Izvajalca tožita občino
Podjetji ZIR Ljubljana in Grading Kuret tožita Občino Jesenice za več kot štiristo tisoč evrov zaradi prekinitve pogodbe za izvedbo energetske sanacije Osnovne šole Toneta Čufarja v letu 2018.
Kranj – Pred Okrožnim sodiščem v Kranju poteka gospodarski spor med podjetji ZIR Ljubljana in Grading Kuret ter Občino Jesenice. Podjetji zahtevata plačilo dobrih 423 tisoč evrov zaradi izgube dobička, ker je občina septembra 2018 iz razloga nekakovostne izvedbe del prekinila pogodbo za energetsko sanacijo Osnovne šole Toneta Čufarja na Jesenicah, ki je vključevala zamenjavo strehe in obnovo fasade.
Občina Jesenice je ob začetku del v letu 2017 sporočila, da je ocenjena vrednost obnove strehe 600 tisoč evrov, obnova fasade pa naj bi stala še dodatnih 550 tisoč evrov. »Med investicijo, ki bi sicer morala biti dokončana že do konca leta 2017, je občina Jesenice kot investitor skupaj z nadzorom in predstavniki šole ugotavljala, da se dela kljub stalnim opozorilom ne izvajajo kakovostno in da so vgrajeni materiali neustrezni,« so ob prekinitvi pogodbe sporočili z občine, ki je nato našla novega izvajalca.
Kot je na sodišču povedal Andrej Štender iz podjetja ZIR Ljubljana, ki je bil odgovorni vodja del, je bil terminski plan prve faze, tj. sanacije strehe, oktober 2017, vendar pa so dela začeli z zamudo šele avgusta, ker so čakali na potrditev materialov in nekaterih izvedbenih detajlov s strani naročnika. Najprej so izvedli zamenjavo strehe nad nižjimi oddelki, dela pa so končali oktobra. Tedaj so se, ker naj bi v pronicala voda skozi novo streho, začele vrstiti pripombe, da so bila dela nekvalitetno izvedena. Okoli novembra so potem pridobili mnenje gradbenega inženirja, ki je ugotovil nasprotno. Občina je poetm še sama naročila neodvisno mnenje Zavoda za gradbeništvo Slovenije (ZAG), ki so ga prejeli julija 2018, do tedaj pa so morali na zahtevo občine dela prekiniti. Mnenje ZAG-a je pritrdilo navedbam občine, zato so avgusta 2018 začeli sanacijo že izvedenih del in jo v večini končali do sredine septembra, ko je občina razdrla izvajalsko pogodbo. Zakaj so se tako odločili, Štenderju ni znano. »Sanacija tako stare strehe sicer ni enostavna, verjetno pa tudi projekt ni bil izdelan na zadostnem nivoju,« je še dejal.
Marjan Čebokli, ki je bil pomočnik glavnega nadzornika med izvajanjem prve faze, je povedal, da je bilo sprva predvideno, da najprej izvedejo fasado in nato zamenjajo streho, vendar pa so kasneje zaradi finančnih razlogov vrstni red zamenjali. Do 1. septembra 2017 bi morala biti zamenjana celotna streha, a je izvajalec do tedaj zamenjal le streho nad nižjimi razredi. »Tak projekt bi bilo glede na tedanje sončno vreme možno izvesti do začetka šolskega leta,« je povedal. Ob tem je potrdil navedbe Štenderja, da je imel izvajalec sicer težave pri dobavi nekaterih materialov, ki so bili deklarirani v projektu, in se je nekaj časa čakalo na odobritev projektantke za zamenjavo materiala.
Pravda se bo predvidoma nadaljevala v začetku novembra.