Kaj storiti, če na počitnicah pride do izrednih razmer
Ob vse pogostejšem pojavljanju naravnih katastrof ter izrednih razmer, do katerih lahko pride tudi na počitnicah, so na Zvezi potrošnikov Slovenije pripravili nekaj nasvetov za potnike, ki so potovanje rezervirali pri turistični agenciji.
Če je prevoz del paketnega potovanja, so potniki upravičeni do takojšnjega prevoza nazaj domov brez dodatnih stroškov in tudi do znižanja cene za dele potovanja, ki se niso izpeljali skladno s pogodbo.
Kranj – Potem ko so se nedavno na grških otokih Rodos, Krf in Evia vneli veliki gozdni požari, so se mnogi dopustniki, tudi slovenski, znašli v stiski. Tisti, ki so že letovali v Grčiji, so se spraševali, ali naj se skušajo vrniti domov. Prav tako so bili v negotovosti vsi, ki so se na počitnice šele odpravljali. Kakšne so v takšni situaciji pravice potnikov, ki so potovanje rezervirali pri turistični agenciji?
Kaj storiti, če se potovanje se še ni začelo
Na Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, da potnik lahko odstopi od pogodbe brez plačila odškodnine, če na destinaciji ali v njeni neposredni bližini nastopijo neizogibne in izredne okoliščine, ki pomembno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali prevoz do destinacije. To velja v primeru, če je bilo rezervirano paketno potovanje, kar pomeni kombinacijo več potovalnih storitev, kot sta prevoz in nastanitev, denimo skupno rezerviran let in hotel. Take okoliščine vključujejo tudi naravne nesreče, kot so poplave, požari ali izredne vremenske razmere.
Vendar pa mora v tem primeru potnik »dokazati«, da je res prišlo do izrednih okoliščin. »Uradno 'potovalno opozorilo' Ministrstva za zunanje zadeve je jasen pokazatelj nevarnosti in v vsakem primeru opravičuje brezplačno odpoved potovanja,« pojasnjujejo na zvezi potrošnikov.
V tem primeru mora organizator potovanja najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe vrniti potrošniku vsa opravljena plačila.
Kaj storiti, če so potniki že na kraju samem
Če pa so potniki že na destinaciji in zaradi požarov ali drugih izrednih vremenskih razmer pomembnega dela potovalnih storitev ni mogoče zagotoviti, mora organizator potovanja brez plačila dodatnih stroškov potniku ponuditi alternativne možnosti za nadaljevanje potovanja oziroma dopusta.
Če so te slabše kakovosti od plačanih, pa ima potnik pravico do znižanja cene. V primeru, da povratni prevoz potnika, kot je dogovorjen v pogodbi o paketnem potovanju, zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ni mogoč, nosi organizator potovanja stroške potrebne potnikove namestitve za največ tri nočitve.
Poleg tega mora organizator potniku v težavah takoj zagotoviti pomoč; zagotoviti mora ustrezne informacije, pomagati potnikom pri evakuaciji in zagotoviti namestitev, v luči požarov v Grčiji še opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.