Prestiž se vedno sveti
Novi Mercedes-Benzovi zvezdi sta elegantni kupe CL in največji hišni terenec GL.
Čeprav produktna ofenziva nemškega Mercedes-Benza ni več tako silovita, kot je bila pred nekaj leti, štirikolesnih novosti trikrake zvezde ne zmanjka. Po predstavitvi na nedavnem avtomobilskem salonu v Parizu tudi na slovenske ceste prihaja nova generacija elegantnega kupeja CL, že nekaj časa pa »straši« tudi orjaški terenec GL.
S prestižnimi kupeji mojstrom iz Stuttgarta ne manjka izkušenj, saj so prvega postavili na cesto že leta 1961, do sedanjega pa so nanizali še štiri uspešne generacije, zaradi katerih je CL postal najbolje prodajani štirikolesnik v svojem razredu v svetovnem merilu. Novinec se ponaša z elegantno zunanjostjo, ki morda v večji meri zadovoljuje ameriški kot evropski okus, pred ponaredki pa ga ščiti velika trikraka zvezda na maski hladilnika. Za zdaj sta na voljo dve motorni različici, v CL 500 se vrti bencinski osemvaljnik, ki razvije 285 kW/385 KM, medtem ko je v prestižnejši CL 600 vsajen dvanajstvaljnik s 380 kW/517 KM moči. S tema pogonskima strojema tovarna še ni rekla zadnje besede, saj prihodnje leto prihajata še športno nastrojena CL 63 AMG in CL 65 AMG, prvi z osemvaljnikom, ki bo iz sebe iztisnil 383 kW/521 KM, drugi z dvanajstvaljnikom, ki bo razgrajal s 457 kW/621 KM. Kot se spodobi, je CL Mercedes-Benzov zastavonoša glede varnostnih in drugih elektronskih sistemov, med drugim ima tudi sistem, ki zazna možnost trčenja in ob tem samodejno sproža in sprošča zavorno silo. Letos bo novi CL dobilo šest slovenskih petičnih kupcev, ki morajo zbrati najmanj 29,2 milijona tolarjev, kolikor hočejo pri uvozniku AC Intercaru za cenejši CL 500 ali 41,1 milijona za dražji CL 600.
Povsem drugačne vrste kupcev išče pred kratkim sveži terenec GL, ki ima nehvaležno nalogo nadomestiti legendarni razred G, ki je svoje čase nastajala tudi pod slovenskemu trgu bolj znano znamko Puch. Starosta velikih terencev se sicer še ne bo umaknil, novi GL pa naj bi hkrati premogel dobre vozne lastnosti predhodnika ter oblikovne značilnosti ter opremo lani novega manjšega mercedes-benza ML. Orjaka poganjata dve turbodizelska motorja, pod oznako GL 320 CDI se skriva šestvaljnik s 165 kW/224 KM, večji GL 420 CDI z osmimi valji razvije 225 kW/306 KM. Bencinski del zastopata dva osemvaljnika, v GL 450 šibkejši zmore 250 kW/340 KM in močnejši GL 500 285 kW/388 KM. Cene se gibljejo od 17,5 do 23,7 milijona tolarjev, tudi pri tej zvezdi bo letos potešenih le šest kupcev, prihodnje leto pa nekaj več.