Turisti so na splošno z obiskom Bleda glede na rezultate ankete zadovoljni. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl

Obiskovalci zadovoljni z blejskim turizmom

Javni zavod Turizem Bled je med obiskovalci Bleda izvedel anketo o zadovoljstvu. Rezultati kažejo, da so na splošno z obiskom zadovoljni, opozarjajo pa na določene pomanjkljivosti, kot so parkirni režim, visoke cene nastanitev in storitev ter splošna (ne)urejenost okolice.

Glede na podatke Statističnega urada Republike Slovenije je v maju 52.202 obiskovalcev na Bledu ustvarilo 115.867 nočitev. V primerjavi z lanskim majem so zabeležili 22-odstotno povečanje števila gostov ter 17-odstotno rast ustvarjenih nočitev.

Bled – V anketi, ki je potekala v marcu, aprilu in maju, je sodelovalo 198 posameznikov, od tega 108 slovenskih in 90 tujih obiskovalcev. Med tujimi je bilo največ anketirancev iz Srbije, sledijo turisti iz Italije, Združenega kraljestva, Hrvaške, Nemčije in Nizozemske. Manjši delež je prihajal iz Francije, ZDA in drugih držav. Na Turizmu Bled ob tem poudarjajo, da je bilo po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije med 1. marcem in 13. majem na Bledu ustvarjenih 106.122 prihodov, zato vzorec ni reprezentativen.

Povprečno štiri noči

Glede na rezultate ankete so se obiskovalci na destinaciji zadržali od nič do sedemdeset noči, povprečno pa štiri noči. Po enajst odstotkov so predstavljali dnevni gostje in tisti, ki so prenočili dvakrat ali trikrat, devet odstotkov pa je prespalo enkrat.

Kar 64 odstotkov anketirancev je kot primarno obliko prevoza po destinaciji uporabilo avto, 18 odstotkov se je odločilo za hojo, 14 odstotkov je uporabljalo avtobus. Po dva odstotka sta izbrala kolo, vlak ali avtodom. Glavni namen obiska je bil za 41 odstotkov obiskovalcev ogled naravnih in kulturnih znamenitosti, sledijo počitek (26 odstotkov), rekreacija (14 odstotkov), drugo (5 odstotkov) in obisk sorodnikov ali prijateljev (4 odstotki).

Nezadovoljstvo vzbudile visoke cene

Obiskovalci so na splošno s ponudbo in značilnostmi destinacije zadovoljni. Najbolj so zadovoljni s skrbjo za zdravje, priložnostmi za pohodništvo in kolesarjenje ter ponudbo nastanitev. Sledi občutek varnosti. Najmanj zadovoljstva pa so obiskovalci izkazali na področju »vrednost za denar« ter pri ponudbi za nakupovanje.

Nekateri obiskovalci so natančno opisali, s čim niso bili zadovoljni. Na Turizmu Bled ob tem ugotavljajo, da so nezadovoljstvo največkrat vzbudile visoke cene parkiranja in premalo parkirnih prostorov, slabo urejen javni prevoz, visoke cene in povprečnost gostinske ponudbe ter drugih storitev, neprijaznost gostinskega osebja ter nedostopnost za invalide.

Boljše obveščanje obiskovalcev

Pri prepoznavanju trajnostnih prizadevanj destinacije so se anketirani obiskovalci najbolj strinjali s trditvijo, da lahko tu brez skrbi pijejo vodo iz pipe, pri čemer se s tem zelo strinja 75 odstotkov anketiranih. Sledi strinjanje s trditvijo o ločevanju odpadkov, kar podpira 46 odstotkov anketiranih. Najnižjo povprečno oceno so obiskovalci dodelili trditvi o dostopu do informacij o skrbi za zdravje in dostopu do zdravstvene oskrbe.

Na vprašanje, kaj bi destinacija še lahko naredila za bolj zeleno turistično ponudbo, so anketiranci poudarili več možnosti za polnjenje električnih vozil, boljše ozaveščanje obiskovalcev o trajnostnem turizmu z različnimi aktivnostmi ter boljše informiranje o parkirnem režimu, javnih prevozih, ločevanju odpadkov in ravnanju s pitno vodo.

Na zadovoljstvo vpliva trajnostni turizem

Na Turizmu Bled ugotavljajo, da trajnostni turizem vpliva na stopnjo zadovoljstva vseh deležnikov v turizmu, tako prebivalcev, turističnega gospodarstva kot obiskovalcev. »Kljub izraženi precej visoki stopnji nezadovoljstva s trenutno situacijo v turizmu s strani prebivalcev in turističnega gospodarstva pa je zelo spodbudna ugotovitev, da tega obiskovalci ne zaznavajo, razen kar se tiče posledično visokih cen storitev v destinaciji,« so navedli. V poletnih mesecih bodo anketiranje ponovili, večji poudarek pa bodo namenili iskanju reprezentativnega vzorca.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 22. november 2011 / 07:00

Prelet petdesetih let Adrie Airways

Slovenski letalski prevoznik v teh dneh praznuje petdeset let delovanja.

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 15. januar 2024 / 23:16

Voznik ogrožal druge udeležence v cestnem prometu

Kranj – Kranjski policisti obravnavajo voznika osebnega avtomobila znamke BMW, tip 118, črne barve, ki je v nedeljo, 14. januarja, okoli 00.30 na Delavskem mostu v Kranju ogrožal druge udeležence v...

Gorenjska / ponedeljek, 15. januar 2024 / 22:04

Umrla nekdanja ministrica za delo in veleposlanica Jožica Puhar

Ljubljana – V 82. letu starosti je umrla prva ministrica za delo v samostojni Sloveniji in nekdanja veleposlanica Jožica Puhar, so sporočili z ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake...

Kronika / ponedeljek, 15. januar 2024 / 21:26

Tragična nesreča med delom na strehi

Na območju Preddvora je med delom na strehi objekta umrl 22-letni moški.

Zanimivosti / ponedeljek, 15. januar 2024 / 18:22

V spomin Valentinu Kokalju, 5. del

Zaradi takšnega pogleda na svet in družbo je tudi postal pristaš krščanskih socialistov. Ko pa se je začela vojna in so tudi pri nas zagospodarili tuji okupatorji, je takoj spoznal veliko nevarnost...

Gospodarstvo / ponedeljek, 15. januar 2024 / 16:48

Klub slovenskih podjetnikov v Kamniku

Kamnik – V okviru regijskih gostovanj bo v sredo ob 10. uri v kamniškem Samostanu Mekinje potekal dogodek Kluba slovenskih podjetnikov SBC pri vas. V središču dogodka bo razprava županov in podjetn...