Zdrav zajtrk za super dan
V šolah in vrtcih so minuli petek ob dnevu slovenske hrane postregli tradicionalni slovenski zajtrk, ki so ga letos pripravili pod sloganom Kruh za zajtrk – super dan!, s katerim so posebej poudarili kruh, ki ima poleg prehrambnega vidika tudi močan kulturni in vzgojni simbol.
Gorenja vas – »Kakovostna, lokalno pridelana hrana, ki jo otrokom in mladim ponujamo v vrtcih in šolah, je pomemben vidik soustvarjanja spodbudnega učnega okolja, prav tako pa s tem otroke in mlade ozaveščamo o pomenu tako uživanja polnovrednega zajtrka kot tudi prednostih uživanja zdrave, lokalno pridelane hrane in zdravega življenjskega sloga nasploh,« o tradicionalnem slovenskem zajtrku razmišlja minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda. V mnogih šolah je sicer tradicionalni zajtrk uvod v celodnevno projektno aktivnost v obliki dneva dejavnosti, posvečeno prehranjevanju in skrbi za zdravje. Tako je bilo v petek tudi v Osnovni šoli Ivana Tavčarja Gorenja vas.
Tradicionalni slovenski zajtrk so združili z dnevom zdrave šole, v okviru katerega so pozornost namenili tako duševnemu zdravju, ki so ga povezali z medgeneracijskim sodelovanjem, kot zdravi prehrani in gibanju. Tradicionalni slovenski zajtrk so si učenci lahko privoščili prek celega dopoldneva, saj so ga pripravili v obliki cateringa, tako da si je iz ponudbe slastnih jedi v osnovnošolski avli vsak lahko privoščil, kar mu je najbolj teknilo. Tradicionalni slovenski zajtrk, ki vključuje kruh, maslo, mleko, med in slovensko sadje, so obogatili še s ponudbo različnih sirov, jogurtov, zelenjavo in različnimi skutnimi namazi, je pojasnila vodja šolske prehrane Agata Bradeško. Jedi so pripravili v sodelovanju s sedmimi lokalnimi ponudniki, tudi živila, ki jih niso mogli zagotoviti v lokalnem okolju, pa so bila slovenskega porekla. S samopostrežnim zajtrkom pa učencem privzgajajo tudi kulturno vedenje ob mizi, je poudarila pomočnica ravnateljice Jana Rojc, saj so si morali sami naložiti hrano na krožnike in uporabiti prtičke, počakati, da so si najprej postregli tisti v vrsti pred njimi, in podobno. Obenem so ta dan veliko pozornosti namenili medgeneracijskemu sodelovanju, saj so po razredih združili mlajše in starejše učence, ki so morali ves dan skupaj sodelovati pri različnih aktivnostih. »Starejši so bili zelo empatični do mlajših, mlajši pa so se učili od starejših,« je pojasnila učiteljica Lucija Tomc. Za gibanje so poskrbeli z zabavno športno igro v telovadnici, kjer so mlajši in starejši učenci sodelovali pri igri z žogo, ki so jo lovili v razpete rjuhe.