Evropsko poročilo naj bo natančno in nazorno
Prometne nesreče so neprijetni in stresni dogodki, ki zahtevajo hitro in premišljeno ukrepanje. Kljub prizadevanjem za preprečevanje nesreč se včasih znajdemo v neljubi situaciji. Pravilno ravnanje v teh trenutkih je ključnega pomena za varnost vseh udeleženih.
Kot dokazno gradivo pri prometnih nesrečah veljajo fotografije, izjave prič in zdravniška potrdila.
Kranj – Prva in najpomembnejša reakcija po nesreči je ohraniti mirno kri. Kot pojasnjujejo v Zavarovalnici Generali, je v primeru poškodovancev ali večje materialne škode, kar v praksi pomeni, da vozilo ni primerno za nadaljnjo vožnjo, nujno obvestiti policijo. Tako policija kot zavarovalnice svetujejo, da se vozilo, če je to mogoče, odstrani na primerno mesto, vendar pri tem ne pozabite na dokumentacijo dogodka. »Pri dokazovanju škode na avtomobilih je pomembno, da zavarovanec zavarovalnici in pristojnim organom predloži ustrezne dokaze, s katerimi podpira svoj zahtevek za zavarovalnino oz. odškodnino. Tako lahko bolj prepričljivo dokaže škodo na avtomobilu in poveča možnost za odškodnino,« so sporočili iz Zavarovalnice Triglav. Dokaze udeleženci prometnih nesreč lahko pridobijo in predložijo na različne načine. Največkrat gre za fotografije, pri čemer je pomembno, da zavarovanci poškodovano vozilo fotografirajo z različnih zornih kotov. V Zavarovalnici Triglav opozarjajo, da je pomembno, da se zajame čim več podrobnosti, vključno s poškodbami na karoseriji, razbitimi stekli, praskami ali drugimi vidnimi poškodbami, fotografije pa naj bodo jasne in dobro osvetljene. Kot dokaz pa denimo veljajo tudi izjave prič in očividcev, ki lahko pomagajo potrditi okoliščine nesreče in podprejo zahtevo za odškodnino, ter zdravniška dokumentacija, če je bila oseba v prometni nesreči poškodovana.
Izpolnjevanje Evropskega poročila
Če je nastala zgolj manjša materialna škoda, je ključno izpolniti Evropsko poročilo. »Obrazec je prilagojen podatkom, ki jih zavarovalnica potrebuje za evidentiranje dogodka in ugotovitev obveznosti plačila. Treba ga je skrbno in pošteno izpolniti. Zlasti je pomembno, da se vpiše resničen potek dogodka,« so pojasnili v Zavarovalnici Generali. Napačno ali površno izpolnjeno Evropsko poročilo lahko podaljša vse nadaljnje postopke. Poročilo je sestavljeno iz treh stolpcev ter skice prometne nezgode. Slednja naj bo narisana čim nazorneje in natančneje, ključno pa je, da se na Evropsko poročilo podpišeta oba udeleženca. Zavarovalnice so si enotne, da je v primeru, ko kateri od udeležencev noče izmenjati podatkov o zavarovanju ali osebnih podatkov oziroma sodelovati pri ugotavljanju odgovornosti ali pri reševanju škode, smiselno poklicati policijo.
Kaj pa škoda
V Zavarovalnici Generali poudarjajo, da oceno škode opravi zavarovalnica ali njen pogodbeni partner. »Zavarovalnica ob ogledu škode stranki svetuje odpravo škode, bodisi pri svojem pogodbenem partnerju (v tem primeru poravna račun popravila v imenu stranke) bodisi ji ponudi denarni znesek, s katerim stranka poišče rešitev za odpravo škode sama. V primerih, ko je vozilo poškodovano do te mere, da popravilo ni smiselno, škodo prav tako oceni zavarovalnica glede na ocenjeno vrednost vozila pred poškodbo (če bi se vozilo prodajalo) in vrednostjo razbitine, ki je ostala stranki,« so pojasnili, pri Triglavu pa svetujejo, naj stranka, če je le mogoče, vozila ne daje v popravilo, dokler si ga pooblaščeni cenilec ne ogleda in sestavi zapisnika o poškodbi.