Vprašaj me, sem domačin
Pod okriljem javnega zavoda Turizem Bled in ob sodelovanju Turističnega društva Bled tudi letos poteka projekt Vprašaj me, sem domačin. Informatorji nudijo informacije turistom in domačinom.
Informatorji so ob Blejskem jezeru, predvsem na promenadi, v parkih ter na območju od Grajskega kopališča do Grand Hotela Toplice, prisotni od 1. julija do konca avgusta, in sicer vsak dan med 10. in 14. uro ter med 16. in 20. uro.
Bled – V projektu Vprašaj me, sem domačin (Ask me, I'm local), čigar začetki segajo v leto 2018 in na Bledu oživi vsako poletje (izjema sta bili leti v času epidemije), je doslej sodelovalo že štirideset informatorjev. Med njimi je tudi Boštjan Bak, domačin z Bleda, ki je del projekta že od začetka. Letos je eden izmed desetih, ki obiskovalcem nudijo koristne informacije za še bolj doživeto in naravi prijazno izkušnjo kraja, s tem pa tudi razbremenijo oba tamkajšnja informacijska centra.
Kot pravi Bak, je delo informatorja zlasti v vročih poletnih dneh lahko nekoliko naporno, a to odtehta občutek zadovoljstva, ko turistom in domačinom zagotovijo pomoč. »Svoje delo imam zelo rad, saj je zanimivo in v korist ljudem ter kraju,« je poudaril Bak.
Informatorji so ob Blejskem jezeru, predvsem na promenadi, v parkih ter na območju od Grajskega kopališča do Grand Hotela Toplice, prisotni od 1. julija do konca avgusta, in sicer vsak dan med 10. in 14. uro ter med 16. in 20. uro. Če se bo izkazalo, da je njihova prisotnost potrebna tudi po koncu avgusta, se bo ta podaljšala do 15. septembra.
Izrekajo tudi opozorila
Bak poudarja, da je naloga informatorjev obveščanje obiskovalcev. »Izrekamo pa tudi prijazna opozorila, da so nekatere aktivnosti prepovedane, kot so kopanje v jezeru na določenih mestih, predvsem iz varnostnih razlogov, uživanje alkohola in pikniki ob jezeru ter hoja po travi. Opozorimo tudi, da morajo biti psi na povodcih, pozivamo k spoštovanju narave in živali,« je dejal Bak. Vendar so tudi izjeme, ko gre za osebe na invalidskih vozičkih ali družine z majhnimi otroki, ki denimo posedajo v senci na nedovoljenem mestu. »Teh ne preganjamo, saj smo razumevajoči in želimo v prvi vrsti zagotoviti prijetno bivanje na Bledu.«
Informatorjem pri delu pomagajo reditelji, ki so z njimi ob petkih, sobotah in nedeljah med 10. in 19. uro. Oni pa so v pomoč redarjem, tesno sodelujejo z blejsko občino, turističnim društvom in Infrastrukturo Bled. Lani je bila v okvirju projekta nameščena tudi informacijska stojnica pred Grajskim kopališčem, kjer so informatorji gostom na voljo z različnimi informacijami.
Pozdravljajo tovrstno informiranje
Bled so letos obiskali turisti iz več kot 180 držav sveta, na informatorje pa se po Bakovih besedah najpogosteje obrnejo Angleži, Čehi, Madžari, Hrvati in Srbi. Največ vprašanj prejmejo glede turističnih znamenitosti. »Kako priti do kakšne zanimive blejske točke, na primer do pletne in blejskega otoka, kako do soteske Vintgar, Blejskega gradu, vršacev Osojnica in Ojstrica ali poletnega sankanja na Straži, vožnje z vlakom ali fijakarji okoli jezera, je naštel Bak.« Prav tako jih seznanijo z brezplačnimi javnimi prevozi in dodatnimi avtobusi, predstavijo pa jim tudi druge slovenske znamenitosti in turistične kraje. »Odziv obiskovalcev na informatorje je vedno izjemen, vsi pozdravljajo tovrstno informiranje.«
Na vprašanje, nad čim so turisti navdušeni, Bak odgovori: »Predvsem nad pitniki in tem, da je pitna voda zastonj. Pogosto osupnejo nad edinstveno okolico in njeno čistostjo.« Domačini pa, kot je še povedal Bak, na drugi strani najpogosteje pristopijo k njim, da pohvalijo njihovo delo in izrazijo zadovoljstvo, da so na Bledu tudi z njihovo pomočjo omejili nedovoljeno ravnanje.