Kakovost za prihodnost vzgoje in izobraževanja
Ekonomska šola Kranj sodeluje v pilotnem projektu, s katerim naj bi postavili nove standarde v izobraževanju.
Na šoli že drugo leto poteka projekt Kakovost za prihodnost vzgoje in izobraževanja, ki mu po domače pravijo kar SIQ. »Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje (SIQ) želi v slovenski prostor vpeljati sistem vodenja kakovosti, ki naj bi bil prilagojen potrebam vzgojno-izobraževalnih inštitucij. Model temelji na sodobnih standardih in modelih vodenja kakovosti, ki so priznani v mednarodnem merilu, pri čemer upošteva veljavno šolsko zakonodajo, usmeritve Evropske unije na področju izobraževanja in gradi na obstoječi praksi vsakega posameznega zavoda,« je razložila profesorica Mirjam Bizjak, ki projekt vodi na Ekonomski gimnaziji, na Srednji poklicni in strokovni šoli pa vodi projekt ravnateljica Lidija Grmek Zupanc. Vodja aktiva kakovosti je Jelka Bajželj.
V pilotni projekt je vključenih 14 vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki so s tem v procesu pridobivanja certifikata Kakovost za prihodnost. »V začetku lanskega šolskega leta smo se najprej lotili kritične ocene začetnega stanja na vseh področjih našega delovanja. Sledila je določitev merljivih ciljev in strategij za njihovo doseganje ter zapis pravil o delovanju zavoda v dokument o kakovosti – v poslovnik. Ta faza še traja. V začetni fazi smo se ukvarjali tudi s snovanjem naše skupne vizije, z določanjem vrednot, nato smo prevetrili pristojnosti in se posvetili uvajanju izboljšav v vzgojno-izobraževalni proces,« je povedala Bizjakova in to ponazorila z besedami: »Zanimiv primer, kako sodelovanje v projektu spreminja naš način dela, je dokaj nov in inovativen način dela v razrednih skupnostih, s katerim uvajamo vizije in cilje razredov, česar se vsak razrednik loteva na svoj način.«
V okviru projekta je bila lani ob koncu šolskega leta organizirana delavnica za vodje aktivov, ki je potekala na Jezerskem. Udeleženci so izdelali SWOT analizo (prednosti, slabosti, priložnosti, nevarnosti) Javnega zavoda Ekonomska šola Kranj. »Končni rezultat je bil razvojni načrt za naslednjih pet let. Zapisali smo pet strateških ciljev: povečati uspeh dijakov pri končnih preverjanjih; povečati socialni, emocionalni in vedenjski razvoj dijakov; poudariti inovativnost šole; povečati posameznikovo rast na strokovnem in osebnostnem področju; povečati prepoznavnost delovanja šole v javnosti,« je povedala Mirjam Bizjak.
Večkratne analize jih bodo navajale k temu, da bodo rezultati razvojnega načrta vedno boljši. Certifikat Kakovosti jim bodo predvidoma podelili do konca letošnjega šolskega leta, certifikat pa bodo morali, po vzoru ISO certifikatov, obnavljati vsako leto.