Pri slovenskih šestošolcih slabo bralno razumevanje
Državni izpitni center je objavil prve informacije o dosežkih učencev šestega in devetega razreda na nacionalnem preverjanju znanja v letošnjem šolskem letu.
Kranj – Nacionalno preverjanje znanja za učence šestih razredov je letos potekalo na 485 osnovnih šolah. Preverjanje znanja iz slovenščine je opravljalo 20.692 učencev, ki so v povprečju dosegli 20,7 od 45 možnih točk (45,9 odstotka). Pri matematiki je preizkus opravljalo 20.883 učencev, ki so v povprečju dosegli 24,6 od 50 možnih točk (49,1 odstotka). V devetem razredu je nacionalno preverjanje znanja potekalo na 483 osnovnih šolah. Preverjanja znanja iz slovenščine se je udeležilo 19.911 učencev, ki so v povprečju dosegli 31 od 55 možnih točk (56,4 odstotka). Pri matematiki je preizkus znanja pisalo 19.860 učencev, ki so povprečno dosegli 21,9 točke od 50 možnih točk (43,8 odstotka).
Težave pri razumevanju besedil
Pri tujem jeziku je preizkus znanja opravljalo 20.761 učencev šestih razredov, in sicer pri angleščini 20.291 učencev in nemščini 470 učencev. Povprečni dosežek učencev, ki so opravljali angleščino, je 32,4 od 50 možnih točk (64,8 odstotka), pri nemščini pa so učenci dosegli v povprečju 32,5 točke od 52 možnih točk (62,5 odstotka), so navedli na Državnem izpitnem centru. Nacionalno preverjanje znanja z nižjim izobrazbenim standardom je pri slovenščini pisalo 120 učencev in pri matematiki 127 učencev šestih razredov. Učenci v programu nižjega izobrazbenega standarda so pri slovenščini dosegli povprečno 29,1 točke od 50 možnih točk (58,2 odstotka), pri matematiki so dosegli v povprečju 30 od 50 možnih točk (60 odstotkov). Kot izhaja iz poročila predmetne komisije za slovenščino, je učencem povzročalo težave razumevanje predvsem umetnostnega besedila. »Nekoliko nižji povprečni dosežek pri šestošolcih in slabše razumevanje izhodiščnih besedil lahko povezujemo s tem, da so bili ti učenci v obdobju šolanja na daljavo v tretjem razredu, ko se utrjuje tehnika branja in se razvija branje z razumevanjem,« so poudarili v poročilu. Učiteljem zato tudi letos svetujejo, naj pri učencih razvijajo zmožnost branja z razumevanjem, jih spodbujajo k natančnemu in poglobljenemu branju ter izčrpnemu odgovarjanju z navajanjem več pravilnih odgovorov.
Devetošolci slabši pri matematiki
V devetem razredu se je pri tretjem predmetu preverjanja znanja iz angleščine udeležilo 4785 učencev, nemščine 132, fizike 4889, zgodovine 4898 in likovne umetnosti 4606 učencev. Pri angleščini so učenci v povprečju dosegli 29,6 točke od 50 možnih točk (59,3 odstotka), pri nemščini 33,4 točke od 65 možnih točk (51,4 odstotka), pri fiziki 12,4 točke od 36 možnih točk (34,3 odstotka), zgodovini 23,3 točke od 50 možnih točk (46,6 odstotka) in pri likovni umetnosti 25,1 točke od 50 možnih točk (50,2 odstotka). Nacionalno preverjanje znanja z nižjim izobrazbenim standardom je pri slovenščini pisalo 106 učencev, pri matematiki 107 ter pri družboslovju 108 učencev. Pri slovenščini so dosegli povprečno 30,5 točke od 50 možnih točk (61,1 odstotka), pri matematiki so dosegli v povprečju 24,6 točke od 50 možnih točk (49,3 odstotka), pri družboslovju pa 29,2 točke od 50 možnih točk (58,4 odstotka). Prve analize dosežkov v devetem razredu so pokazale, da je doseženo povprečno število odstotnih točk preizkusa znanja pri matematiki pod pričakovanji. Predmetna komisija za matematiko v svojem poročilu predlaga, da učitelji pri utrjevanju povezujejo znanje različnih učnih vsebin ob kompleksnih nalogah, s poudarkom na tem, da učenci matematično znanje uporabijo v novih situacijah. »Učitelji naj se osredotočijo na povezovanje znanja in metode, ki spodbujajo kritično razmišljanje.«