Večino avtomobilov razrežejo
Približno 70 odstotkov ukradenih vozil, predvsem iz srednjega in nižjega cenovnega razreda, razrežejo v t. i. črnih garažah. Na Gorenjskem je lani izginilo 52 motornih vozil, od tega 22 avtomobilov.
Kranj – Dve noči nazaj so s parkirišča na Planini v Kranju odpeljali šest tisoč evrov vreden Volkswagen Golf IV, letnik 1999, bele barve in z registrsko oznako KR R5-399. Kranjski policisti so isto noč zapeljali za voznikom Volkswagen Pasata, ki se je vidno izognil policijski kontroli. Neznani voznik je zapeljal na dvorišče gostinskega lokala, tam vozilo zapustil in pobegnil neznano kam. Ugotovili so, da gre za ukradeno vozilo. To sta samo zadnji dve tatvini avtomobilov, o katerih je letos že poročala gorenjska policija. Sicer pa so tatovi letos odpeljali že več golfov in meganov, med najvrednejšimi letošnjimi trofejami avtomobilskih tatov na Gorenjskem pa je bilo terensko vozilo Jeep Grand Cherokee, vredno približno 25 tisoč evrov.
»Na Gorenjskem najpogosteje izginjajo avtomobili znamk Audi, Volkswagen in Renault. Lani smo sicer obravnavali 52 kraj motornih vozil, od tega 22 osebnih avtomobilov, leto prej pa 62 vozil, med njimi 30 osebnih. V zadnjem času pa vse bolj pogosto izginjajo tovorni in delovni stroji,« je pojasnil Bojan Robek, vodja oddelka za zatiranje splošne kriminalitete na Policijski upravi Kranj.
V letu 2006 so policisti izsledili in vrnili lastnikom osemnajst ukradenih vozil, predlani šestnajst. Največja ovira pri odkrivanju avtomobilskih tatvin je, da se te dogajajo ponoči, zato oškodovanec krajo prijavi šele naslednje jutro. V tem času so vozila že kjerkoli. »Domnevamo, da približno 60 do 70 odstotkov odtujenih vozil ostane v Sloveniji, saj gredo v razrez v tako imenovanih črnih garažah in kasnejšo prodajo po delih. Tu gre predvsem za starejša vozila in avtomobile iz srednjega in nižjega cenovnega razreda. Vozila iz višjega in visokega cenovnega razreda pa tatovi, najpogosteje kar organizirane skupine, navadno prodajo v vzhodne države. Zgodilo se je že, da so na Gorenjskem ukradeni audi našli v Ukrajini,« je povedal Robek.
Tatvin vozil po postopku razbiti steklo, zlomiti volansko ključavnico, strgati in spojiti kontaktne žice skorajda ni več, saj tatovi vse bolj uporabljajo specialna orodja in elektronske pripomočke, opaža policija. »Pri krajah luksuznih avtomobilov je v igri veliko denarja, zato tatovi delujejo načrtno. Lastnika dragega vozila tudi zasledujejo, da ugotovijo njegove navade in poti gibanja, pred izvedejo tatvino. Večkrat se tudi zgodi, da ponoči vlomijo v stanovanje in ukradejo avtomobilske ključe, ki jih lastniki radi puščajo na vidnih mestih, in nato iz garaže odpeljejo vozilo. Kraje vozil srednjega cenovnega razreda so bolj priložnostne, navadno z večjih parkirišč,« je pojasnil Robek. Najboljša zaščita pred krajami avtomobilov so dodatno vgrajene alarmne naprave, pogosto je zadosten razlog, da si tat premisli, že varnostna kljuka na volanu, je svetoval.