Nehote začeli graditi obvoznico
Več kot 30-letno čakanje na začetek gradnje poljanske obvoznice se je končalo, saj so v ponedeljek začeli izvajati dela in jih isti dan tudi prekinili.
Škofja Loka – Po podatkih Občine Škofja Loka država z osmimi lastniki zemljišč še vedno vodi postopek razlastitve. Na to se izvajalci del očitno niso ozirali, saj so v ponedeljek začeli zemeljska, t. i. pripravljalna deli za gradnjo poljanske obvoznice, čeprav lastniki zemljišča in država še niso zaključili spora o višini nadomestila za izgubljeno zemljo. Še več, kmet, ki je lastnik zemljišča, za pripravljalna dela sploh ni vedel! V preteklih dneh je od upravne enote, ki vodi postopek razlastitve, prejel le odločbi, ki govorita o služnostni pravici za izvajanje del na zemljišču.
»Hudi smo, ker so začeli delati brez dogovora in ne da bi nas obvestili,« nam je pred dnevi povedal kmet, ki želi do konca postopka ostati neimenovan in se z nami ni želel veliko pogovarjati. Uspelo nam je izvedeti, da želi zaradi velike kmetije obdržati zemljišče, v tem primeru seveda nadomestno zemljišče, vendar ga, po njegovih besedah, država ni vzela resno. Od številnih kmetov s Suhe, kjer bo potekal del poljanske obvoznice, smo lahko izvedeli, da država ponuja (pre)nizke odškodnine, saj ne upošteva, da kmetovalci zemljo potrebujejo za svojo osnovno dejavnost in bodo utrpeli tudi izpad dohodka. Vrednost celotne investicije sicer znaša 8,65 milijarde tolarjev, pri čemer bo za izgradnjo obvoznice Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, prispevalo 7,1 milijarde tolarjev, občina Škofja Loka pa 1,55 milijarde tolarjev.
Na Direkcijo RS za ceste smo v zvezi z začetkom gradnje poljanske obvoznice poslali vprašanja, odgovore njihove službe za odnose z javnostjo obljavljamo v celoti:
Koliko znaša vrednost investicije v poljansko obvoznico, kakšna bo faznost gradnje, kaj bo narejeno?
»V okviru I. etape gradnje obvoznice je predvidena rekonstrukcija Ljubljanske ceste skozi Suho, prek Sore do vhoda v predor Pod Stenom, izgradnja priključkov na obvoznico, izgradnja mostov, podhoda, podvoza in opornih konstrukcij, ureditev kolesarske poti na podhodu, javne razsvetljave, odvodnjavanja in komunalnih vodov. Vrednost del, ki bodo izvedena v okviru I. etape na odseku dolžine 902 m, znaša 2,43 milijarde tolarjev. Delež, ki ga bo prispevalo Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, znaša 1,78 milijarde tolarjev, delež občine Škofja Loka pa 0,65 milijarde tolarjev. Predviden zaključek del v I. etapi izgradnje obvoznice je oktober 2008.
V okviru del v II. etapi, ki bodo izvedena na 3030 m dolgem odseku, bodo zgrajeni cesta, predor Pod Stenom, mostovi, podvoz, oporne konstrukcije in prepusti, zgrajeni bodo priključki na obvoznico, urejena javna razsvetljava in komunalni vodi. Vrednost del v II. etapi znaša 6,22 milijarde tolarjev, od katerih bo Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste prispevalo 5,32 milijarde tolarjev in občina Škofja Loka 0,9 milijarde tolarjev. Predviden začetek del v II. etapi izgradnje obvoznice je junij 2008, zaključek del pa je konec leta 2009.
Kaj sodi pod t. i. pripravljalna dela, za katera je bila podpisana pogodba novembra, kdo jih izvaja, vrednost del in do kdaj morajo biti izvedena?
»Desetega novembra je bila sklenjena pogodba za izvedbo pripravljalnih del v okviru I. etape izgradnje obvoznice. Vrednost pripravljalnih del znaša 330 milijonov tolarjev, izvajata pa jih družbi SCT, d. d., in Cestno podjetje Kranj, d. d. Finančni delež, ki ga za izvedbo pripravljalnih del prispeva Ministrstvo za promet, Direkcija Republike Slovenije za ceste, znaša 230 milijonov tolarjev, Občina Škofja Loka pa 100 milijonov tolarjev. V okviru pripravljalnih del, katerih pogodbeni rok za dokončanje je šest mesecev, bo izvedena rekonstrukcija Ljubljanske ceste ter izgradnja prvega križišča, v okviru katerega se obvoznica priključuje na Ljubljansko cesto.«
Koliko zemljišč (število in površina v razmerju s celoti) še niste odkupili?
»Ocenjujemo, da vrednost odkupov in odškodnin znaša osem odstotkov predvidene investicije, pri čemer gre tako za odkupe zemljišč kot tudi objektov. Trenutno je v teku še 14 postopkov, in sicer za zemljišča 14 lastnikov, ki skupaj predstavljajo osem odstotkov vseh potrebnih zemljišč. Za vse lastnike, s katerimi nam ni uspelo doseči dogovora glede pridobitve zemljišč, so bile v skladu z Zakonom o urejanju prostora izdane odločbe o uvedbi postopka razlastitve in odločbe o dovolitvi pripravljalnih del. Postopki razlastitve so sicer v teku, hkrati pa se investitorja pogajata s prizadetimi lastniki s ciljem, da bi se dosegel sprejemljiv dogovor v obojestransko korist. Ker pogajanja še potekajo, podrobnejših informacij o postopkih razlastitve še ne moremo posredovati.«
V ponedeljek se je začela gradnja na zemljišču, kjer lastnik ni želel prodati zemljišča in postopek razlastitve še ni končan. Zakaj?
»Ponedeljkov gradbeni poseg na zemljišču, za katerega še ni sklenjena pogodba je bil izveden nehote. To je bil tudi razlog za začasno (dvodnevno) prekinitev del, ki se danes že nadaljujejo (v četrtek, op. a.). Dela se bodo izvajala zgolj na območju tistih zemljišč, ki so v lasti investitorja, z izjemo tistih posegov, ki so povezani s služnostjo, ne pa s samo gradnjo (npr. prestavitev komunalnih vodov …), in je lastnik dovolil poseg.«
Ali drži informacija, da danes (v sredo, op. p.) na Suho prihaja direktor DRSC Vili Žavrlan?
»Informacija, da je direktor Direkcije RS za ceste Vili Žavrlan bil na Suhi 13. decembra, je napačna.«