Obnovili približno petino gozdnih cest
Na blejskem gozdnogospodarskem območju si zelo prizadevajo, da bi obnovo v lanskih ujmah poškodovanih gozdnih cest končali do konca prihodnjega leta. Doslej so obnovili približno petino cest.
Bled – Gozdne ceste na blejskem gozdnogospodarskem območju so lani prizadele tri ujme. Konec julija in v začetku avgusta so najbolj prizadele ceste na območju Karavank, še zlasti v dolini Završnice in Drage; na prehodu iz oktobra na november pa še ceste v Zgornjesavski dolini. Samo v poletnih ujmah je bilo poškodovanih okrog 330 kilometrov cest. V julijskih ujmah je nastalo za 576 tisoč evrov škode, v avgustovskih za 1,7 milijona evrov in v jesenskih skoraj za 1,5 milijona evrov.
Kot je povedal Klemen Zalokar iz odseka za ukrepe v gozdovih v blejski območni enoti Zavoda za gozdove Slovenije, sanacijo poškodovanih cest vodijo občine, zavod pa jim pri tem pomaga pri pripravi informativnih izračunov. Občine so doslej sanirale približno petino cest, pri tem je še posebej aktivna Občina Žirovnica, ki je obnovila že skoraj vse poškodovane ceste. Denar za obnovo v poletnih neurjih poškodovanih cest bosta zagotovili ministrstvi za naravne vire in prostor ter za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, za obnovo jeseni poškodovanih cest pa finančni vir za zdaj še ni zagotovljen. Občine so pred nedavnim za obnovo v avgustovskih neurjih poškodovanih cest dobile informativne izračune o dodelitvi sredstev in kasneje še avans v višini 40 odstotkov za obnovo potrebnega denarja, rok za obnovo teh cest pa je september 2028. »Želimo si, da bi bila sanacija končana prihodnje leto, saj vsaka nova ujma lahko stanje samo še poslabša,« je dejal Klemen Zalokar.
Nekatere gozdne ceste so le toliko popravili, da so prevozne, vendar to še ne pomeni, da so sanirane. Še vedno je okoli deset kilometrov v neurjih močno poškodovanih cest, ki tudi zdaj, že skoraj leto po ujmah, ne omogočajo varnega gospodarjenja z gozdovi. Ceste, ki niso prevozne ali so prevozne le z velikimi težavami, marsikje otežujejo posek in spravilo lesa, tudi odvoz lubadark iz gozda. »Kličejo nas prevozniki, da ne morejo po les, zato je interes vseh, tako lastnikov gozdov kot občin in zavoda za gozdove, da se obnova cest čim prej konča.«
Ali bo sanacija vseh cest dejansko končana prihodnje leto, ne bo odvisno le od denarja, ampak tudi od izvajalcev. Kot je ob tem opozoril Jernej Avsenek, v. d. vodje območne enote zavoda, je izvajalcev za obnovo cest premalo in lahko predstavljajo ozko grlo pa tudi cene njihovih storitev so zaradi velikega povpraševanja precej porasle.