Testirali toaletni papir
Trislojni toaletni papir na slovenskem trgu je dovolj dobre kakovosti, zato lahko potrošnik pri izbiri gleda predvsem na ceno, je pokazal test Zveze potrošnikov Slovenije.
Kranj – Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pod drobnogled vzela trislojni toaletni papir. V laboratorij so poslali 15 vzorcev, svoje ugotovitve pa so dodali tudi potrošniki. Izkazalo se je, da za kakovosten in pri potrošnikih dobro sprejet toaletni papir ni treba odšteti veliko denarja. Najcenejši izdelek je le za malo zgrešil zelo dobro oceno.
Ocena, ki so jo toaletnemu papirju podelili potrošniki na praktičnem testu, je pokazala, da je kakovost vzorcev na precej visoki ravni. Kar osem so jih potrošniki ocenili z zelo dobro oceno. Kljub temu so imeli nekaj pritožb; največ zaradi načina trganja prvega lističa v rolici, prav tako so opazili manjše lističe v zvitku, nekaj pripomb pa se je nanašalo tudi na videz in mehkobo papirja, so razkrili na ZPS.
Ocena tudi za trajnost
V toaletnem papirju na slovenskem trgu prevladuje celuloza. »Skandinavske države in tudi sosednja Avstrija bolj cenijo toaletni papir, pri katerem kot surovino uporabijo recikliran papir. Ta rešitev je lahko bolj trajnostna, a le, če pri reciklaži uporabijo papir iz znanih virov, ki ne vsebuje pretiranega deleža papirja z belili,« so pojasnili na ZPS. Glede trajnostnih označb, ki zagotavljajo ustrezno sestavo papirja in odsotnost nepotrebnih kemikalij, so ugotovili, da imata le dva uvožena papirja oznako Modri angel, prav noben vzorec pa ni imel oznake Ecolabel. V oceno za trajnost so vključili še razmerje med gramaturo papirja in vpojnostjo, od česar je odvisna količina porabljenega papirja.
Toaletni papir se je občutno podražil
Ugotovili so, da je trislojni toaletni papir na slovenskem trgu dovolj dobre kakovosti, da lahko potrošnik pri izbiri gleda predvsem na ceno. »Že izdelek z drugo najvišjo oceno se ponaša z najnižjo ceno za listič, a tudi zmagovalec in številni drugi izdelki z dobro oceno niso veliko dražji. Vsekakor bodite pri nakupu pozorni ne samo na število zvitkov v pakiranju, ampak tudi in predvsem na število lističev v zvitku. Cena za tisoč lističev se namreč giblje od 1,48 do kar 4,85 evra,« so opozorili.
Test toaletnega papirja so zadnjič objavili pred šestimi leti in tudi takrat so bili rezultati precej podobni, zato so se odločili, da primerjajo sedanje in tedanje vzorce. Število lističev je pri večini primerjanih vzorcev ostalo enako, cena za zvitek toaletnega papirja pa se je v vseh primerih konkretno zvišala – največ za skoraj 160 odstotkov.