Strah ni odveč, podražitve so tu
Potrošniki se ob uvedbi evra najbolj bojijo podražitev. Njihov strah ni odveč, v zvezi potrošnikov ugotavljajo, da nekatere cene "rastejo" brez pravega razloga.
Kranj – Javnomnenjska raziskava o pripravljenosti državljanov na uvedbo evra, ki jo je naročila Banka Slovenije, je med drugim pokazala, da več kot dve petini vprašanih skrbijo podražitve izdelkov in storitev, petnajst odstotkov vprašanih nepravilno zaokroževanje pri preračunavanju tolarskih cen v evrske in približno toliko anketiranih tudi padec kupne moči. Podražitve so očitno »cena« za prevzem evra, plačale so jo države, ki so uvedle evro leta 2002 in se jim je v tistem letu inflacija na letni ravni zvišala od 0,1 do 0,3 odstotka, in očitno jo bo tudi Slovenija. V Zvezi potrošnikov Slovenije, ki v sodelovanju z Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave in ob finančni podpori urada za varstvo potrošnikov spremlja gibanje cen ob uvedbi evra, preprosto ugotavljajo: »Podražitve so tu!« Čeprav so nekatera trgovska združenja in trgovci napovedovali, da bodo v obdobju uvajanja evra prijazni do potrošnikov, v Zvezi potrošnikov ugotavljajo, da cene nekaterih izdelkov in storitev »rastejo« brez utemeljenega razloga. To je tudi razlog, da bodo v prihodnjih dneh pripravili in na svoji spletni strani objavili dva seznama podražitev: na oranžnem bodo od šest- do desetodstotne podražitve in na črni listi izdelki in storitve, ki so se od februarja do danes podražili za več kot deset odstotkov. Po ugotovitvah zveze potrošnikov najbolj izstopajo konkretne podražitve belega italijanskega riža, krompirja za pomfrit (razlog naj bi bila tudi slaba letina krompirja), mlečnih izdelkov, graha, pomarančnih sokov in še nekaterih drugih živil, podražitve komunalnih storitev, parkiranja, zdravstvenih samoplačniških storitev (določitev dioptrije v Kranju za 11 odstotkov), vstopnic za kino, govorne telefonije in šoferskega izpita …In kaj je najboljše »zdravilo« zoper podražitve? Potrošniki »z odprtimi očmi«, ki kupujejo, če imajo le možnost izbirati, tam, kjer je ceneje.