Z zaporo opozorili na nujne obnove cest
S petminutno opozorilno zaporo na cesti Gorenja vas–Hotavlje so predstavniki občine in krajanov v sredo izrazili nezadovoljstvo, ker je sedanja vlada umaknila že zagotovljena sredstva za obnovo treh nevarnih cestnih odsekov v občini.
Kot je poudaril župan, ta izjemno nevaren odsek regionalne ceste Škofja Loka–Žiri, kjer je bilo v preteklosti že več nesreč, tudi s smrtnim izidom, dnevno prevozi povprečno okoli 4500 vozil.
Gorenja vas – Pobudniki protesta – župan Milan Čadež, državnozborski poslanec Žan Mahnič in predstavnik občanov Peter Rihtaršič – so ob podpori nekaterih krajanov v sredo dopoldne za pet minut zaprli najbolj nevaren odsek na glavni cesti Gorenja vas–Hotavlje. To je bilo dovolj, da je v obe smeri takoj nastala kolona vozil. Kot je poudaril župan, ta izjemno nevaren odsek regionalne ceste Škofja Loka–Žiri, kjer je bilo v preteklosti že več nesreč, tudi s smrtnim izidom, dnevno namreč prevozi povprečno okoli 4500 vozil. Obenem so opozorili na še dva nevarna odseka v občini, na katerih se v zadnjih dveh letih kljub drugačnim obljubam ni še nič premaknilo, to sta cesti Gorenja vas–Todraž in Trebija–Sovodenj. Zavzeli so se, da se na cesti Gorenja vas–Hotavlje začnejo odkupi zemljišč za rekonstrukcijo ceste, na cesti Gorenja vas–Todraž pričakujejo nadaljevanje del, za cesto Trebija–Sovodenj pa čakajo na objavo razpisa za izbiro izvajalca del.
Umaknili že zagotovljena sredstva
Najbolj jih boli, je poudaril župan, ker so imeli za vse tri odseke že zagotovljena sredstva, a jih je sedanja vlada prerazporedila. Vrednost projekta za obnovo ceste Gorenja vas–Hotavlje je ocenjena na 6,8 milijona evrov, pri čemer je prejšnja vlada za projekt do leta 2026 predvidela skupaj štiri milijone evrov. V sklopu projekta so predvideli širitev cestišča in gradnjo pločnika v celotni dolžini od Gorenje vasi do Hotavelj ter izgradnjo novega mostu in krožišča na Hotavljah. Že lani so bili po besedah Žana Mahniča predvideni odkupi zemljišč in objava razpisa za izbiro izvajalca, letos pa bi se morala začeti gradnja. »Letos bi potrebovali le sto tisoč evrov, da bi lahko začeli odkupe zemljišč, a je vlada umaknila že zagotovljena sredstva.« Podobno se je zgodilo s sredstvi za ureditev ceste Gorenja vas–Todraž, kjer gre prav tako za zelo nevaren cestni odsek do industrijske cone, kjer dnevno naštejejo 900 vozil, od tega veliko tovornjakov. »Glede na to, da cesta vodi tudi mimo vrtca na Dobravi, odločitev o umiku sredstev ne more biti strokovna ne glede na to, za kateri namen so prerazporedili sredstva,« je prepričan župan. Dve tretjini prvega odseka je že urejenega, treba pa bi bilo nadaljevati odkupe zemljišč in objaviti razpis za izbiro izvajalca. Vrednost omenjenega projekta ocenjujejo na 3,8 milijona evrov. Za 3,5 milijona evrov vreden projekt obnove ceste Trebija–Sovodenj, kjer manjka le še zadnjih petsto metrov in je semafor že od leta 2017, pa so po Mahničevih besedah sredstva v proračunu ohranili. »Vendar se iz meni neznanih razlogov ne odločijo za izvedbo razpisa za izvajalca del.«
Najbolj nevaren odsek
Odsek ceste Gorenja vas–Hotavlje je po županovih besedah ta čas najbolj nevaren odsek v občini Gorenja vas - Poljane, kjer je bilo v zadnjih desetih letih ogromno nesreč in celo dve smrtni žrtvi. »Hoja in kolesarjenje ob cesti je smrtno nevarno, prav tako srečevanja avtobusov in tovornjakov,« je poudaril Rihtaršič, ki se čudi, da noben avtobus ali tovornjak doslej še ni zapeljal pod cesto. Če v prihodnjih tednih ne bo odziva, je še napovedal Mahnič, bodo proteste nadaljevali. »Vendar bodo ti protesti še večji, zapore pa daljše.« Ne izključujejo niti zapor ceste v času kolesarskega maratona Franja.