Vidnost zagotavlja več varnosti
Med 13. in 25. novembrom po Sloveniji poteka akcija Bodi preViden, ki je namenjena predvsem najbolj ogroženima skupinama pešcev - otrokom in starejšim.
Kranj - Čeprav se je v Sloveniji število smrtnih žrtev med pešci zmanjšalo za več kot polovico (83 mrtvih pešcev leta 1995, 37 mrtvih v letu 2005), z 20 na 14,3 odstotka pa se je v zadnjih desetih letih zmanjšal tudi delež mrtvih pešcev med vsemi smrtnimi žrtvami v cestnem prometu, odgovorni še niso zadovoljni. Predlog Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa za obdobje 2007-2011 tako predvideva, da v letu 2011 ne bi smelo umreti več kot 19 pešcev.
Statistika razkriva, da so med pešci najbolj ogroženi starejši od 64 let (največ mrtvih) in osnovnošolski otroci med 7. in 14. letom (največ poškodovanih). Prav tema starostnima skupinama je namenjena preventivna akcija Bodi preViden, ki te dni (vse do sobote) intenzivno poteka v Sloveniji, aktivnosti po šolah pa bodo potekale vse do konca januarja, dokler je svetli del dneva razmeroma kratek in je uporaba kresničk in drugih odsevnih predmetov nujna. Tudi statistika pritrjuje ugotovitvam, da so pešci v jesenskem in zimskem obdobju najbolj ogroženi, saj po številu prometnih nesreč z udeležbo pešcev najbolj izstopajo prav meseci oktober, november, december in januar. V teh mesecih je dan najkrajši oziroma so neugodne vremenske razmere najpogostejše – megla, dež, sneg, posledično pa je manjša tudi vidljivost, kar najbolj ogroža pešce. Na to opozarja tudi podatek, da se v teh mesecih večina (približno 70 odstotkov) prometnih nesreč, ki terjajo življenja pešcev, zgodi v temnem delu dneva.
Bodi preViden je skupna akcija sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ministrstev za šolstvo in šport, za notranje zadeve (policija) in promet, zavoda za šolstvo, Avto moto zveze in Zveze šoferjev in mehanikov. Z njo želijo povečati varnost pešcev. Tako kot prejšnja leta ima dve temeljni sporočili: če si viden, si bolj varen in bodi previden. V ta namen so nosilci akcije izdali po 55 tisoč razglednic ter pisemskih papirjev in ovojnic Bodi preViden, 50 tisoč zgibank in deset tisoč plakatov. Pripravili so televizijski oglas, ki ga predvajajo na nacionalnih in lokalnih televizijah, tisoč odsevnih trakov za nagrade ter devet tisoč trakov in 15 tisoč kresničk kot ponudbo za občinske SPV, 30 tisoč odsevnih nalepk za občinske SPV …
Med 13. in 25. novembrom je policija v sklopu akcije povečala nadzor hitrosti vozil v naseljih, predvsem na neosvetljenih predelih, prav tako pa policisti predvsem starejše pešce opozarjajo na uporabo odsevnih predmetov.