S tokenizacijo do bolj varnih spletnih nakupov
MasterCard ima v Evropi že dolgo vodilno vlogo pri inovacijah na področju plačevanja, primer takšne inovacije je brezstično plačevanje, zdaj pa želi na tem področju narediti še korak naprej. Pred kratkim je razkril vizijo, po kateri bi v Evropi do leta 2030 dosegli 100-odstotno tokenizacijo e-trgovinskega poslovanja. S tem bi znižali število zlorab zlasti pri spletnem in mobilnem plačevanju, ki je zdaj ne glede na varnostne rešitve, ki so jih uvedli ponudniki plačil, še vedno precej ranljivo. Raziskava, ki jo je izvedlo podjetje Juniper Research, je pokazala, da bodo izgube zaradi prevar pri spletnih plačilih dosegle do leta 2028 kar 91 milijard dolarjev.
Kaj pravzaprav je tokenizacija? Kot navaja Boštjan Fabjančič iz MasterCarda Europe v članku, ki je objavljen na spletni strani Banke Slovenije, je tokenizacija pri kartičnih plačilih proces kodiranja osnovne številke plačilne kartice (PAN) v obliko enoličnega gesla, ki se imenuje žeton (angleško – Token). Žeton, ki se uporablja za iniciacijo plačila na fizičnih ali spletnih prodajnih mestih, je sestavljen iz (alfa)numeričnih znakov in predstavlja popolno zamenjavo številke plačilne kartice.
Poleg tokenizacije, ki od 16- do 19-mestno številko plačilne kartice zamenjuje z varnim žetonom, MasterCard kot ključni rešitvi za zmanjšanje tveganja pri običajnem in spletnem nakupovanju uvaja sistem Click to Pay, ki odpravlja ročno vnašanje podatkov o kartici, in biometrično preverjanje pristnosti v mobilnih napravah, povezanih v splet, kar odpravlja potrebo po geslih in enkratnih kodah.
MasterCard že danes s storitvijo tokenizacije zagotavlja varnost že četrtini vseh e-trgovinskih transakcij po vsem svetu, pri čemer uporaba storitve beleži iz leta v leto 50-odstotni porast. Kot pravi Valerie Nowak iz družbe MasterCard Europe, opažajo v Evropi vse večje zanimanje za tokenizacijo, pri tem pa kot glavna razloga za to navaja priročnost in zniževanje stopnje prevar.