 ur na dan na voljo naša dežurna ambulanta.«
Tudi v Zdravstvenem domu Kranj se soočajo s problemom prezasedenih telefonskih linij. »V enem turnusu, to je v sedmih urah, je v eni ambulanti od 30 do 100 klicev. Sprejemanje klicev je za medicinsko sestro le še dodatno delo poleg rednega dela,« je povedala glavna medicinska sestra v Zdravstvenem domu Kranj Marina Kejžar. Zelo obremenjena je telefonska linija v otroškem dispanzerju, o čemer smo se prepričali tudi sami. Pred dobrim tednom dni smo potrebovali uro in deset minut, da smo »ujeli« prosto linijo na njihovi številki 208 21 46. »V otroškem dispanzerju vodijo centralno kartoteko štirih pediatrov in pediatra koncesionarja, na enega pediatra pa pride od 1200 do 1300 pacientov. Še letos bomo na tem oddelku uvedli naročanje pacientov in dodatne telefonske številke za vsakega pediatra posebej. Dogovori o tem potekajo tudi v šolskem dispanzerju,« je povedala Kejžarjeva.
Pod drobnogled smo vzeli še nekaj specialističnih ambulant v Zdravstvenem domu Kranj. V dermatološki ambulanti naročajo med delovnim časom, na ortopediji imajo prakso, da pacient pusti napotnico in mu datum pregleda sporočijo. Za pregled v ginekološki ambulanti dr. Podlipnikove naročajo vsak ponedeljek od 7. do 13. ure, za ginekološki pregled pri dr. Vrabičevi naročajo med delovnim časom. V okulistični ambulanti paciente naročajo ob ponedeljkih in četrtkih od 13. do 14. ure, ob torkih od 8. do 10. ure, ob sredah pa med 14. in 15. uro. »V nujnih primerih lahko pokličete kadarkoli v delovnem času ambulant,« je povedala Kejžarjeva in dodala, da jih ne pesti samo pomanjkanje zdravnikov, ampak tudi: »Normativ, da pride ena medicinska sestra na eno ambulanto, je prenizek. Če bi lahko imeli več medicinskih sester, bi po telefonu dajali več nasvetov in drugih koristnih informacij,« je menila Kejžarjeva.
Bolnišnica Golnik – Klinični oddelek za pljučne bolezni in alergijo je uvedla možnost spletnega naročanja bolnikov na specialistični zdravniški pregled. Aplikacija za e-naročanje omogoča osebnim zdravnikom, da bolnika (lahko pa tudi bolnik sam) prek spletnega mesta http://narocanje.klinika-golnik.si/ naročijo pri zdravniku specialistu ter predlagajo datum obiska. Z uvedbo elektronske aplikacije želi bolnišnica zmanjšati čakalne vrste, omogočiti preprostejši način naročanja bolnikov na pregled, zdravnikom pa olajšati delo.