Odlično za Gorenjski glas
V četrtek, 1. februarja, je bilav ljubljanskem Grand hotelu Union javna predstavitev rezultatov Nacionalne raziskave branosti (NRB) 2006, ki jo vsako leto pripravlja Slovenska oglaševalska zbornica.
Projekt organizirajo pristopniki k NRB in poteka že peto leto, toda leto 2006 predstavlja začetek novega obdobja merjenj, saj so spremenili nekaj bistvenih elementov modela raziskave. Ker se je Gorenjski glas že v prejšnjih letih v projektu NRB dobro izkazal, nas toliko bolj veseli, da so predstavljeni rezultati zelo spodbudni tudi za leto 2006.
Potek anketiranja
Izvajalec ankete je bila družba Cati, ki je za vzorec predlagala Centralni register prebivalstva ter računalniško podprto osebno anketiranje. S tem je bila dosežena kar 55-odstotna stopnja sodelovanja. Podatke za leto 2006 sta predstavila Zoran Trojar, predsednik Izvršnega odbora Sveta pristopnikov k NRB, in Andraž Zorko, direktor medijskih raziskav družbe Cati. Anketiranje je potekalo v obdobju od 3. januarja 2006 do 2. januarja 2007. Anketirali so 7.280 prebivalcev v starosti od 10 do 75 let. Seznam tiskanih medijev je bil omejen na 150 edicij, rezultati pa so pokazali povprečni doseg 1 številke v letu 2006. Po besedah Strokovne komisije NRB rezultati raziskave predstavljajo korektno oceno merjenj v povezavi z mediji oz. njihovo potrošnjo in zato pričakujejo, da bodo rezultati vseh nadaljnjih merjenj še naprej odražali dejanske spremembe v distribuciji posameznega medija.
Rezultati raziskave
Vrh branosti tiskanih medijev v Sloveniji si pravzaprav delijo trije: prilogi Pilot in Vikend ter Nedeljski dnevnik, ki se ponašajo z okoli 25-odstotnim dosegom enega izida. Najbolj brani dnevnik so Slovenske novice (21-odstotni doseg enega izida), Gorenjski glas pa se v kategoriji večdnevnikov, za Salomonovim oglasnikom, uvršča na drugo mesto s 3,9-odstotnim dosegom enega izida oziroma 66.000 bralci. Tudi prejšnja leta je bil doseg Gorenjskega glasa podoben, kar pomeni, da je njegova branost zelo stabilna ne glede na to, po kakšnih kriterijih se meri. Naj se pohvalimo še s podatkom, da je bila v kategoriji »novinci« posebej pohvaljena priloga Gorenjskega glasa Moja Gorenjska kot najbolj perspektivna, saj je leto zaključila z dosegom 3,1 odstotka oziroma 53.000 bralci. Dobro se je odrezala tudi priloga Na potep, ki se je v primerjavi z lanskim letom v letu 2007 spremenila v brezplačno prilogo, že omenjena Moja Gorenjska ter brezplačni prilogi Kranjčanka in Ločanka z vsaka po 2,1-odstotnim dosegom in 36.000 bralci. Med njima izstopa Ločanka, ki z manjšo naklado beleži večji povprečni doseg branosti. Sicer pa je v kategoriji brezplačnikov najbolj bran dvotednik Dobro jutro s 16,6 odstotka. Ob tem moramo upoštevati dejstvo, da najbolj brani mediji pokrivajo celo Slovenijo, mreža Gorenjskega glasa pa je razširjena predvsem na Gorenjskem.
Strategija za prihodnost
Predstavljeni podatki kažejo, da smo na pravi poti in da bo naša branost v prihodnosti še višja, saj Gorenjski glas letos prinaša kar precej novosti, ki bodo za bralce še bolj zanimive. Poleg uvedbe treh novih brezplačnih prilog, ki bodo izhajale štirikrat letno v enakem zaporedju – Zdravje & lepota, Športni glas in Na potep – smo uvedli tudi TV okno, ki prinaša popoln TV spored od petka do petka in ima trenuten doseg 7,5 odstotka oziroma 128.000 bralcev, z bralci Gorenjskega glasa pa se bo le-ta še povišal.