Nagrada julija Aljoši Ternovšku
Prva premiera v novi sezoni, avtorski projekt Zadnji Hamlet, je v sredo zvečer dobila odlično nadaljevanje v podelitvi nagrade julija Aljoši Ternovšku za igralsko stvaritev v pretekli sezoni.
Kranj – Aljoša Ternovšek je nagrado julija, imenovano po muzi našega največjega pesnika, ki jo Prešernovo gledališče od leta 2017 podeljuje v sodelovanju z Gorenjskim glasom in Mestno občino Kranj, prejel za vlogo Petra v predstavi Deževen dan v Gurlitschu Milana Ramšaka Markovića v režiji Sebastijana Horvata.
Z izjemno igralsko stvaritvijo je prepričal tako gledalce kot strokovno žirijo v sestavi Vilma Štritof, Igor Kavčič in Barbara Logar.
Za nagrado gledališke sezone 2022/2023 so se sicer potegovale igralske stvaritve v predstavah Vse zastonj! Vse zastonj! Daria Foja, Zaprta študija. »New Constructive Ethics« Ivana Viripajeva, Da me je strah? Maruše Krese in Deževen dan v Gurlitschu Milana Ramšaka Markovića. Gledalci so po vsaki uprizoritvi glasovali za igralsko stvaritev, ki je bila po njihovem mnenju najboljša, med finalisti pa je po strokovni presoji odločala žirija, ki so jo sestavljali dramaturginja Vilma Štritof (predsednica), novinar Gorenjskega glasa Igor Kavčič in predstavnica gledalcev Barbara Logar.
Njegova igra ima moč
Igralec Aljoša Ternovšek je po študiju na AGRFT prvo zaposlitev našel v Mestnem gledališču ljubljanskem, nato je nekaj sezon deloval v Mestnem gledališču Ptuj, član igralskega ansambla Prešernovega gledališča pa je od leta 2011. Odtlej je nanizal nekaj odmevnih vlog, zagotovo ena od izstopajočih pa je njegova igralska stvaritev v zadnji sezoni, vloga Petra v predstavi Deževen dan v Gurlitschu Milana Ramšaka Markovića v režiji Sebastijana Horvata (koprodukcija Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj).
»Aljoša Ternovšek vlogo Petra začenja v suvereni poziciji, družbeno utrjeni po vseh malomeščanskih pravilih. Zanimanje za begunsko krizo je pri njem zgolj akademska téma in nič, razen potlačene bolečine ob tem, da z ženo ne moreta imeti otrok, je ne more omajati. Ležerno in neobremenjujoče dogajanje zamaje in pretrga odločitev, da najde na neznan način odtujeno družinsko dragocenost, verižico. Igralec takrat izstopi iz sveta udobja in se obsesivno zažene v njeno iskanje. Sprva le površinsko, lagodno igro na robu rutine odločno usmeri v izpolnitev naloge. Vendar izstop iz ugledne soseske v doslej zanj povsem neznano predmestje, v zakotni, temačni in vse bolj nevarni Gurlitsch, pomeni sestop v svet, v katerem se ne znajde,« med drugim v obrazložitvi sporoča žirija in dodaja: »Aljoša Ternovšek je nosilno vlogo Petra do potankosti razvil od samozavestnega intelektualca do človeka, ki mu je vse ušlo iz rok, saj postane razvalina in niti samemu sebi ne zaupa več. Njegova igra ima moč, da nas, gledalce, s svojo intenzivnostjo privede v situacijo, ko tudi sami ugledamo svoje in skupno temno brezno.«
Ob podelitvi je Aljoša Ternovšek prejel dolg aplavz polne dvorane na tokratni premieri predstave Zadnji Hamlet. V nagovoru se je med drugim zahvalil ustvarjalni ekipi predstave Deževen dan v Gurlitschu in ob tem poudaril: »Z gotovostjo lahko potrdim, da ima Prešernovo gledališče ta čas najboljši igralski ansambel v državi, kar potrjujemo tudi v 'Gurlitschu', v katerem smo odlični kot ekipa. Ne glede na to, ali imamo male ali velike vloge, vedno vanje vložimo kot najbolje znamo in zmoremo.« Zahvalil se je svojima staršema in družini, v prvi vrsti pa zvesti publiki, ki vsa ta leta prihaja v Prešernovo gledališče.