Preizkusili svoje veščine
V Šolskem centru Škofja Loka so po trinajstih letih minuli četrtek znova gostili Lesarijado, vsakoletno srečanje in državno strokovno tekmovanje dijakov slovenskih lesarskih šol.
Za izdelavo intarzije so imeli na voljo tri vrste furnirja: oreh, javor in češnjo. Osnova intarzije je bila iz furnirja češnje, zvezda pa je morala biti postavljena točno na sredino intarzije.
Škofja Loka – Srednja šola za lesarstvo Šolskega centra Škofja Loka je bila letošnja gostiteljica tekmovanja srednjih lesarskih šol Slovenije. Na tekmovanju se je pomerilo 275 tekmovalcev iz enajstih lesarskih šol. Tekmovali so v različnih spretnostih, tako splošnih kot povezanih z njihovim poklicem. Kot so poudarili na šoli, je tako tekmovanje preizkus veščin, obenem pa predvsem priložnost za izmenjavo izkušenj in gradnjo mostov med šolami.
Dijaki so se pomerili v šestih disciplinah: ročni obdelavi lesa, izdelavi intarzije, risanju lesnih vezi v programu ACAD, lesarskih družabnih igrah, odbojki in krosu. V učilnici, kjer so se dijaki pomerili v izdelavi intarzije, je takoj po začetku tekmovanja zavladala napeta tišina, saj so se dijaki naloge lotili nadvse resno in zavzeto. Kot je pojasnil učitelj praktičnega pouka Marko Legat, so navodila za izdelavo intarzije osmerokrake dvobarvne zvezde dobili že pred skoraj dvema mescema, tako da so lahko že vadili in so na tekmovanju pokazali vse pridobljeno znanje in spretnosti. Za izdelavo intarzije so imeli na voljo tri vrste furnirja: oreh, javor in češnjo. Osnova intarzije je bila iz furnirja češnje, zvezda pa je morala biti postavljena točno na sredino intarzije. Čas izdelave intarzije je bil omejen na uro in pol. »Zvezdo so morali izdelati do milimetra natančno, obenem pa ni smelo biti nobenih poškodb – luknjic, dodatnih risov ali rezov, sicer so se jim točke odštevale,« je poudaril Legat in dodal, da je bila pred dijaki precej zahtevna naloga, sploh ker so na tekmovanju delali pod pritiskom. Podobno vzdušje je vladalo v delavnici, kjer so dijaki izdelovali lesne vezi. »Tudi pri tem so morali pokazati precej ročnih spretnosti,« je razložil učitelj praktičnega pouka Jože Gregorc. Vez za izdelavo okenskih okvirjev po njegovih besedah ni bila čisto klasična, ampak precej zahtevnejša. »Že zarisati je bilo treba čim bolj natančno, da sta se kosa čim bolj natančno prilegala in pri ocenjevanju niso izgubljali točk.« Najboljšim so na koncu podelili pokale in priznanja.