Začenja se gradnja mostu v Stranjah
V Stranjah se začenja težko pričakovana gradnja mostu čez Kamniško Bistrico, ki ga je v lanskih poplavah odnesla podivjana voda. Investicija znaša 4,8 milijona evrov.
»Zaradi prometne obremenjenosti odseka je stari most že nekaj let oziroma desetletij predstavljal ozko grlo. Omogočal je namreč le enosmerni promet, ob prometnem pasu pa sta se nahajala še dva zelo ozka in zaradi navedenega tudi nevarna pasova za pešce,« pravijo na občinski upravi, kjer poudarjajo tudi precejšnjo obremenjenost tega odseka med Spodnjimi Stranjami in Stahovico. Dnevno se po njem pelje 3955 osebnih in 215 tovornih vozil.
Kamnik – Kot so nam sporočili z Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, je izvajalec pripravljalna dela začel prejšnji ponedeljek, dela pa bodo zaključena v letu dni, rok za dokončanje je namreč 20. julij prihodnje leto. Promet bo v tem času potekal izmenično enosmerno po začasnem montažnem mostu.
»Projekt obsega izvedbo novega prednapetega premostitvenega objekta, temeljenega na uvrtanih armiranobetonskih pilotih. Razpon med krajnima opornikoma bo znašal štirideset metrov. V sklopu del je predvidena tudi rekonstrukcija navezovalnih cest v skupni dolžini približno štiristo metrov, vključno z izvedbo podpornih zidov, izgradnja pločnika na obeh straneh ceste ter ureditev celotne komunalne infrastrukture in vodnogospodarskih ureditev,« so nam v odgovoru še pojasnili na direkciji. Investicija, ki je na plečih države, znaša nekaj manj kot 4,8 milijona evrov.
Most, ki povezuje Kamnik in območja v nižinskem delu z dolino Kamniške Bistrice in Črne ter drugimi kraji v severnem delu občine, bo za tamkajšnje prebivalce in tudi tranzitni promet pomembna pridobitev, ki bo omogočala dvosmerni promet, in se je veselijo tudi na kamniški občinski upravi. »Zaradi prometne obremenjenosti odseka je stari most že nekaj let oziroma desetletij predstavljal ozko grlo. Omogočal je namreč le enosmerni promet, ob prometnem pasu pa sta se nahajala še dva zelo ozka in zaradi navedenega tudi nevarna pasova za pešce,« pravijo na občinski upravi, kjer poudarjajo tudi precejšnjo obremenjenost tega odseka med Spodnjimi Stranjami in Stahovico. Dnevno se po njem pelje 3955 osebnih in 215 tovornih vozil.
V Kamniku zadovoljni z rešitvami
Že v preteklih letih so opozorili tudi na pomembnost načrtovanja površin za pešce in kolesarje in predlagali, da se površine za ti dve skupini čim bolj ločijo od površin, namenjenih avtomobilom in drugim prevoznim sredstvom, s predlaganimi rešitvami pa so zadovoljni. Kot dodajajo, je projekt zastavljen ambiciozno, pri tem pa so upoštevane prostorske in druge omejitve.
Med projektiranjem so bile tudi pobude, da bi na novem mostu rekonstruirali ograjo s starega mostu. »Občina Kamnik je tej zahtevi ves čas nasprotovala, saj menimo, da je treba most snovati sodobno (kar pa ne pomeni, da se nanj ne bi mogli umestiti replicirani elementi starega mostu). Predlagali smo, naj se ograja izvede abstrahirano z uporabo modula starega mostu, vendar naj se prilagodi novi geometriji mostu. Prav tako smo nasprotovali zahtevi po izvedbi sredinske podpore, saj je ta nepotrebna (oz. celo vsiljiva). Država je v zvezi s tem v celoti sledila predlogom občine, tako da sredinska podpora po novem ni več predvidena, s čimer se bomo tudi izognili nadaljnjim nevšečnostim zaradi spodjedanja materiala in posledično uničevanja novega objekta,« so nam sporočili v odgovoru.
Umestili bodo avtobusno postajo
Novi most bo sicer reko prečkal pod drugačnim kotom kot stari, tako da bo drugače urejeno tudi avtobusno postajališče ob bližnji Osnovni šoli Stranje, ki po novem ne bo več umaknjeno s cestišča. »Predvideno je, da bodo redne linije lahko ustavljale na vozišču, pešci pa bodo avtobus čakali na izogibališču. Tudi šolski avtobus bo ustavljal na cestišču. Predvideva pa se, da bo Občina Kamnik v prihodnosti v neposredno bližino umestila postajališče,« so še zapisali v odgovoru in dodali, da bodo v prihodnje preučili tudi možnosti ureditve uvoza na parkirišče šole preko priključka na državno cesto v območju trgovine Tuš. S takšno ureditvijo bi rešili tudi težavo ustavljanja osebnih vozil na vozišču državne ceste pri prevozu otrok v šolo.