Servis električnega avtomobila
Električni avtomobili so zaradi preprostosti in manj gibljivih delov načeloma cenejši za vzdrževanje od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem.
Kranj – Na slovenskih cestah srečujemo vse več električnih avtomobilov. V lanskem letu se je v primerjavi z letom prej prodaja električnih avtomobilov povečala za skoraj sto odstotkov, vsak deseti kupec novega avtomobila je lani kupil električnega. Kako poteka servisiranje avtomobilov z bencinskimi ali dizelskimi motorji nam je znano, morda malo manj pa, kakšno vzdrževanje zahteva servis električnega avtomobila.
»Vaše vozilo Tesla ne potrebuje letnega vzdrževanja ali rednih zamenjav tekočin,« lastnikom njihovih vozil pravijo pri Tesli, ki je tudi med slovenskimi vozniki najbolj priljubljena znamka električnih vozil. Tako kot tudi nekateri drugi proizvajalci Tesla omogoča brezžične posodobitve programske opreme, daljinsko diagnostiko in podporo mobilnih servisnih tehnikov, s čimer lahko lastniki precej omejijo potrebo po obisku servisnega centra.
V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Tudi zamenjave zavornih ploščic niso tako pogoste, saj se baterija polni z regenerativnim zaviranjem, kar precej zmanjša obrabo zavor.
Čeprav je električni motor tehnično manj zapleten in ima manj gibljivih sestavnih delov, pa je za učinkovito in varno delovanje treba pozornost posvečati tudi vzdrževanju. Poleg zavornega sistema pozornost pri električnem avtomobilu zahtevajo krmilni sistem, klimatska naprava, kolesa in pnevmatike, menjati pa je treba na primer tudi zračni kabinski filter. Zaradi vsega tega je vzdrževanje električnega avtomobila večinoma cenejše od vzdrževanja klasičnega, kar potrjujejo tudi primerjave različnih znamk primerljivih vozil. Glede na to, da so električni avtomobili še vedno relativno dražji od klasičnih, pa zgolj cenejši servis v prvih letih lastništva načeloma ne odtehta večje začetne investicije.
Na akumulatorski sklop večina proizvajalcev električnih avtomobilov ponuja večletno garancijo, ob servisu pa velja preveriti njegovo zmogljivost, kar je še posebno pomembno ob prodaji oz. nakupu rabljenega električnega vozila. Kot pravijo v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS), je namreč pri nakupu električnega od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Zato pred nakupom rabljenega vozila velja opraviti meritev zmogljivosti. Cene menjave akumulatorskega zgloba so namreč najdražji del električnega avtomobila in se po navedbah AMZS pri najbolj prodajanih modelih gibljejo med sedem in dvajset tisoč evrov.