Dela potekajo v tako imenovanem metanskem režimu, kajti pod Karavankami so večje koncentracije metana. / Foto: Gorazd Kavčič

Preboj druge predorske cevi šele konec leta

Po prvotnih napovedih naj bi bil podzemni del izkopa druge cevi predora Karavanke zaključen septembra, a se to ne bo zgodilo. Kot so povedali na Darsu, naj bi do preboja prišlo šele konec leta. Razlog? Težavne geološke razmere.

Najbolj »kritičen« del naj bi bil glede na pričakovanja geologov na globini okoli 3000 metrov.

Hrušica – Delavci izvajalca Cengiz so pri gradnji druge cevi predora Karavanke do konca prejšnjega tedna opravili 2620 metrov podzemnega izkopa. Kot so pojasnili na Darsu, izkop ta čas poteka v zahtevnih geoloških razmerah, kar vpliva na hitrost izkopa. In če naj bi po prvotnih načrtih do preboja prišlo že septembra, se to ne bo zgodilo, na Darsu ga napovedujejo šele za konec letošnjega leta. Dolžina podzemnega dela na slovenski strani je 3546 metrov.

Izkop se je upočasnil

Še marca, ko smo si ogledali gradbena dela v predoru, so delavci turškega izvajalca Cengiz vsak dan napredovali za od dva do tri metre in takrat so se prebili 2500 metrov globoko v Karavanke. V zadnjih treh mesecih se je napredek dokaj upočasnil, saj jim je uspelo opraviti le dobrih sto dodatnih metrov izkopa.

»Trenutno poteka izkop v območju hrušenske prelomne cone, s prehodom iz permokarbonskih skrilavih glinavcev in meljevcev v triasne karbonatne kamnine,« so geološke razmere pojasnili na Darsu. Gre za dokaj nestabilne kamnine, zato prihaja tudi do lokalnih »zruškov«. Dela potekajo v tako imenovanem metanskem režimu, kajti pod Karavankami so večje koncentracije metana.

Za zdaj nimajo težav z vdori vode, pojavljanje vode pričakujejo v nadaljevanju, ko bodo izkopna dela prešla v dolomitne kamnine. Tam pričakujejo močnejše dotoke hribinske vode. Najbolj »kritičen« del naj bi bil glede na pričakovanja geologov na globini okoli 3000 metrov. Ko bo podzemni izkop zaključen, bo sledila montaža elektro-strojne opreme, ki naj bi jo opravil skupni izvajalec na slovenski in avstrijski strani, ki pa po navedbah Darsa še ni izbran.

Odprtje druge cevi leta 2025

Pri tem so Avstrijci nekaj korakov pred nami, svoj del podzemnega izkopa v dolžini 4402 metra so zaključili že septembra 2021. Na avstrijski strani izvajalec tako že opravlja dela na voziščni konstrukciji.

Gradnja druge cevi mora biti zaključena maja 2025, po odprtju nove cevi pa bo sledila predvidoma dveletna obnova stare, zato bo promet v tem času še vedno potekal po eni, vendar mnogo varnejši novi predorski cevi.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 27. november 2015 / 11:18

Gorenjski glas, št. 95

Gorenjski glas, 27. november 2015, št. 95

Objavljeno na isti dan


Tržič / nedelja, 9. avgust 2009 / 07:00

Dela v Podljubelju končujejo

Podljubelj - Obsežen projekt gradnje kanalizacijskega omrežja in obnove vodovodov v občini Tržič se je lani začel v naselju Podljubelj, kjer je eno glavnih zajetij pitne vode Črn...

Prosti čas / nedelja, 9. avgust 2009 / 07:00

Tretja Kmetija bo kmetija slavnih

Jeseni si lahko gledalci Pop TV-ja obetajo zanimiv tretji del resničnostnega šova Kmetija. Tokrat bo v znamenju slavnih. Za kmečka opravila sredi neokrnjene narave in idile bodo tako poprijeli zn...

Prosti čas / nedelja, 9. avgust 2009 / 07:00

Finalista Jupiter 42 in Ana Šimenc Kvartet

V četrtek je bil na terasi kranjskega Koloseja De Luxe zaključni večer prvega KolosejFesta.

Prosti čas / nedelja, 9. avgust 2009 / 07:00

The Stroj na odprtju Kamfesta

The Stroj bodo v nedeljo, 9. avgusta, ob 20. uri nastopili ob odprtju letošnjega Kamfesta, ki se bo odvijal v Kamniku vse do 22. avgusta.

Kronika / nedelja, 9. avgust 2009 / 07:00

Ko pajek zgrabi, je že prepozno

Ko je nepravilno parkirano vozilo naloženo na t. i. pajka, se šteje, da je odvoz vozila izvršen, zato mora voznik plačati celotno ceno odvoza.