Sporočilo otroške risbe
Izšel priročnik Drugačnosti Jolande Pibernik. Otroška risba pokaže stopnjo razvoja otroka, je prepričana avtorica.
Kranj - Pri poučevanju likovnega pouka je danes že upokojena učiteljica Jolanda Pibernik iskala prave poti do učencev, da bi lahko svobodno ustvarjali, razvijali zdravo samozavest in oblikovali pozitivno samopodobo. Dokazovala je, da otrokova likovna dela niso le navadni šolski izdelki, ampak pomemben začetek ustvarjalnega procesa, ki v vsakem človeku čaka na svojo priložnost. Otroška likovna dela je pošiljala na različna tekmovanja po vsem svetu in številne nagrade ter priznanja, ki so jih učenci prejemali, so njeni poti pritrjevali. Obljubo o tem, da bo napisala knjigo, je dala šele ob upokojitvi, v njej pa je, kot je poudarila, zbrala znanje več generacij. Predstavitev knjige oziroma priročnika Drugačnosti je bila pred kratkim v Osnovni šoli Simona Jenka Kranj, na kateri je Pibernikova poučevala več kot dve desetletji. Še danes ji ni vseeno, da so ure likovnega pouka jemali, jih razvrednotili in da je to še vedno premalo cenjen predmet. V svoji knjigi namreč dokazuje ravno nasprotno. Takole pravi: »Otroška risba ustreza stopnji razvoja otroka. Na podlagi otroške risbe otroke lahko usmerjamo v različne poklice, če se le potrudimo za to!«
Uvod v priročnik je avtoričin kritični zapis o vrednotenju likovnega pouka kot izključno vzgojnega predmeta, o načinih ocenjevanja ter poklicnega usmerjanja otrok, kjer pogreša sodelovanje med likovniki in šolskimi svetovalnimi delavci. V drugem delu je obdelala likovno besedišče, v tretjem se je lotila likovnega pouka v razredu. »Učno tvarino sem združila v pet poglavij: motiv, likovne tehnike, teorijo, psihologijo otroka in metodiko likovnega pouka. Pri teoriji sem ogromno truda porabila za jezik, da je razumljiv, s čim manj tujkami. Pri poglavju Psihologija otroka sem razdelala kriterije glede na starost otroka, saj mora tudi otroška risba ustrezati stopnji razvoja otroka!« Priročnik Jolande Pibernik nagovori vse ljudi, ki se kakorkoli ukvarjajo z otroki na različnih stopnjah razvoja, da bi dojeli in globlje razumeli celoten pojav otroškega likovnega dogajanja. »Naslov Drugačnosti se nekaterim ni zdel najbolj posrečen, ampak sama ves čas iščem drugačnost, prav vsak otrok je drugačen in z vsakim otrokom se mora delati drugače,« je razložila avtorica.