Čakalni seznami in preprostejše naročanje
Ministrstvo za zdravje je v Uradnem listu objavilo nov Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah. Od 1. avgusta dalje naj bi torej pacienti lažje dostopali do zdravstvenih storitev.
Ljubljana – Kot poudarjajo na pristojnem ministrstvu, novi pravilnik predstavlja celovit pristop k organizaciji in upravljanju čakalnih seznamov ter zagotavljanju kakovostnih zdravstvenih storitev. Prav tako naj bi zaradi jasnih smernic in postopkov prispeval k večji transparentnosti in enakopravni obravnavi pacientov ter skrajševanju čakalnih dob. »S tem se izboljšujejo kakovost življenja pacientov ter učinkovitost in dostopnost zdravstvenih storitev na nacionalni ravni,« so prepričani na zdravstvenem ministrstvu.
Ordinacijski čas in dostopnost informacij
Po pravilniku morajo izvajalci zdravstvenih storitev določiti ordinacijski čas tako, da zagotavljajo čim boljšo dostopnost do zdravstvenih storitev za paciente. To vključuje razporeditev delovnega časa zdravnikov in drugih zdravstvenih delavcev ter uradne ure za paciente. Zdravstveni delavci bodo morali na svojih spletnih straneh objaviti podrobne informacije o svojem delovnem času, področju specializacije in trenutnih čakalnih dobah. Tako bodo pacienti lažje našli informacije, ki jih potrebujejo, in se odločili za ustreznega izvajalca.
Pravilnik prinaša tudi poenostavitve pri naročanju na zdravstvene storitve. Pacienti bodo imeli na voljo več možnosti, vključno z elektronskim naročanjem v okviru sistema eNaročanje ter telefonskim naročanjem v ordinacijskem času. Ministrstvo za zdravje poudarja: »To zagotavlja večjo fleksibilnost in učinkovitost pri naročanju ter zmanjšuje potrebo po fizičnem obisku izvajalca za naročanje.«
Upravljanje čakalnih seznamov
Pooblaščena oseba za čakalni seznam mora skladno s pravilnikom skrbeti za upravljanje čakalnih seznamov in pravičnejšo obravnavo pacientov. Ti bodo na seznam uvrščeni na podlagi nujnosti in datuma ter časa prejema napotnice. »Pacient lahko ob določitvi termina izrazi željo glede nadomestnega termina – če se ne strinja ne s prvotno predlaganim in ne z nadomestnim terminom, se to šteje kot pacientova zavrnitev izvedbe zdravstvene storitve in se črta s čakalnega seznama,« pojasnjuje ministrstvo.
Novi pravilnik uvaja tudi nov način prenaročanja, kjer se prosti termini dodelijo pacientom na podlagi izračuna relativne čakalne dobe. Ta izračun temelji na primerjavi dejanske čakalne dobe z najdaljšo dopustno čakalno dobo za določeno storitev. »Izvajalci bodo torej tako na proste termine naročali tiste, ki glede na nujnost obravnave čakajo najdlje,« so še poudarili. Pravilnik določa tudi najdaljše dopustne čakalne dobe za različne stopnje nujnosti zdravstvenih storitev. »To vključuje specifične omejitve za sume na maligna obolenja. S tem se zagotavlja pravočasna diagnoza in zdravljenje ter zmanjšuje tveganje za poslabšanje zdravstvenega stanja pacientov,« so prepričani na ministrstvu, ki je v pravilniku določilo tudi, da morajo izvajalci vzpostaviti stik s pacientom najmanj dvakrat pred načrtovano izvedbo zdravstvene storitve, kar naj bi prispevalo k boljši organizaciji.