Nihče ne ubeži usodi
Maji so bili napredna družba, ki je ustvarjala vrhunske umetniške stvaritve, obvladala matematiko, iznašla lastno pisavo in se odlično spoznala na astronomijo. Bili so tudi spretni kmetje, obrtniki in arhitekti, ki so v deževnih gozdovih gradili veličastna mesta. Izvajali pa so tudi brutalne obrede in povzročali vojne.
Apocalypto je novi film Mela Gibsona, ki je nazadnje razburil svetovno javnost s filmom Kristusov pasijon, v naše kinematografe pa prihaja ta teden.
Gre za pustolovski spektakel o nikoli pojasnjenem propadu majevske civilizacije, ki je bila v svojem času ena najmočnejših na svetu. Poleg tega, da je Gibson zvesto prikazal majevski svet iz preteklosti, je našel tudi vzporednice s sodobnim političnim dogajanjem, ki naj bi bilo prav tako znanilec konca civilizacije. Kritiki filmu brez izjeme priznavajo razburljivost, inovativnost in filmsko dovršenost, a nekatere izmed njih zelo motijo naturalistični prizori nasilja, kakršni so zaznamovali že Kristusov pasijon in zaradi katerih se je Gibsona med ameriškimi kritiki že prijel vzdevek »režiser – sadist«. Spet drugi pa Gibsona zagovarjajo, da je pač zvest kronist človeške krutosti, ki je žal ne manjka v nobenem zgodovinskem obdobju.
S čustvi nabit, razburljiv in provokativen film obuja v življenje svet iz davne preteklosti, kakršnega na platnih še nismo videli, hkrati pa je zelo aktualen za sodobno družbo. Posneli so ga v Catemacu – v enem zadnjih ohranjenih območij deževnega gozda v Mehiki – in v Veracruzu, igralci pa so izključno iz vrst ameriških domorodcev.