Popolna stilska preobrazba

Test: Opel Corsa 1.3 CDTI Enjoy.

Otroci, ki prihajajo na svet v zadnjih letih, so zaradi boljših življenjskih razmer in splošno boljšega standarda že ob rojstvu v povprečju večji od generacije ali dveh pred njimi. Tako je tudi z majhnimi avtomobili: v spodnjem razredu večina štirikolesnikov zaradi spremenjenih navad in želja kupcev, leze proti štirim metrom skupne dolžine. Tudi nova Oplova corsa je zrasla v vse smeri, najbolj opazen je prav dolžinski prirastek, ki ga je za skoraj 18 centimetrov. Oblikovalci niso odkrivali tople vode, ampak so z nadaljevanjem očitno uspešnih smernic naredili na oko prijetnega in mladostnega malčka, ki v trivratni izvedbi cilja predvsem na mlajše in bolj dinamične uporabnike, v petvratni pa na mlajše in manj zahtevne družine in vse do tistih, ki so že na pragu življenjske jeseni.

Skladno z rastjo zunanjih mer se je povečal prostorski izkoristek notranjosti, zato zdaj za corsinim volanom lahko brez težav sedijo tudi dolgini in na zadnji klopi je še vedno dovolj prostora, da si potnikom ni treba gristi kolen. Za potniškim delom je še prostoren prtljažnik, ki ima domiselno deljivo polico, ki prostor razdeli na »pritličje« in »klet«, vendar je treba že vnaprej vedeti, kdaj bo takšna delitev v uporabi, saj je polico, ki je ni mogoče zložiti, težko pospraviti. Za volanom je corsa vsaj navidezno podobna večjim Oplovim avtomobilom, še najbolj astri, vendar je z okroglimi stikali za nastavitev prezračevanja in ogrevanja ter s poenostavljenim sistemom za upravljanje radia, klimatske naprave in potovalnega računalnika, ohranila tudi nekaj samostojnosti. Volanski obroč odlično sede v roke, preglednost merilnikov je zadovoljiva, nekaj več privajanja zahteva le nastavitev vozniškega sedeža, saj se zdi enkrat previsoko, drugič preveč nagnjen nazaj in slednjič tako, da so razmerja do volana in stopalk približno pravilna.

Dileme, ali pod motorni pokrov avtomobila te velikosti sodi dizelski motor, ali je bolje izbrati bencinskega, ni več, ali je vsaj ne bi smelo biti. Sodobni 1,3-litrski štirivaljni turbodizel, ki je še iz časov dobrega razumevanja med General Motorsom in Fiatom, v corsi suvereno opravlja svoje delo, na trenutke se zdi preglasen, ekonomičnost je v okviru pričakovanj, s petstopenjskim ročnim menjalnikom sta dobro uglašena. Nekaj manj natančnosti je zaznati pri podvozju: volanski servomehanizem je skoraj preveč mehkoben pri hitrejši vožnji, zato nekoliko trpi vodljivost, lahkotnost vrtenja obroča je seveda dobrodošla na parkirišču, lega na cesti je brez večjih pripomb, zavore so učinkovite in celostna podoba corse ustreza sodobnosti pojmovanja avtomobilov tega razreda.

Osvojeni naslov slovenski avto leta 2007 lahko med drugim sporoča tudi to, da je nova corsa v primerjavi s predhodnim modelom veliko naprednejša in da ustreza petim najpomembnejšim kriterijem, ki v seštevku povedo, ali je avtomobil resnično vreden pozornosti.

Tehnični podatki:

Mere: d. 3,999 š. 1,737, v. 1,488 m, medosje 2,511 m

Prostornina prtljažnika: 285/1100 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1145/1565 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V

Gibna prostornina: 1248 ccm Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 170 pri 1750 Najvišja hitrost: 163 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 14,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 3,9/ 4,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR (2.921.212 SIT)

Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / sreda, 3. julij 2019 / 08:47

Mačo moj in miška moja

Milena in Štefan Palo sta 21. junija praznovala zlato poroko. Petdeset let zakonskega življenja sta v krogu družine in prijateljev obeležila s kosilom v Okrepčevalnici Rožmarin na Možjanci.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

V slovo: Jože Bogataj

V soboto, 15. septembra, smo se na pokopališču v Predosljah poslovili od Jožeta Bogataja iz Britofa, dolgoletnega člana Društva upokojencev Predoslje. Rodil se je 4. aprila 1940 v št...

Prosti čas / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Dva odhoda v enem tednu

Minuli teden sta Kmetijo zapustila dva člana družine. Najprej Dejan, ker je zbolel, v soboto pa Magda, ki je izgubila dvoboj na moč.

Kranj / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Otroci so se spopadli z ognjem

V vrtcu Ostržek na Golniku so v soboto pripravili prav poseben dan, posvečen gasilcem in požarni varnosti.

Mularija / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Kostanjev piknik v Čebelici

V enoti Kranjskega vrtca Čebelica so imeli minulo sredo tradicionalni Kostanjev piknik.

Mularija / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Če bi hiša rasla, rasla ...

Če bi hiša rasla, bi rasla in rasla in bi morali ljudje kar naprej delati okna in vrata in bi imeli vedno manj denarja in ne bi mogli več plačevati delavcev. In res …...